Angleščine se je učila »spotoma«
Dijakinja tretjega letnika Gimnazije Kranj Lara Oblak je postala državna prvakinja na tekmovanju iz angleškega jezika v kategoriji mednarodne mature.
Dijaki oddelkov mednarodne mature se na državnem tekmovanju iz angleškega jezika pomerijo v posebni kategoriji s tistimi, pri katerih je angleščina prvi oziroma materni jezik, zato zanje veljajo strožji kriteriji ocenjevanja. »Vsi, ki se vpišemo na mednarodno maturo, moramo namreč imeti že določeno predznanje angleškega jezika. Tudi način učenja je drugačen kot klasični gimnazijski, predvsem se učimo bolj uporabno angleščino,« je poudarila Lara Oblak. Podobno je bilo zasnovano tudi tekmovanje, je pojasnila, saj so prav tako preverjali predvsem »uporabno« znanje. Poudarek je bil na razumevanju besedil, obenem pa so morali tudi sami oblikovati neko logično besedilo v angleškem jeziku. Prav to, da niso preverjali zgolj nekih slovničnih pravil, ki bi se jih morali naučiti na pamet, je bilo Lari Oblak najbolj všeč. Angleščine, pravi, se ji skoraj nikoli ni bilo treba zares učiti, to znanje je prišlo kar »spotoma«. Nad angleščino, je priznala, se namreč navdušuje že od otroštva. Prepričana je, da ji je pri tem najbrž malce pomagal tudi »posluh« za ta jezik. A tudi njeni vrstniki, ostaja skromna, po njenem zelo dobro govorijo angleško. »Pozna se vpliv glasbe in filmov, mladi imajo tudi dostop do najrazličnejših družabnih omrežij, na katerih se veliko komunikacije odvija v angleščini.«
Kljub temu so jih profesorji, ko so se odločali za vpis v program mednarodne mature, opozarjali, da zna biti kar velik šok, ko bodo morali ves pouk spremljati v angleškem jeziku. »Vsaj na začetku je mogoče res tako, kasneje pa nam to ne povzroča prav nobenih težav,« po skoraj končanem prvem letniku ugotavlja Lara Oblak. Zasluge za to, priznava, imajo tudi njihovi profesorji. »Vedno so nam pripravljeni pomagati, in to v kateremkoli jeziku.« Tudi v slovenščini? »Tudi. Če je potrebno, nam snov razložijo tudi v slovenščini,« se nasmeje. Prav tako ni skrbi, je zagotovila, da bi se učiteljem kdaj zataknilo pri razlagi v angleščini. »Pri pouku moramo usvojiti tudi precej strokovnega besedišča, a kot sem doslej spoznala, so naši profesorji tudi na tem področju zelo dobro izobraženi. Zelo strokovni so tako v slovenščini kot angleščini,« ne skopari s pohvalnimi besedami na račun svojih profesorjev.
Pouk angleščine, je pojasnila Lara Oblak, se v programu mednarodne mature precej razlikuje od klasičnega gimnazijskega pouka tujega jezika. »Učenje ni tako zelo sistematično, ampak se veliko posvečamo tudi aktualnim temam, celo političnim.« Na vprašanje, kako mladi gledajo na sedanjo družbeno in gospodarsko situacijo, v kateri prav mlajše generacije praktično nimajo možnosti priti do zaposlitve, odgovarja zelo optimistično: »Čeprav sem bila včasih tudi sama precej pesimistična, pa sem se naučila, da moraš imeti do vsega pozitiven odnos.« Razume, da pač tudi po končanem šolanju ne bo lahko, a verjame, da se bodo že znašli. »Mladi smo iznajdljivi in se bo že našla neka rešitev.« Za začetek, pravi, se bo odpravila na študij v tujino, saj ji program mednarodne mature na tem področju odpira številne možnosti. »A zaenkrat še nisem odločena, kaj bi sploh rada študirala. Počasi bom res morala začeti razmišljati o tem,« se namuzne in doda, da je človek, ki se sproti odloča. Kljub temu prizna, da bi se po študiju najraje vrnila v Slovenijo, če se bo seveda pokazala priložnost za zaposlitev, ki bi ji ustrezala. »Če ne bom pač ostala v tujini,« ravnodušno pristavi.
Vsekakor, noče pustiti dvoma, pa je bila odločitev za program mednarodne mature njena najboljša odločitev doslej, kar zadeva šolanje. »Moraš najti stvari, ki te res veselijo, in potem to delati z veseljem,« razkrije svoj recept za uspeh. Verjame namreč, da si prav vsak lahko zastavi cilj, ki ga bo res osrečil, ko ga bo dosegel.