Zadnji del vzpona proti vrhu / Foto: Jelena Justin

Razgledišče z dušo

Galetovec (1265 m) - Vzhodni in jugovzhodni del Pokljuke zaključuje greben, katerega najvišji vrh ponuja čudovit razgled na Blejsko jezero in Karavanke. Razgledišče nad prepadnimi skalami.

Pokljuka, 20 kilometrov dolga in približno toliko tudi široka planota, med svojimi smrekovimi gozdovi skriva marsikaj: šotna barja, zanimiva botanična rastišča, številne planine in nekaj razglednih vrhov. Ko se z Bleda peljemo v Bohinj, opazimo nad Bohinjsko Belo številna plezališča, še višje nad njimi pa belo-rumene skale. Planoto Pokljuko na vzhodnem in jugovzhodnem delu zaključuje prepadni greben, katerega najvišji vrh je Galetovec. Približno 500 metrov visoka stena, ki se dviga nad Bohinjsko Belo, omogoča, da nam vrh ponudi čudovit razgled na Blejsko jezero, Belščico, Vajnež, Stol, Vrtačo, Begunjščico vse tja do Kamniško Savinjskih Alp.

Z avtoceste Kranj–Jesenice zapeljemo na izvoz Bled, peljemo skozi Bled proti Bohinju. Dober kilometer za Bledom se desno odcepi cesta na Bohinjsko Belo, kjer zavijemo. Peljemo mimo cerkve naprej skozi vas. Kmalu bomo na desni strani zagledali smerokaz Galetovec. Zavijemo desno po asfaltirani cesti, ki kmalu postane makadamska. Lahko se zapeljemo še kakšen kilometer višje in parkiramo na manjšem parkirišču, nasproti katerega so markacije v smeri manjše grape oz. slabega kolovoza. Kolovoz je mestoma precej strm. Kmalu nas na sredi kolovoza čaka nekaj večjih kamnov kot pregrada, ki nas usmerijo v desno. Steza pride na slabšo cesto. Nadaljujemo levo po cesti in na desnem ovinku nadaljujemo naprej po gozdni stezi, ki se strmo požene v breg. Tik preden steza spet doseže gozdno cesto, je polna splazenega kamenja. Previdno na tem mestu! Ko dosežemo cesto, spet nadaljujemo levo, le nekaj korakov, in zagrizemo po stezi spet desno v breg, ki nas pripelje na Planino za jamo.

Po travniški poti prečimo planino, ko nas markacije usmerijo bolj desno. Tukaj je potrebne nekaj previdnosti. Držati se moramo bolj desno, kajti markacije so skopo odmerjene, na enem od dreves bomo pa tudi zasledili smerokaz Galetovec. Gremo mimo dveh vikend hišic, eden ima celo hišno številko Slamniki 25; sicer ne vem kako, ker planini Slamniki je na drugi strani Galetovca. Pot se vzpne po manjši gozdni grapi. Prečimo še en travnik, kjer sta tudi dva vikenda, sledi pas gozda in pridemo do travnatega pobočja, ki ga krasita dve leseni hiški. Vzpnemo se še po travnatem pobočju. Ko dosežemo gozd, nas do vrha čaka še pet minut vzpona. Do vrha Galetovca bomo potrebovali približno dve uri.

Razgled resnično fascinira. Pred nami se bo razprostrla vsa Blejska kotlino. Blejsko jezero je kot na dlani, vidi se tudi grad, idila je morda le toliko pokvarjena, ker se iz nobenega kota ne vidi še Blejski otoček; Mala in Velika Osojnica ga ljubosumno zakrivata. Greben Struške, Belščice, Stola, Vrtača, Begunjščica, Dobrča, Košuta, Storžič …

Opozorila bi na dejstvo, da je vrh travnat in položen, a kar naenkrat se prepadno spusti v globino, 500 metrov globoko. Roba se raje izogibajmo. Bolje, da posedimo na kakšni od klopi, ki jih je kar nekaj, in se nagledamo razgleda, ki nam ga ponuja vrh. V vrha sestopimo po poti vzpona.

Trajanje: 3 do 4 ure

Radovljica / sreda, 18. maj 2022 / 06:50

Jubilej gorenjskega hospica

Gorenjski odbor Slovenskega društva Hospic letos praznuje dvajsetletnico delovanja. Jubilej so prejšnji teden zaznamovali s svečanostjo v Knjižnici Antona Tomaža Linharta Radovljica.

Gorenjska / petek, 30. oktober 2015 / 07:00

Medel odziv na odpis dolgov

Jutri se izteče trimesečni rok za oddajo vlog za enkratni odpis dolgov socialno najšibkejšim, že zdaj pa je jasno, da je odziv na ukrep precej slabši od pričakovanj.

Gospodarstvo / petek, 30. oktober 2015 / 07:00

Jubilej Društva kmečkih žena Žiri

Žiri – Društvo kmečkih žena Žiri letos praznuje 40 let aktivnega delovanja. Okrogel jubilej bodo počastili s prireditvijo, ki bo prihodnjo soboto, 7. novembra, ob 10. uri v dvorani DPD Svoboda Žiri...

Bolezni in prehrana goveda

Poljane – Kmetijska svetovalna služba Škofja Loka vabi na predavanje Bolezni in prehrana goveda, ki bo v sredo ob 15. uri v kulturnem domu v Poljanah. Predaval bo veterinar Janez Habjan.

Razvedrilo / petek, 30. oktober 2015 / 07:00

Chiki Liki Tu-a v Down Townu

Kranj – V soboto, 31. oktobra, bo ob 21. uri v Rock Baru Down Town gostovala slovaška alternativna rokovska zasedba Chiki Liki Tu-a.

Noč čarovnic v Vodicah

Vodice – V soboto, 31. oktobra, bo od 19. ure naprej v dvorani Kulturnega doma potekala noč čarovnic z zabavnimi igrami.