Draga vožnja na delo v Avstrijo
»DARS je očitno ugotovil, da se vse več Slovencev vozi v službo v Avstrijo, in so začeli služiti na naš račun ...,« so ogorčeni vozniki, ki se skozi predor Karavanke vsak dan vozijo na delo v Avstrijo. Letni strošek cestnine za predor se je namreč zanje povečal s tisoč na prek dva tisoč evrov.
Jesenice – Družba za avtoceste v republiki Sloveniji (DARS) je z novim letom podražila cestnino za vožnjo skozi predor Karavanke. Namesto šest evrov in pol odslej ena vožnja skozi predor – za osebno vozilo – stane sedem evrov. A če voznikov, ki se skozi predor peljejo nekajkrat na leto, podražitev ni prehudo udarila po žepu, pa je povsem drugače s tistimi, ki se vsak dan vozijo na delo v Avstrijo. Takšnih naj bi bilo z območja zgornje Gorenjske vsaj nekaj sto.
Če so torej dnevni migranti do novega leta za predornino letno morali odšteti okrog tisoč evrov, morajo po novem še enkrat toliko, torej več kot dva tisoč evrov. »Če imaš normalen delovnik in se v službo v Avstrijo voziš pet dni v tednu, te po novem ena točkovna karta za štirinajst voženj skozi predor stane 59,50 evra. V enem mesecu potrebuješ tri karte (dve točki ti ostaneta za naslednji mesec), torej te na mesec cestnina za predor stane 180 evrov, na leto torej prek dva tisoč evrov,« nam je povedal eden od Gorenjcev, ki ima službo v avstrijskem Beljaku in se vsak dan vozi skozi karavanški predor. »Pred podražitvijo sem vsak mesec kupil štiri mesečne točkovne karte (vsaka je omogočala deset voženj) po 21,50 evra, torej me je predor na mesec stal 84 evrov. To je na leto zneslo okrog tisoč evrov, torej se je cena zdaj več kot podvojila,« je dodal naš sogovornik. Na vprašanje, ali zaradi podražitve morda razmišlja, da bi se začel voziti prek Korenskega sedla, nam je odgovoril, da je bila prva misel po podražitvi res takšna, a je potem ugotovil, da se to vendarle ne bi izplačalo; vsak dan bi mu vožnja vzela dodatni čas, poleg tega pa se zaradi slabe ceste bolj uničuje avto in bi se povišal račun za servis. »DARS je očitno ugotovil, da se vse več Slovencev vozi v službo v Avstrijo, in so začeli služiti na naš račun ...,« je dodal.
Vprašali smo na DARS, zakaj so se odločili za tako drastično podražitev cestnine skozi predor za dnevne migrante. Pojasnili so nam, da je bilo zvišanje cestnine za predor in uvedba dolgoročnih točkovnih kart usklajena odločitev slovenske in avstrijske strani. Podražitev je bila nujna glede na potrebna obnovitvena dela, načrtovano gradnjo druge predorske cevi in upoštevajoč trenutno zadolženost DARS-a, so povedali. Ob tem so dodali, da uporabniki z nakupom dolgoročne prenosljive točkovne karte za eno vožnjo skozi predor plačajo 4,25 evra, kar je še vedno štirideset odstotkov ceneje od siceršnje cestnine, ki stane sedem evrov. »Tako da je vsakodnevnim migrantom omogočen prevoz skozi predor po štirideset odstotkov nižji ceni,« so poudarili. O znižanju cene za dnevne migrante zato na DARS-u ne razmišljajo. Pa še to: po oceni DARS-a predor Karavanke vsak dan uporablja manj kot dvesto dnevnih migrantov.