Po polžje čez most v Mednem
Med štirimi mostovi, na katerih je republiška direkcija za ceste uvedla izmenični enosmerni promet, je tudi že močno dotrajan nadvoz čez železniško progo v Mednem.
Medvode – Pri republiški direkciji za ceste so na 11 premostitvenih objektih na glavnih in regionalnih cestah omejili največjo skupno dovoljeno maso vozil, ki še lahko prečkajo omenjene objekte, na štirih lokacijah pa so v skladu z dogovorom s predstavniki nekaterih gospodarskih podjetij, avtoprevozniki ter ministrstvom za infrastrukturo in prostor uvedli izmenični enosmerni promet. Od danes dalje to velja tudi za nadvoz nad železniško progo v Mednem. Kot so pojasnili, so se za to odločili zaradi zagotavljanja varnega odvijanja prometa, saj so nekateri objekti dotrajani do te mere, da določenih obremenitev ne morejo več prenesti.
Ob pregledu premostitvenega objekta v Mednem so ugotovili, da je beton opornikov slojevit in razpokan, odpada tudi zaščitni sloj armature, ki je korodirana. Na nosilcih in spodnji strani plošče med nosilci odpada pretanka zaščitna plast betona, armatura korodira, so še pojasnili pri direkciji za ceste. »Analiza varnosti je pokazala, da je potrebno na premostitvenem objektu v Mednem omejiti skupno dovoljeno težo, saj sta mostova dotrajana do te mere, da nista več sposobna prevzemati določene prometne obtežbe, zato je ukrep nujen,« so poudarili in dodali, da so na omenjenem objektu zato prvotno načrtovali omejitev skupne dovoljene teže nad trideset ton. Na sestanku na ministrstvu za infrastrukturo in prostor pa so z gospodarstveniki in avtoprevozniki sklenili kompromis o uvedbi izmenično enosmernega prometa s semaforskimi napravami. Na sestanku so ob tem opozorili, so dodali pri direkciji za ceste, da bo izmenično enosmerni promet prizadel vse uporabnike ceste, saj bodo nastajali zastoji, zlasti ob konicah.
Ob prometnih konicah so se skozi Medvode že tako vile kolone vozil, opozarjajo tudi pri Območni obrtno-podjetniški zbornici Škofja Loka, zdaj pa se bo promet še upočasnil. Po besedah predsednika sekcije za promet pri omenjeni zbornici Andreja Habjana se sicer zavedajo, da je most v zelo slabem stanju in da ga je treba obnoviti, a upa, da bo do tega prišlo čim prej, saj sedanja ureditev zanje pomeni hud udarec. »Predvsem bomo imeli večje stroške, saj bomo morali drugače organizirati transportne poti, in sicer prek Sv. Duha, Žabnice in Kranja naprej po avtocesti, torej bo treba plačevati še cestnino, podaljšal se bo tudi čas dostave.« Cesta do Medvod in najprej proti Ljubljani, je še dodal, je bila že doslej preobremenjena. »Nekaj časa se je zato govorilo o novi cestni povezavi na tem območju, kar pa je zdaj povsem potihnilo,« je dejal Habjan in dodal, da bo dolgoročno treba poskrbeti tudi za novo cesto iz Škofje Loke proti Kranju, ki bo po novem prav tako zelo obremenjena. »Vsak bo šel raje na avtocesto, kot da bi po pol ure ali uro stal v koloni v Mednem. Ampak to je bil verjetno tudi glavni cilj omejitve prometa na nekaterih mostovih, namreč da tovorni promet preusmerijo na avtoceste,« je še dejal Habjan.
Projekt obnove dveh premostitvenih objektov in rekonstrukcije državne ceste v Mednem obsega tudi gradnjo nove občinske ceste, ki bo potekala vzporedno z železnico in bo služila tudi kot obvozna cesta v času obnove, so še razložili pri direkciji za ceste. Izvedli bodo tudi rekonstrukcijo dotrajane državne ceste ter uredili križišče s cesto Medvode–Preska in zgradili novo križišče pri motelu Medno, kjer se bo nova cesta priključila na državno cesto. Naložba bo po oceni vredna 4,4 milijona evrov.