Potovanje v preteklost
Absolventa arheologije Ben Gros in Gregor Meglič vsak ponedeljek osnovnošolce iz Mavčič popeljeta v preteklost. Učencem skozi igro poskušata pokazati, kako s pomočjo arheologije razlagamo, kako so v preteklosti živeli naši predniki.
Kranj – V učilnici v drugem nadstropju Podružnične osnovne šole Mavčiče gručo nadobudnih šolarjev zmotim sredi dela. »Tule dodam še dve vejici, jih zamažem z glino in jih pokrijem s kožo,« mi razloži Žiga, ki izdeluje eno od zemljank, kakršne so bile »v mlajši kameni dobi«, me prehiti Filip, nekakšne velike pokončne stečke, pravilno zložene v krog, ki jih opazim na delovni mizi, pa umesti Žak: »To je nekakšen Stonehenge iz Anglije. Neolitik.« Presenečen nad znanjem, povprašam njihova mentorja, mlada arheologa tik pred diplomo, Bena Grosa in Gregorja Megliča, ali vse to drži. »Seveda drži. Danes smo ustvarjali neolitsko naselbino. Iz gline smo delali lončeno posodo, zemljanke, manjše figurine, konjiča in podobno … Tako skozi igro poskušava učencem pokazati, kako so v preteklosti živeli naši predniki in kako si to med drugim lahko razlagamo s pomočjo arheologije,« je povedal Gregor Meglič in dodal, da krožek v Mavčičah trenutno obiskuje osem učencev od tretjega do petega razreda, dobivajo pa se vsak ponedeljek med tretjo in četrto popoldne.
Ideja za krožek je nastala v okviru Društva za proučevanje kulturne dediščine Slovenije, ki sta ga fanta ustanovila še s petimi kolegi, mladimi arheologi. »Z našim društvom želimo tako otrokom kot odraslim na različne načine pokazati pomen arheologije in odkrivanja lastne preteklosti,« mi razloži Ben Gros, Gregor pa doda, da ljudem predvsem želijo pokazati, da arheologi niso zgolj nadloga, ki običajno upočasnjuje gradnjo. »Arheologija je vse drugo, le to ne.«
»Pred začetkom šolskega leta sva ponudbo za krožek Potovanje v preteklost poslala vsem gorenjskim osnovnim šolam, a žal ni bilo odziva, sprejeli pa so naju tu, v Mavčičah, kjer se odlično počutiva. »Za krožek sem se odločila, ker se mi zdi ideja prava novost ob ponudbi doslej najbolj pogostih aktivnosti, kot so šport, ročna dela, jeziki …,« je povedala ravnateljica šole Jana Bervar in ob tem pohvalila oba mentorja, ki očitno znata zgodovino predstavljati na zelo zanimiv način, saj otroci kažejo veliko navdušenja za krožek. »Arheologija je dobra stvar, je najino sporočilo,« sta v upanju na boljši odziv šol v en glas povedala iznajdljiva bodoča arheologa. To v Mavčičah že vedo.