
Od klasik do ekstravaganc
Danes se začenja 24. ljubljanski filmski festival – LIFFe, ki bo do 17. novembra postregel z več kot 120 filmi v enajstih sekcijah, pestra filmska ponudba pa bo obogatena s spremljevalnim sporedom, družabnim programom ter mnogimi gosti.
LIFFe ohranja status našega največjega festivala, ki bo v dvanajstih dneh na petih lokacijah ponudil pregled najzanimivejših letošnjih – večinoma digitaliziranih – filmov, ki si jih bo, kot upajo organizatorji ter programski vodja Simon Popek, tudi letos ogledalo blizu petdeset tisoč obiskovalcev.
Pozornost bo gotovo pritegnil že uvodni film festivala Zadnji rez – kot odgovor na vladno zatiranje filmske industrije je madžarski režiser Gyorgy Palfi v obliki ljubezenske zgodbe sestavil brezhibni, hipnotični kolaž več kot petstotih posnetkov iz filmske zgodovine. Kot enega izmed vrhuncev festivala mu je treba ob bok postaviti šokantni dokumentarec Teater ubijanja, ki s fluidno filmsko formo podoživlja pekel množičnih pobojev komunistov v Indoneziji. Definitivna redkost, ki je ne gre spregledati, je severnokorejska soc-realistična melodrama Tovarišica Kim leti v nebo. Za vse s čvrstimi živci ter dobrimi želodci pa so obvezni tudi drugi filmi v odlični sekciji Ekstravagance: Laboratorij groze, Slamnati ščit, Turista ...
Predpremiere bodo postregle s filmi, ki bodo kmalu prišli na redni spored, tudi po gorenjskih kinematografih, nemara gre izpostaviti cannskega ter beneškega zmagovalca Adelino življenje in Sveta obvoznica, Jarmuschevo vampiriado Večna ljubimca, glasbeno dramo bratov Coen Llewyn Davis, družinsko tragedijo Najini otroci ter Gilliamov distopični spektakel Ničelni teorem. Slovenski igralec Marko Mandić navdušuje z odlično igro v dveh nemških filmih, v vesternu Zlato ter v sodobni ‘berlinski’ drami Izgubiti razum, medtem ko Špela Rozin ostaja nenadkriljiva v kultnem Nočnem izletu, ki bo prikazan v sekciji starih, dobrih klasik, t. i. Retrospektivah (Upornik brez razloga, Radovedna sem, Državni razred …).
V nizkem preletu svetovne filmske panorame – kot protiutež komercialnim kolosejskim uspešnicam – bo LIFFe v fokus vzel sodobni avstrijski film (Seidlova trilogija Paradiž), manjkal pa ne bo niti bogat spremljevalni program ter gostovanje več kot tridesetih ustvarjalcev. Festival se bo sklenil z indijsko romantično dramo Okus po ljubezni ter s podelitvijo nagrad: režiser najboljšega filma bo prejel vodomca, občinstvo bo podelilo zmaja, združenje filmskih kritikov in novinarjev nagrado FIPRESCI, nagrajeni pa bodo tudi najboljši kratki filmi.