Bo odločitev tokrat obveljala?
Po izboru Gorenjske gradbene družbe za izvedbo druge in tretje faze gradnje škofjeloške obvoznice nad Direkcijo RS za ceste in Škofjo Loko še nekaj dni visi morebitna pritožba na izbor ali razpis. Minister Omerzel: »To je katastrofa!«
Prejšnji teden si je dogajanje od blizu ogledal tudi infrastrukturni minister Samo Omerzel in četrto ponovitev razpisa za obvoznico označil za katastrofo. »Odgovorni morajo prevzeti odgovornost,« je dejal.
Škofja Loka – Spomnimo, da je Direkcija RS za ceste za gradnjo škofjeloške obvoznice v drugi in tretji fazi že izbrala Primorje, dela pa so bila zaradi stečaja primorskega gradbinca prekinjena. Direkcija je konec lanskega avgusta objavila javno naročilo za nadaljevanje del, razpis so s popravki ponovili letos aprila, po sklepu Državne revizijske komisije rok za oddajo ponudb podaljšali s 1. julija na 12. avgust. Tudi v tem primeru je bil vložen revizijski zahtevek, ki mu je naročnik ugodil in določil nov rok – 6. september.
Samo kratek opis zapletov zadnjega leta, številne pritožbe in odločitve Državne revizijske komisije dajejo slutiti, da zadnji izbor izvajalca – Gorenjske gradbene družbe (GGD) s češkim partnerjem OHL ŽS in Iskra Sistemi (ponudba v višini skoraj 22,2 milijona evrov), daje slutiti, da odločitev morda ne bo dočakala pravnomočnosti. Ponudbe je sicer oddalo pet ponudnikov, od izbrane GGD je za dobrih tristo tisoč evrov nižjo ponudbo oddalo podjetje Integral Inženjering iz Bosne in Hercegovine s slovenskim partnerjem SGP Gorenjc, drugi ponudniki pa bi dela opravili za bistveno višjo ceno – med 25 in 29 milijoni evrov.
Gregor Ficko, direktor Direkcije RS za ceste, je pred tednom pojasnil, da so izbrali izvajalca, ki je sposoben zgraditi obvoznico s predorom in tudi vodovodom pod cestiščem. Omenil je omrežja oziroma posameznike, za katere je prepričan, da bodo minirali investicijo.
Ficko jih ni poimenoval, povedal je le, da je podatke predal pristojnim preiskovalnim organom. Do pravnomočnosti izbire izvajalca javnega naročila je še približno osem dni (časa za prevzem pošte je 15 dni in še osem dni za pritožbo).
V Škofji Loki se bojijo predvsem pritožbe bosanskega podjetja Integral, ki je kandidiral skupaj s podjetjem Gorenjc. Slednjega lastniško obvladuje skupina Tehnik oziroma predsednik upravnega odbora Klemen Ferjančič. Slednjemu pripisujejo tudi možnost vplivanja na državno revizijsko komisijo. Zakaj ni bilo izbrano podjetje z nižjo ceno? Skopo je pojasnil že Ficko: zaradi pomanjkljivih referenc; Integral Inženjiring je bil po javno dostopno podatkih doslej glavni partner pri gradnji štirih predorov na avtocesti Gradiška–Banja Luka. Ali so dela izvedli sami ali podizvajalec, ni znano, jasno pa je, da po letu 2007 podjetje ni ne gradilo ne obnavljalo predorov.
Tudi njegov partner, gorenjsko podjetje SGP Gorenjc iz Radovljice, se s tovrstnimi projekti ne more pohvaliti, saj je njihova dejavnost gradnja stanovanjskih in nestanovanjskih stavb (podobno kot večinski delničar SGP Tehnik iz Škofje Loke). Kako bi se ti dve podjetji lotili posla, nam ni uspelo preveriti, Ferjančič na naša vprašanja v zvezi s poslovanjem (skupine) Tehnik ni našel časa že več let.
Naj ob tem dodamo, da se je GGD izkazalo pri gradnji prve faze obvoznice, vendar tudi oni nimajo potrebnih referenc, opreme in znanja za graditev predora (na to, da slovenskega izvajalca za gradnjo predorov ne bo več, se je opozarjalo ob propadu Primorja). Zato pa ima vse našteto češko podjetje OHL ŽŠ, ki spada med največja in najbolj znana češka gradbena podjetja. Podjetje iz Brna je že gradilo na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini in Črni gori. Tudi predore.
Pogodba z izvajalcem del mora biti podpisana vsaj do konca leta, sicer se lahko izvedba oddalji za več let, morda desetletje. Žalostno, če vemo, da projekt nastaja že več kot štiri desetletja. Brez podpisane pogodbe pa bo Slovenija (in Škofja Loka) izgubila še 27 milijonov evrov evropske pomoči.