Skupno za varnost karavanškega predora
Jesenice – V torek zvečer je v karavanškem predoru potekala mednarodna vaja, na kateri je sodelovalo več kot sedemsto udeležencev s slovenske in avstrijske strani. »Scenarij vaje je predvideval najprej trčenje manjšega avtobusa z osebnim avtomobilom. Zaradi zaviranja je prišlo do verižnega trčenja, kasneje je eno vozilo še zagorelo. Na obeh straneh predora je nastala kolona, tudi neudeleženi v nesreči so ostali ujeti v predoru, kjer je nastal požar.«
Tako je ob torkovi mednarodni vaji Together, Karavanke 2013 povedal vodja vaje in kranjske izpostave Uprave za zaščito in reševanje Jernej Hudohmet in po njej ocenil, da je vse potekalo dobro, a je prezgodaj za končne ugotovitve, saj bo rezultat vaje znan šele po podrobni analizi.
Na vaji je na obeh straneh sodelovalo več kot sedemsto udeležencev, tako imitatorjev kot intervencijskih enot. S slovenske strani so se v reševanje v predoru vključili gasilci GARS Jesenice, v podporo pa so jim bili prostovoljni gasilci iz občin Jesenice, Kranjska Gora, Žirovnica in Gorje. Zaradi množičnosti nesreče so posredovali tudi gasilci GRS Kranj, ki so pred predor pripeljali prikolico za pomoč pri množičnih nesrečah, ki omogoča hkratno oskrbo dvajsetih ponesrečencev in olajša postopke triaže. V reševanje ponesrečencev je bilo vključeno tudi Osnovno zdravstvo Gorenjske z reševalnimi vozili, helikopter policije za nujno medicinsko pomoč in Splošna bolnišnica Jesenice, ki je skrbela za nadaljnjo obravnavo ranjenih.
Predstojnik kirurškega oddelka Splošne bolnišnice Jesenice Janez Pšenica je razložil, so tovrstne vaje zanje zelo pomembne: »Na našem območju sta dva relativno nevarna predora, kjer se takšne nesreče dejansko lahko zgodijo. Postopki, ki jih preverjamo na vajah, pa so se že izkazali pri množični železniški nesreči pred dvema letoma.« Medicinska ekipa se je tako morala soočiti z večjim številom huje ranjenih iz prometne nesreče, ki so kazali tudi znake zastrupitve z monoksidom. Prvič je v tovrstni vaji sodeloval tudi helikopter Helikopterske nujne medicinske pomoči letalske enote policije, ki po besedah Pšenice marsikatere postopke močno olajša, predvsem transporte huje ranjenih.
Predstavnik avstrijske družbe za avtoceste ASFINAG Reiner Kienreich je ob robu skupne vaje povedal, da so v minulih letih veliko investirali za varnost karavanškega predora, tudi v odpravljanje jezikovnih ovir. ASFINAG bo za gradnjo druge cevi v predoru, ki naj bi se pričela leta 2016, namenil 160 milijonov evrov, razliko do predvidenih tristo milijonov evrov vredne investicije pa bo moral zagotoviti Dars.
Vajo sta si ogledala tudi minister za obrambo Roman Jakič in poveljnik civilne zaščite Srečko Šestan. Slednji je opazil napredek predvsem na področju tehnike, opreme in tudi postopkov v primerjavi z vajo, ki so jo v predoru Karavanke izvedli leta 2009.