Avantgardne podobe spomina
V razstavnih prostorih kranjskega gostišča Stari Mayr se je predstavil umetnik Živko Kladnik.
Kranj – Razstava obsega glavne karakteristike Kladnikovega dosedanjega bogatega umetniškega opusa. Avtor namreč kontinuirano sledi nekaterim procesom neoavantgarde, katere temelje in izhodišča je v sklopu t. i. vizualne in konkretne poezije, ki združuje literarne in likovne komponente – z umetnikoma Francijem Zagoričnikom ter Nejčem Slaparjem v skupini Studio Signum – postavil že konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja.
Tudi v najnovejši Kladnikovi razstavi, simbolično imenovani po Lorcovi poemi Zeleno, ki te hočem zeleno, odsevajo principi futurizma, dadaizma in nadrealizma. »Gre za stalnice avtorjevih galerijskih projektov, v katerih uporablja t. i. ready-made postopek – recikliranje oziroma vključevanje odvrženega gradiva v likovne objekte. Ti imajo obliko kolaža, kreativnega postopka združevanja izrezkov iz časopisov in revij, fotografij, plakatov in fotokopij, s katerimi avtor proizvede neločljiv preplet podob in besede,« je Kladnika predstavil kustos Gorenjskega muzeja, umetnostni zgodovinar in kritik Damir Globočnik.
Pri tem Kladnik osebno-izpovedne komponente povezuje z udarno provokativnostjo in družbenokritično angažiranostjo. Prav to velja tudi za tokratno razstavo, ki je nastala po daljšem ustvarjalnem razmisleku. Izhodiščna tema so posledice vojaškega genocida v Srebrenici, ki smo mu bili priča v bratomorni balkanski vojni – ena izmed največjih tragedij na sodobnih evropskih tleh, katere rane so odprte še danes. Ciklus štirinajstih kolažev se ujema s številom postaj Kristusovega Križevega pota, ikonografskega motiva zahodnega krščanstva in globokega simbola trpljenja. Avtor je podobe žalujočih mater ob krstah združil s podobami znanih zgodovinskih osebnosti politike in pop-kulture, pa tudi s fotografijami lastnih znancev in celo sebe, s čimer je jasno izrazil zavezujoč spomin in moralno odgovornost nas samih.
In prav v tem moramo videti etično razsežnost Kladnikovega likovno-umetniškega ustvarjanja: z aktom kontinuiranega ustvarjanja avtor ohranja komponento ne-pozabe, moralno vpetost nas vseh v tok zgodovine. Kladnikov umetniški opus je zato namerno nezaključen projekt, ki skozi misel in spomin odpira prostor svobode sodobnega subjekta.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke

