Podobe, ki ne zbledijo: umetnik Živko Kladnik / Foto: Samo Lesjak

Avantgardne podobe spomina

V razstavnih prostorih kranjskega gostišča Stari Mayr se je predstavil umetnik Živko Kladnik.

Kranj – Razstava obsega glavne karakteristike Kladnikovega dosedanjega bogatega umetniškega opusa. Avtor namreč kontinuirano sledi nekaterim procesom neoavantgarde, katere temelje in izhodišča je v sklopu t. i. vizualne in konkretne poezije, ki združuje literarne in likovne komponente – z umetnikoma Francijem Zagoričnikom ter Nejčem Slaparjem v skupini Studio Signum – postavil že konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja.

Tudi v najnovejši Kladnikovi razstavi, simbolično imenovani po Lorcovi poemi Zeleno, ki te hočem zeleno, odsevajo principi futurizma, dadaizma in nadrealizma. »Gre za stalnice avtorjevih galerijskih projektov, v katerih uporablja t. i. ready-made postopek – recikliranje oziroma vključevanje odvrženega gradiva v likovne objekte. Ti imajo obliko kolaža, kreativnega postopka združevanja izrezkov iz časopisov in revij, fotografij, plakatov in fotokopij, s katerimi avtor proizvede neločljiv preplet podob in besede,« je Kladnika predstavil kustos Gorenjskega muzeja, umetnostni zgodovinar in kritik Damir Globočnik.

Pri tem Kladnik osebno-izpovedne komponente povezuje z udarno provokativnostjo in družbenokritično angažiranostjo. Prav to velja tudi za tokratno razstavo, ki je nastala po daljšem ustvarjalnem razmisleku. Izhodiščna tema so posledice vojaškega genocida v Srebrenici, ki smo mu bili priča v bratomorni balkanski vojni – ena izmed največjih tragedij na sodobnih evropskih tleh, katere rane so odprte še danes. Ciklus štirinajstih kolažev se ujema s številom postaj Kristusovega Križevega pota, ikonografskega motiva zahodnega krščanstva in globokega simbola trpljenja. Avtor je podobe žalujočih mater ob krstah združil s podobami znanih zgodovinskih osebnosti politike in pop-kulture, pa tudi s fotografijami las­tnih znancev in celo sebe, s čimer je jasno izrazil zavezujoč spomin in moralno odgovornost nas samih.

In prav v tem moramo videti etično razsežnost Kladnikovega likovno-umet­niškega ustvarjanja: z aktom kontinuiranega ustvarjanja avtor ohranja komponento ne-pozabe, moralno vpetost nas vseh v tok zgodovine. Kladnikov umetniški opus je zato namerno nezaključen projekt, ki skozi misel in spomin odpira prostor svobode sodobnega subjekta.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šenčur / petek, 6. oktober 2017 / 09:03

Jurij, št. 3

Jurij, 6. oktober 2017, št. 3

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Anketa: Težko do zaposlitve

Tudi v Bohinju so se po številnih stečajih podjetij in težavami s hoteli začeli soočati z vse večjo brezposelnostjo. Pri občini se zato trudijo ustvariti pogoje, da bi se brezposelni čim prej znova vk...

Nasveti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Blešči, blešči se bršljan

Če smo se zadnjič v glavnem poljubljali pod belo omelo, bomo s poljubljanjem na hitro končali in se lotili "zastrupljanja". Ma, ne no ... Seveda ne, do slednjega bi prišlo le, če bi si bršljana, omeli...

Zanimivosti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Devetdesetletniki se ne dajo

Preddvorski župan Miran Zadnikar je na že tradicionalnem decembrskem sprejemu gostil občane, stare 90 let in več.

Prosti čas / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Gandolf, škrati in vilinke

Stara roba - nova raba, Hobit je obiskal Kranj, golf gre za določen čas v Železnike, skupina Elektro Gorenjska pa je tudi letos sredstva, predvidena za poslovna darila, namenila v dobrodelne namene.

Prosti čas / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Glasovi trije asi

70-60-70 niso mere kakega slokega kolesarja, ampak leta treh Glasovih kolesarjev, ki so letos praznovali okroglo obletnico.