Tržiška komunala lani z izgubo
Komunala Tržič je lani ustvarila 179 tisoč evrov izgube, kar je predvsem posledica bistveno manj opravljenih tržnih dejavnosti.
Tržič – Razliko med prenizkimi cenami komunalnih storitev in dejanskimi stroški je Komunala Tržič vrsto let uspešno pokrivala s tržnimi dejavnostmi, predvsem z odlaganjem odpadkov iz drugih občin na kovorsko deponijo in nizkimi gradnjami, lani pa so se ti prihodki skrčili na minimum, zato je podjetje poslovno leto zaključilo s 179 tisoč evri izgube.
»Veliki gradbeni projekti v občini so se zaključili, nizkih gradenj komunalne in druge infrastrukture je bilo manj. Odpadkov iz drugih občin praktično nismo odlagali,« je na zadnji seji občinski svetnikom ob predstavitvi lanskih rezultatov dejal direktor komunale Sebastijan Zupanc. Izgubo so delno že pokrili z dobičkom tekočega leta, ki izvira iz prodaje lastnega deleža v višini 44 tisoč evrov, preostalih 135 tisoč evrov pa bodo pokrili glede na sklep skupščine – predvidoma z dobičkom preteklih let. »Izguba me ne skrbi pretirano, saj gre večinoma za objektivne, enkratne razloge. Lani smo vsem gospodinjstvom brezplačno pobirali biološko razgradljive odpadke, s čimer je bilo 65 tisoč evrov stroškov, občanom zaradi nepotrjenih cen nismo mogli zaračunavati razvrščanja in obdelave mešanih komunalnih odpadkov, kar je povzročilo 25 tisoč evrov stroškov, pridobivanje okoljevarstvenega dovoljenja za kovorsko deponijo, ki smo ga dobili konec lanskega leta, pa nas je stalo 15 tisoč evrov. Denacionalizacijskim upravičencem Bornovim smo morali vrniti 30 tisoč evrov vredno zemljišče na Mlaki, za gradnjo mostu na Blejski cesti smo donirali 35 tisočakov, dodatne stroške nam je povzročil tudi požar v garaži …,« je direktor strnil bistvene razloge.
Letošnji poslovni rezultati bodo po pričakovanjih direktorja boljši od lanskih, saj na deponiji znova sprejemajo odpadke iz drugih občin, boljšo realizacijo pričakujejo na področju čiščenja odpadnih voda, saj bodo na kanalizacijski sistem priklopili 400 novih objektov, potegovati se nameravajo tudi za gradbene posle v drugih občinah … »Načrtujemo tudi optimizacijo znotraj podjetja. Ne mislimo odpuščati, pač pa bolj učinkovito razporediti zaposlene na posamezna delovna področja,« je še dejal direktor.
Odbor za gospodarstvo je direktorja pozval, naj se pred oblikovanjem novih cen, potrebnih za pokritje stroškov, maksimalno potrudijo pri racionalizaciji poslovanja. Odbor za okolje in prostor je predlagal, naj preverijo možnosti za obratovanje deponije po letu 2015, direktor pa je odvrnil, da bi obratovanje lahko podaljšali za nekaj let, če se bo politična volja spremenila.