Od kavnega mlinčka do leva
Leta 1734 rojeni Jean-Pierre je družino Peugeot spodbudil k vstopu v industrijo. Ustanovil je lastno tkalnico, ob smrti pa je naslednikom zapustil še tovarno barvil, oljarno in mlin. V letu 1810 sta njegova sinova, Jean-Pierre II in Jean-Frédéric, ustanovila podjetje Peugeot Freres. Jean-Frédéric se je odločil družinski mlin predelati v obrat za proizvodnjo valjanega jekla …
Družini Peugeot je industrija postala navdih. Proizvajali so rezila za žage, kladiva, mačete, sekire, vzmeti in ogrodja za dežnike …
V tem obdobju se je izoblikoval tudi njihov simbol leva, ki ponazarja moč, odpornost in hitrost, ki je bila značilna za takratna Peugeotova rezila. A svojo največjo slavo, ki jo priznavajo še danes, so dosegli s slavnim mlinčkom za kavo, ki so ga zasnovali v letu 1840. Njihov kavni mlinček je pravzaprav oče vseh po njem nastalih kavnih mlinčkov na svetu. Danes, več kot 200 let kasneje je znamka Peugeot še vedno poznana po svojih inovacijah in raznolikosti, takšnih, ki jih povsem loči od konkurence.
Ampak vmes sta minili dve stoletji. Leta 1889 je družina Peugeot predstavila svoj prvi avtomobil, ki so ga poimenovali Serpollet. To je bil pravzaprav tricikel na parni pogon, ki je nastal v sodelovanju z Leonom Serpolletom. Izdelek je bil navdušujoč, vendar Armand Peugeot je hotel še več, zato je že slabi dve leti kasneje opustil parni pogon in uvedel bencinskega ter tako proizvedel prvi Peugeotov štirikolesnik Tip 2 z Daimlerjevim bencinskim motorjem.
Od parnega do bencinskega pogona, od ročnega krmila do volana, od koles do pnevmatik. S sklenitvijo strateškega industrijskega partnerstva s podjetji Serpollet, Daimler in Michelin je Armand Peugeot poskrbel, da znamka ni spregledala nobene tehnološke inovacije svojega časa.
Peugeotove ničle
Šest konjskih moči je bila moč Peugeota 201 iz leta 1929. To je bilo prvo vozilo z novim sistemom poimenovanja z ničlo na sredini, ki je še danes v uporabi za poimenovanje njihovih vozil. Model 201, ki so ga serijsko proizvajali v tovarni Sochaux-Montbeliard, je zaznamoval Peugeotov prestop iz dobe obrtniške proizvodnje v novo dobo industrijske proizvodnje. Dvestoenka je požela obilo uspeha in je bil prava odskočna deska za izdelavo prvega izbora novih Peugeotov, kot so bili model 301, ki je na ceste zapeljal leta 1932, ter modela 401 in 601, ki so ju pričeli tržiti v letu 1934. Pred drugo svetovno vojno so modele 401, 301 in 201 nadomestili z modelom 402 v letu 1935, modelom 302 v letu 1936 in modelom 202 v letu 1938.
Današnja Peugeotova temeljna načela – sistem poimenovanja modelov z ničlo na sredini, razvoj celovitega izbora vozil in pogosto lansiranje prenovljenih modelov za zagotovitev visokih pričakovanj kupcev – so bila podedovana iz tridesetih let prejšnjega stoletja.
Leta 2011 so Peugeotov izbor novih vozil tvorili nasledniki modela 201: peugeot 206+ in peugeot 207, ki ju je spomladi 2012 nadomestil peugeot 208. Peugeot 208 bo dopolnil generacijo »osmic« in se pridružil ostalim novim modelom, ki se že vedno tržijo: 308, 308 SW, 308 CC, 508 in 508 SW.
Z modelom 1007 se je Peugeot odločil podvojiti srednjo ničlo, s katero so poimenovani inovativni modeli, kot so športno terensko vozilo 4007, crossover 3008 in enoprostorec 5008. Peugeotovemu izboru vozil sta se v letu 2012 pridružili dve hibridni vozili, 508 RXH in 3008 HYbrid4, kar pomeni, da bodo inovacije uvedene tako med modeli z eno ničlo kot tudi med tistimi z dvema.
Ne 2013, ampak 2008
Junij je mesec, ko se je na ceste zapeljal najnovejši Peugeotov model 2008.
»V modelu 2008 se prepletajo različni svetovi in kulture, tako da bo s svojo stilsko zasnovo več kot zadovoljil pričakovanja kupcev,« pravi Gilles Vidal, direktor oblikovanja Peugeot.
»Zasnova modela 2008 je sicer predstavljala pravi izziv, vendar pa smo natančno vedeli, kakšno vozilo želimo ponuditi svojim kupcem. Prvotne stilske zasnove ni bilo potrebno občutno spreminjati vse do serijske proizvodnje. Obdržali smo poteze s skoraj čisto prvih skic,« je povedal Eric Dejou, vodja oblikovanja modela 2008.
Nemogoče je, da vam Peugeot 2008 ne bi bil všeč. Zunanja oblika kar vleče, da se usedete vanj. In ko boste enkrat za volanom najnovejšega modela, ki prihaja iz družine, katere zgodovino ste si pravkar prebrali, boste imeli še posebno dober občutek. Več kot dvesto letna tradicija pač ne more narediti nič drugega kot pa odličen izdelek. To pozabljamo vsi mi, ki se danes navdušujemo nad »instant« izdelki, katerih porekla sploh ne poznamo oziroma še bolj nerazumljivo, nas to sploh ne zanima več. Najnovejši Peugeot bo navdušil tiste, ki imajo radi višja vozila, vendar ne prevelika, ne predolga in ne okorna. Vožnja je skoraj idealna, ker je objem sedežev nadvse udoben in res priročna armatura pričara vtis, kot da je narejena po našem naročilu. Vse je tako blizu, priročno in enostavno. Voznik ima zares občutek, da je avto narejen po njegovi meri.
»Za naše kupce smo želeli ustvariti edinstven notranji ambient, ki bi poskrbel za potrebe vseh potnikov in jim ponudil čisto nove občutke v vožnji. Edinstvena ergonomija voznikovega mesta, pozorna izbira materialov, kakovostna končna obdelava, dobro osvetljena notranjost ... 2008 stimulira vaše čute,« pravi Agnes Tesson Faget, produktni vodja projekta 2008.
Avtohiša Kavčič ima Peugeota 2008 v svojem salonu. Tam smo ga videli tudi mi, ga preizkusili in postali navdušeni. Tako enostavno, tako preprosto in tako lepo vozilo, lahko naredijo samo tisti, ki že dvesto in več let dihajo za napredkom in ljubeznijo do avtomobilov.
Peugeot svojo inovativnost danes dokazuje na področju električnih vozil in hibridnih motorjev. V letu 2010 je začela s trženjem modela iOn, v letu 2012 pa 3008 HYbrid4. Svojo raznolikost pravzaprav dokazuje z dejavnostmi, ki jo ponesejo onstran meja avtomobilske panoge. Skuterji Peugeot, kolesa Peugeot in tudi mlinčki za poper Peugeot sodijo med glasnike francoske inovativnosti in prestiža po celem svetu, tako je že več kot dvesto let in zelo dobro kaže, da bo tako še naprej.