
Preveriti, kaj kuponi nudijo
V zadnjem letu se je za sodelovanje v skupinskih spletnih nakupih po občutno znižanih cenah odločilo že okoli sto tisoč spletnih nakupovalcev. Pred nakupom kupona je dobro prebrati vse pogoje ponudbe.
Kranj – Finančna in gospodarska kriza, kot kaže, ne vpliva kaj dosti na razcvet spletnih portalov, ki ponujajo skupinske spletne nakupe po občutno znižanih cenah, tudi več kot za 50 odstotkov. Spletnih ponudnikov različnih kuponov in popustov je v Sloveniji vse več, samo ob krajšem pregledovanju svetovnega spleta smo jih našteli okoli štirideset. Vse več je tudi uporabnikov teh portalov. Zadnji rezultati Trženjskega monitorja so tako pokazali, da je v zadnjem letu vsak četrti spletni nakupovalec kupil vsaj en tovrsten kupon, kar pomeni približno sto tisoč potrošnikov v populaciji od 18 do 65 let. Potrošniki so največ kuponov kupili za potovanja in počitnice (42 odstotkov), za razne izdelke (27 odstotkov) ter gostinske (27 odstotkov) in kozmetične storitve (21 odstotkov).
Pred poletno sezono na spletnem portalu 1nadan.si, ki je na slovenskem trgu prisoten že skoraj tri leta, največ kuponov prodajo v kategoriji potovanja, sicer pa je med potrošniki najbolj zaželena ponudba različnih restavracij, je pojasnil direktor podjetja Dino Ivan Tot. Po njegovem mnenju spletna prodaja kuponov prinaša koristi tako potrošnikom kot ponudnikom storitev oziroma izdelkov. »Uporabniki dobijo kvalitetne storitve in se razvajajo s 50 odstotkov popusta na redno ceno, ponudnikom storitev pa zagotovimo prepoznavnost in povečamo prodajo,« je dejal.
Da so nižje cene oziroma manjša obremenitev družinskega proračuna glavni motiv za nakup kuponov, pa meni tudi Andrej Iskra iz podjetja Privoščite. Na njihovem spletnem portalu Privoščite.si prodajo največ kuponov iz segmenta hrana in pijača, največ prihodkov pa imajo s prodajo turističnih aranžmajev. »Ravno pred dnevi smo recimo v ogromnem številu (več kot 6000 plačanih) prodali vstopnic za kopanje v Termah Snovik.«
Pred bližnjo poletno sezono so ponudbo kuponov za turistične aranžmaje pod drobnogled vzeli tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) in ugotovili, so cene turističnih aranžmajev na teh portalih praviloma res nižje kot pri klasičnih agencijah, vendar pa številne vključujejo le namestitev. Pri tem opozarjajo, da imajo kupci teh kuponov največ težav z rezervacijo prostega termina, zato je priporočljivo, da pred nakupom kupona potrošniki neposredno pri ponudniku aranžmaja preverijo razpoložljive termine, na ta način pa je dobro preveriti tudi samo ceno ter kaj ta vključuje. »Če ugotovite, da kupona ne morete izkoristiti, lahko odstopite od pogodbe v 14 dneh po nakupu, ponudnik skupinskih spletnih nakupov pa vam mora denar vrniti za opravljeni nakup,« svetujejo na ZPS.
»Število nezadovoljnih kupcev je zelo nizko, ko pa se pojavi kakšna težava, 1nadan.si posreduje v iskanju rešitve med ponudnikom storitve in kupcem,« zagotavlja Dino Ivan Tot in potrošnikom svetuje, naj se pred nakupom kupona prepričamo, da z njim želeno storitev ali izdelek res kupujemo, natančno pa je treba preveriti tudi vse pogoje ponudbe. Tudi Andrej Iskra s Privoščite.si pravi, da se jim zelo redko zgodi, da objavijo zares zavajajočo ponudbo, saj izvajajo vse ukrepe, da do tovrstnih dogodkov ne pride.