Žirovci že dolgo opozarjajo na katastrofalno stanje ceste proti Logatcu. Več mesecev zaprt promet za tovornjake pa je za domače gospodarstvo še hujša katastrofa. (Foto: Polona Mlakar Baldasin)

Zaradi ceste selitve iz Žirov

Regionalna cesta Logatec-Žiri je zaprta za tovorni promet. Tako bo ostalo še več mesecev, žirovski gospodarstveniki pa ocenjujejo, da bodo utrpeli ogromno škodo. Nekateri posle selijo iz Žirov.

Žiri - »Iz Žirov in našega gospodarstva se nekdo dela norca. Katastrofa,« o zaprti cesti pravi Aleš Dolenc, direktor M Sore. Podjetnik in podžupan Matjaž Oblak dodaja, da bi morali pripravljavca elaborata o izvedbi del za ušesa: »Marsikje gradijo ceste med prometom, v Logatcu pa zaradi gradnje krožišča zaprejo cesto za več mesecev.« Pred časom je pristojnemu ministru pisal, da je dostop brez zapor v Žiri možen le s helikopterjem.

Sedanje cestne povezave so katastrofa za žirovsko Iko, ki jo vodi Lado Mrak: »Zaprli so cesto z Vrhnike v Žiri, saj tovorni promet moti krajane Podlipe, do junija bo zaradi gradnje krožišča zaprta cesta proti Logatcu, tudi kasneje naj bi bila zaprta. Za nas to pomeni dodaten strošek za voznika, gorivo, tovornjak, s tem je večja tudi amortizacija.« Z večjimi tovornjaki se je v Žiri sedaj težko prebiti, tuji tovornjakarji (predvsem iz nekdanjih ruskih republik) v Žiri zaradi visokih stroškov ne vozijo več.

Kako hud udarec je zaprtje državne ceste Logatec – Žiri, ki je edina primerna cesta za tovorni promet (in še ta v zelo slabem stanju), je težko izračunati. Je pa najprej ponujen obvoz čez Idrijo in Cerkno na Sovodenj ter v Žiri dolg kar 70 kilometrov, nov obvoz čez Vrhniko na Horjul, v Gorenjo vas in naprej v Žiri je z dvajsetimi kilometri manj le malo krajši.

»Dnevno dobavljamo naše izdelke kupcem, zato dnevno izgubljamo čas in denar, z dobavami zamujamo. Kako so si kaj takega lahko privoščili, nam ni znano. Si predstavljate, da v Postojno vozimo čez Škofjo Loko?« nelogičnosti projekta opiše Dolenc in razmišlja, če bi morala žirovska podjetja izpeljati davčno nepokorščino.

»Prej smo v Luko Koper vozili do šestkrat na teden, sedaj le enkrat. Prej smo imeli v Žireh deset manjših desettonskih tovornjakov, štirje so že na drugih lokacijah, o selitvi treh še razmišljamo. Imamo izpad prometa, skladiščimo v Mariboru, Murski Soboti in drugje, v Žireh se delati več ne da,« pravi Mrak. Škodo ocenjuje na več deset tisoč evrov na mesec, kak mesec bo znašala celo petdeset tisoč evrov! Kot Žirovec je posel želel razvijati v Žireh, zgradili so nove skladiščne prostore, plačali visok komunalni prispevek in visoko nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, sedaj pa Mrak ugotavlja, da prihodnosti v Žireh ni.

Tretjino posla je Ika že preselila, o tretjini razmišljajo, čeprav se pravkar selijo v nove prostore Žireh. »Iskal sem pet novih sodelavcev, sedaj razmišljam o odpustitvi desetih. Verjel sem, da bo lokalna politika več naredila za gospodarstvo, razen višjih položnic pa do sedaj nismo dobili nič,« je razočaran Lado Mrak.

Vladi, DRSC, prometnemu ministrstvu in izvajalcu del na krožišču v Logatcu so Združenje malega gospodarstva Žiri, večja podjetja, samostojni podjetniki, občani Žirov in krajani iz Rovt poslali pismo, v katerem pojasnjujejo, da so že iz preteklosti vajeni občasnih zapor cest za večja vozila zaradi slabih cest. »Tako kot je predvideno sedaj, pa še nikoli,« je v njihovem imenu zapisal predsednik združenja Franc Likovič.

Našteti zahtevajo, da pristojni čim prej najdejo rešitev, ki bo sprejemljiva za gospodarstvo in Žirovce. V Žireh deluje skoraj 350 podjetij, brezposelnost je med najnižjimi v Sloveniji (4,1 odstotka), le plače zaostajajo za državnim povprečjem. »Žirovci se odrekamo delu plač zato, da bi podjetja preživela. Boj s konkurenco je dodatno otežen zaradi razmer na cestah,« piše Likovič.

V DRSC na naša vprašanja niso odgovorili.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / ponedeljek, 8. junij 2020 / 08:19

Občina Kranj bo manjša, Škofja Loka se povečuje

Kranj – Kranjski mestni svetniki so v sredo potrdili osnutek odloka o spremembi meje med naseljema Šutna in Crngrob, s katerim nameravajo del območja kranjskega naselja Šutna priključiti območju Cr...

Objavljeno na isti dan


Šport / sreda, 21. februar 2024 / 20:50

Nikoli nisi prestar za skoke

V Planici so se pred kratkim mudili ljubitelji smučarskih skokov in nordijske kombinacije različnih generacij. Že tretjič je tam namreč potekalo mednarodno veteransko tekmovanje v omenjenih disciplina...

Jesenice / sreda, 21. februar 2024 / 20:47

Službeno in družinsko ravnovesje občanov

S projektom želijo ozavestiti družbo o pomembnosti boljšega usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja.

Šenčur / sreda, 21. februar 2024 / 19:37

Večer spominov pri Šuštarju

Gospodar Šuštarjeve hiše v Hotemažah Milan Krišelj je ob jubileju začetka obnove hiše povabil pod njeno streho prijatelje, oboževalce slovenske tradicije, pesmi in besede.

Kranj / sreda, 21. februar 2024 / 19:36

Spremembe glede izdaje dovolilnic v Kranju

Po novem bodo parkirne dovolilnice izdajali po principu ena dovolilnica za eno registrsko številko, uporabljati pa jih bo mogoče tudi za nadomestna vozila.

Mengeš / sreda, 21. februar 2024 / 19:35

Imeli bodo sodobno učilnico za kemijo

Mengeš – V Osnovni šoli Mengeš so se pretekli teden razveselili Novartisove donacije v višini 20 tisoč evrov, namenjene opremi nove učilnice za kemijo. Donacija ne predstavlja le materialne podpore...