Za vse, ki imajo radi naravo
Okoljevarstveniki se večinoma posvečajo analizi odpadnih voda, skrbi za zrak, povezanosti živega in neživega, pomenu ločevanja in predelave odpadkov.
Škofja Loka - »Vedno me je zanimalo delo v naravi, zavedam se težav v okolju, dodatno pa me je k temu poklicu pritegnil prijatelj, ki se je leto prej vpisal v isti program in mi opisal, kaj delajo,« o izobraževanju za okoljevarstvenega tehnika pravi Tine Sušnik iz drugega letnika Srednje šole za lesarstvo Škofja Loka. Drugošolce smo zmotili na laboratorijskih vajah, kjer so ugotavljali vsebnost bakra v raztopini vode.
Urška Bevk nam je povedala, da je o programu okoljevarstvenika (ekologa) slišala že pred vpisom: »Vsak dan spoznavamo nekaj novega, veliko smo lahko v naravi, hkrati pa pridobivamo uporabna znanja.« Na vprašanje, kaj bi radi počeli v poklicnem življenju, pa Rok Kovačič, eden od devetih okoljevarstvenikov v drugem letniku, pravi, da ga zanimajo predvsem analize: »V proizvodnjah potrebujejo takšne storitve, saj se morajo skoraj vsi ukvarjati z odpadnimi vodami. Zato je naš poklic vse bolj iskan.«
Danes se na lesarski šoli v Škofji Loki izobražuje devetnajst okoljevarstvenih tehnikov, letos bodo maturirali prvi trije maturanti. Čeprav gre za perspektiven poklic z veliko možnostjo zaposlitve, velikega zanimanja ni, ugotavlja Martin Pivk, direktor Šolskega centra Škofja Loka: »V tem poklicu se lahko najdejo vsi, ki jim ni vseeno, kaj se dogaja z našim okoljem in so pripravljeni konkretno ukrepati.« Program okoljevarstvenega tehnika je štiriletni program srednjega strokovnega izobraževanja, pri katerem so strokovni predmeti naravnani na varstvo okolja, saj se ukvarjajo že z onesnaženim okoljem.
»Naše dijake poleg splošnih izobraževalnih predmetov učimo drugega tujega jezika, spoznavamo analizne tehnike in monitoring, varstvo naravnih vrednost in industrijske tehnologije, spoznavamo zakonodajo z okoljevarstvenega področja,« program razloži svetovalna delavka Marta Jenko. Letošnji maturanti, ki so znanja večinoma že pridobili, so si za praktičen del mature izbrali zanimive teme: Vpliv prečiščene sive vode na rast rastlin, Onesnaženost Tržiške Bistrice od izvira do izliva in Primerjava čistosti Poljanske in Selške Sore.
Vanja Gačnik, profesorica okoljevarstvenih predmetov, pravi, da se večinoma posvečajo analizi odpadnih voda, skrbi za zrak, povezanosti živega in neživega, pomenu ločevanja in predelave odpadkov: »Izvajamo tudi veliko praktičnih vaj, tako v šoli kot na terenu. Dijaki opravljajo prakso v podjetjih, iz njih dobivamo pozitivne odzive. Nekateri upoštevajo tudi nasvete naših dijakov, žal pa marsikje nimajo interesa za sodelovanje z nami.« In možnost zaposlitve? V komunalnih dejavnostih, podjetjih s čistilnimi napravami, pri ekoloških projektih, laboratorijih gradbenih podjetij, pri skladiščenju in ločevanju odpadkov, kmetijstvu, hotelih, … Ko vprašamo, ali se bodo udeležili akcije Očistimo Slovenijo, Tine Sušnik izstreli: »Definitivno.« To kaže, da se nekateri rodijo z občutkom za okolje, v Srednji šoli za lesarstvo jim dodajo še znanje.