
Pečjak zmagovalec Monte Carla
S svojim predelanim avtomobilom, električno Dacio Sandero, je Andrej Pečjak s Češnjice pri Podnartu skupaj s francoskim sovoznikom zmagal na štiridnevnem reliju vozil na električni pogon v Monte Carlu.
Češnjica pri Podnartu - Pečjak, lastnik in ustanovitelj inštituta Metron, se je relija v Monte Carlu z enim od svojih predelanih vozil prvič udeležil lani, letos pa se je na preizkušnjo s predelanim družinskim vozilom Dacia Sandera, ki ga je izpopolnil skupaj z inženirsko ekipo inštituta Metron, odpravil po zmago. Vrnil se je z dvema, saj sta s sovoznikom Fredericom Mlynarzickom osvojila prvo mesto v porabi in tudi prvo med električnimi avtomobili. Druga Metronova ekipa, v kateri sta bila voznik Dejan Grabnar in sovoznik Gašper Jereb, je bila na krajši preizkušnji deveta. Na štiridnevni daljši preizkušnji je sodelovalo 93 vozil, poleg električnih tudi hibridi pa vozila na plin in etanol. Na cilj jih je po dobrih 1.300 kilometrih prispelo deset manj, je povedal Pečjak. »Reli se je začel iz treh različnih krajev v Franciji in Švici. Prvi dan je bilo treba preko gorskih prelazov v desetih urah pripeljati do Monte Carla. Omejitev hitrosti ni bilo, polnjenje je bilo na poljubnih mestih. Prevoziti 470 kilometrov preko prelazov je za električni avto hud zalogaj, še posebej, ker za polnjenje ne ostane dosti časa.« A prav prvi dan je Pečjakovi ekipi, ki je na cilj prišla celo pol ure pred predpisanim časom, prinesel odločilno prednost pred favoriziranimi vozili znamke Tesla, ki veljajo za najboljša med električnimi športnimi avtomobili.
Cena takšnega, navaja Pečjak, je med 84 in 130 tisočaki evrov, medtem ko je sam za svojo Dacio odštel le 7 tisočakov in vanjo vložil za dodatnih 30 tisočakov novih materialov.
Največ skrbi, pravi Pečjak, jim je na poti povzročalo izjemno slabo vreme, predvsem mraz, zaradi katerega so baterije izgubile do 15 odstotkov energije. Medtem ko so se na lanski preizkušnji vozil na alternativni pogon temperature gibale okoli 25 stopinj, so jih letos na poti spremljali dež, sneg in temperature okoli ledišča.
Pečjakovi se že dolgo vozijo s svojimi električnimi vozili, brez polnjenja pridejo celo do Zadra, kamor pogosto zahajajo v bližnjo, med plezalci priljubljeno sotesko Paklenico. Za zadnji reli pa so, malo za šalo, a bolj zares, trenirali kar pred domačim pragom. Cesta, ki iz Podnarta vodi do Češnjice, je namreč prava avtomobilistično-avanturistična preizkušnja: strma, ozka in luknjasta.