Narodov blagor se pozna (tudi) po višini profila pnevmatik

Pokaži mi gume in povem ti, kdo si. Stavek, ki opisuje poklicno deformacijo tistih, ki si kruh služijo s prodajo avtomobilskih pnevmatik.

Smešno ali ne, veliko resnice je v tem. Avtomobilske pnevmatike so na dnevnem redu vsaj dvakrat na leto. Bolj resno se z njimi ukvarjamo 15. novembra, ko moramo po zakonu svoje avtomobile nujno preobuti iz letnih v zimske pnevmatike. Pnevmatike? Ta nujni strošek vsakega lastnika avtomobila. Gorenjci smo tako kot večina Evropejcev podlegli cenami, in čeprav imamo v svoji neposredni bližini enega od največjih in najboljših proizvajalcev pnevmatik na svetu, vse bolj pogosto kupujemo nizkocenovne izdelke, katerih izvor je nekje na Daljnem vzhodu. Kriza je stisnila denarnice in prodajalci so si ustvarili ogromno konkurenco.

Kje je ostala skrb za varnost?

Stari avtomobilistični »gorenjski« pregovor pravi, da na »bremzah« in gumah ne gre »šparat«! Tako bi moralo biti tudi zdaj, ko se varčuje na vseh področjih. Pa vendar ni vse tako. V pogovoru s prodajalci pnevmatik vedno večkrat naletim na temo, ki govori, da se je z močnim zmanjšanjem službenih naročilnic za službene avtomobile temu primerno zmanjšala tudi želja po kvalitetnih pnevmatikah. To pomeni, da je službenih vozil vse manj in tudi tista, ki so, se vozijo na nizkocenovnih izdelkih. Smo prišli tako daleč? Da. Ravno tako daleč smo prišli, ko gre za nakup gum za lastno vozilo. Tudi policisti na primer imajo na svojih službenih avtih take pnevmatike, ki so na obveznih javnih razpisih dobile zeleno luč za nakup zgolj zaradi nizke, najnižje cene. Ob tem se poraja vprašanje, ali so take pnevmatike res toliko slabše? Pa smo tam. Postali, morali smo postati taki, da prikimamo trditvi, da so »čist dobre«. Saj se ne vozim veliko, jih pa bolj pogosto menjam, ker so tako ali tako cenejše, guma je guma, prej smo predrago plačevali blagovne znamke, ki so svoje izdelke tako ali drugače proizvajali nekje na vzhodu. Torej: krivi smo sami in prilagodili smo se ponudbi. Mar ni pri hrani podobno? In pri vsem drugem … Naslovi ponudb, ki so postale stalnica: Pnevmatike res poceni. Zagotovo najcenejše gume. Najcenejša pnevmatika. Poceni gume … Vsi ti naslovi pomenijo, da smo izgubili čut za lastno varnost.

Zakaj je dobro imeti, dobro pnevmatiko?

Odgovor ni težak. V prvi vrsti zaradi varnosti in potem sledijo še številni drugi odgovori. Če se v teh časih požvižgamo na varnost, je to odsev trenutnega položaja v državi. Se mar po naših cestah vozi vse več starih avtomobilov, na katere se ne splača montirati dobrih gum? Ne bom kupoval dobrih, ker bom avto tako ali tako kmalu prodal … in bom za novega kupil res dobre. Bom mar vozil dražje gume, kot pa je vreden moj avto? Za tako malo količino prevoženih kilometrov je vsaka guma dobra … Izgovorov je še več. Nastanejo pa vemo zakaj, zgolj zaradi krize v denarnicah.

Zima se poslavlja in petnajsti marec je že ta teden. Torej, dan, ko lahko svoje zimske pnevmatike zamenjate z letnimi. Pa boste to storili? Zadnja leta to naredi vse manj voznikov. Zimske gume naj bi bile dobre tudi za poleti. To nikakor ne drži povsem oziroma sploh ne drži. Če že zaradi drugega ne pa zato, ker jih boste v letnem času (zaradi sestave gum) toliko bolj obrabili, da ne bodo svoje funkcije opravljale spet, ko bo prišla zima. Zimske gume niso celoletne gume. Posvetujte se z vulkanizerji, ki vam bodo sicer med drugim zaradi »olajševalnih« okoliščin rekli, da je sem in tja kaka guma, ki ima oznako za zimsko, dobra tudi poleti. Mogoče bodo podali delni popravek, da to drži le v primeru, da skozi pomlad in poletje res ne naredite veliko kilometrov. Zimska guma je v letnem času potrata goriva in vozne lastnosti so veliko slabše, kot pa jih ponujajo letne pnevmatike …

Nasvet, ki ga je treba upoštevati, če si želimo dobro, če si želimo varnejšo in boljšo vožnjo, če želimo tudi dobro svojemu vozilu, je: preobujte svoj avto iz zimskih v letne pnevmatike. Dolgoročno se splača. Razlika v ceni med dobrimi in manj dobrimi ali (po raznih testih) slabimi gumami je manjša, kot pa je škoda na vaši varnosti in avtomobilu, ki zaradi njih nastane.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / sreda, 29. april 2009 / 07:00

Wolverine

Wolverina že od mladih let muči njegova divja narava, nad katero izgubi nadzor po smrti ljubljenega dekleta. Da bi se maščeval morilcu, pristane na kruti vojaški poskus, ki ga spremeni v ubijalski stv...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / ponedeljek, 16. julij 2007 / 07:00

Zlati znak za ministra

Ljubljana - Na ministrstvu za obrambo RS je bila 12. julija 2007 krajša slovesnost, med katero je minister za obrambo Karl Erjavec prejel najvišje priznanje Planinske zvez...

Slovenija / ponedeljek, 16. julij 2007 / 07:00

Največ medalj lokostrelcem Šenčurja

Turjak - V okolici gradu Turjak je bilo prejšnjo nedeljo lokostrelsko tekmovanje, ki je štelo za slovenski pokal. Tekmovalo je sto lokostrelcev iz 20 slovenskih klubov, največ me...

Šport / ponedeljek, 16. julij 2007 / 07:00

Veličastnih deset okoli Bleda

Bled - »Kolk je okrog Bleda ponoč«, smo že od meseca marca dalje lahko opazovali majice, v katerih so na tekmovanjih tekli Vitezi dobrega teka, člani društva, ki so preteklo sobo...

Kronika / ponedeljek, 16. julij 2007 / 07:00

Izsiljevanje prednosti in hitrost

V soboto dopoldne se je pri Škofji Loki smrtno ponesrečil voznik kolesa z motorjem, drugi motorist pa je umrl zvečer po nesreči v Vrbi. Letos je na gorenjskih cestah umrlo že 18 ljudi.

Prosti čas / ponedeljek, 16. julij 2007 / 07:00

Z Matejo malo naokrog

Da Mateja Meglič iz Tržiča izjemno rada potuje, zelo dobro vedo tudi poslušalci Radia Gorenc. Pred leti je pripravljala oddajo Izletniški namig, ki je lani prerasla v mesečno oddajo Malo naokrog, v ka...