Seat in njegov Leon
Avtomobili Seat so že nekaj desetletij dobri znanci na naših cestah. Španski avto, ki je skozi svojo zanimivo zgodovino doživljal samo uspehe, prav nobenega neuspeha.
Pred 63 leti se je začela španska zgodba o uspešnih avtomobilih. 9. maja 1950 je bilo v sodelovanju z italijanskim Fiatom ustanovljeno podjetje SEAT, kar pomeni, da so pri Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo leto kasneje v Zona Franci v Barceloni začneli gradnjo prve tovarne, ki so jo dokončali dve leti kasneje. Istega leta je na španske ceste zapeljal prvi model z imenom Seat 1400. V letu 1956 so prodali že deset tisoč vozil. Leto kasneje so izdelali novi model z oznako 600. Po prvem desetletju delovanja je letna proizvodnja dosegla 36 tisoč vozil. Leta 1966 je bil izdelan pettisoči Seat, dve leti zatem pa že milijonti. V tovarni je bilo zaposlenih več kot dvajset tisoč delavcev. Junija 1969 so v Madridu odprli novo proizvodnjo, ki je na dan izdelala tristo avtomobilov. Že leta 1970 se je izvoz povečal za desetkrat. Leto kasneje je Seat postal s 55 tisoč izvoženimi avtomobili največje špansko industrijsko podjetje. Na ceste je prišel novi model, ki je nosil oznako 127 in so jih že v prvih šestih mesecih prodali 50 tisoč. Zaradi vse večje proizvodnje so odprli v Martorellu nov tehnični center. Z izdelavo dvomilijontega Seata se je družba uvrstila na osmo mesto med evropskimi avtomobilskimi proizvajalci. Svojo tovarno so naredili tudi v Pamploni in leta 1979 so naredili že štirimilijontega Seata.
Konec sodelovanja s Fiatom
Na začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja se je končalo tridesetletno sodelovanje s Fiatom. Že dve leti kasneje se je Seat zopet »poročil«. Sklenjeno je proizvodno in trgovsko sodelovanje z nemškim Volkswagnom. Letna proizvodnja je znašala 120 tisoč vozil, od tega so jih petdeset tisoč izvozili. Istega leta je Seat v Španiji začel izdelovati tudi vozila Audi in Volkswagen. Petmilijonti Seat so izdelali leta 1983 in hkrati začneli v Zoni Franci izdelovati legendarne modele VW Passat in svoje nove modele Fura in Ronda. Leto kasneje so v isti tovarni izdelali prvo Ibizo, ki je postala prvi avto nove generacije, hkrati pa so iz pamplonske tovarne na ceste poslali znamenitega VW Polo. Volkswagen je sredi osemdesetih let pridobil 51-odstotni delež lastništva družbe Seat in je tako postal tretja znamka koncerna. Že leta 1987 so Nemci svoj delež povečali na 75 odstotkov in hkrati ustanovili novi športni oddelek Seat sport. Kmalu so dosegli nov rekord v letni proizvodnji, ki zdaj znaša že štiristo tisoč vozil, od tega jih več kot polovico izvozijo. Proti koncu osemdesetih je na cesto prišla petstotisoča Ibiza, svetu pa so pokazali študijo novega vozila, ki se je kasneje imenoval Toledo. Leta 1990 je Seat prešel v stoodstotno lastništvo koncerna Volkswagen in novi Toledo kot njihov prvi model je takoj našel odlično mesto med kupci. Najnovejši SEAT-ov izdelek: tretja generacija priljubljenega Leona
Nov veter, nov koncern
Kralj Juan Carlos I. je odprl novo tovarno v Martorellu, kjer se je začela nova proizvodnja Ibize in je tudi predstavljena Cordoba, njihov najnovejši model. Sredi devetdesetih let so naredili desetmilijontega Toleda in predstavili Alhambro. Ob koncu devetdesetih let in na začetku novega mileniuma se je Seat vse bolj uvrščal med zmagovalce na športnem področju. Rally je postal njihova domena s skoraj vsemi modeli v vseh kategorijah.
Svojo petdesetletnico so počastili z modelom Leon in prenovljeno Alhambro. Nov veter, nova struktura koncerna. Osebna vozila so se razdelila na dva dela: VW, Škoda in Bentley so postali del skupine Volkswagen. Seat, Audi in Lamborghini pa del skupine Audi. Vsaka znamka je obdržala svoj individualni značaj in na trgu deluje samostojno.
Leta 2005 je novi Leon požel takojšen uspeh. Njegova dirkalna izvedba WTCC je prejela številne laskave nagrade. Leto kasneje se je razkril že nov Leon FR in kmalu za njim še Leon Cupra, ki je najmočnejši Seatov predstavnik vseh časov. Pred petimi leti so dosegli svojo največjo zmago in osvojili naslov prvaka konstruktorjev na prvenstvu World Touring Car Champinship s svojo floto Leonov TDI WTCC. Osvojili so tudi naslov prvaka med vozniki.
Seat je nadaljeval prizadevanja za ohranitev okolja in zato predstavil tudi model Leo Twin Drive Ecomotive, ki je prvi prototip hibridnega vozila, ki predstavlja nova merila pri okolju prijaznih voznih lastnosti.
Leon tretji
Seat je leta 2010 v velikem slogu slavil šestdesetletnco delovanja. Svetu je pokazal pot v novo, vznemirljivo prihodnost z modeli E-Ecomotive s še bolj prijazno tehnologijo. Med družinskimi avtomobili so med vodilnimi v Evropi.
Letos nam Seat ponuja povsem novo, tretjo generacijo Leona. Z uporabo prvovrstnih materialov jim je uspelo ustvariti pravo umetnino na kolesih, ki so jo opremili z najnovejšo, najbolj moderno tehnologijo, kar jo trenutno premore avtomobilska industrija v tem razredu.