Načrt je povečanje prodaje
Načrt ajdovskega Mlinotesta s pekarno v Škofji Loki (Peks) je povečanje tržnega deleža na Gorenjskem in proizvodnja doma razvitega kakovostnega kruha. V Škofji Loki razvita hrusta (kruh) sta prejemnika zlatega priznanja za kakovost.
Škofja Loka - Mlinotest Peks Škofja Loka od 1. januarja vodi Matjaž Bajec: »Kruh in pekovski izdelki so vsakodnevni produkt, ki mora biti svež, zato potrebujemo pekarno blizu našim kupcem. Škofja Loka je lokacijsko odlična priložnost za naš razvoj, saj z našimi izdelki pokrivamo celotno Gorenjsko in del Ljubljane.«
Skupina Mlinotest se je pred kratkim reorganizirala, Matjaž Bajec poleg loške pekarne vodi tudi manjšo pekarno v Idriji s petnajstimi zaposlenimi. »Na novo smo postavili steber pekarstva, kjer pa za zaposlene ne bo večjih sprememb, čeprav sedaj od njih zahtevamo več odgovornosti, nižali bomo naše stroške in skušali povečati prodajo,« pravi Bajec, ki se iz Ajdovščine vsakodnevno vozi v Škofjo Loko. Trdi, da ni pogrebnik loškega dela Mlinotesta, ampak razvojnik, ki bo zagotovil prihodnost s kvalitetno proizvodnjo in rastjo prometa.
Peksova pekarna je druga največja v sistemu Mlinotesta, ki proizvede dnevno do pet ton kruha in pekovskih izdelkov, razen v trgovinah so prisotni v šolah, menzah, restavracijah, tudi v lastnih slaščičarnah. Zaposluje šestdeset sodelavcev, ki se jim ni treba bati za delovno mesto in plače, čeprav Bajec s prihodom nekaterim zaposlenim za določen čas ni podaljšal pogodbe.
»Tudi v naši branži se odraža kriza in z njo manjša kupna moč prebivalstva. Kupci so bolj racionalni in hkrati bolj zahtevni. Včasih smo poznali le dve, tri vrste kruha, danes je izdelkov veliko. Posledično ostane veliko kruha, ki ga sicer uspemo prodati okoliškim kmetom, od nastopa krize pa je tudi vračil iz trgovin vse manj, vendar je naš cilj prodati več,« o posledicah gospodarske krize pove Bajec.
Proizvod loškega dela Mlinotesta oziroma vodje proizvodnje Ingrid Novak sta tudi hrust polnozrnati in hrust črni, ki sta prejela letošnje zlato priznanje za odličen pekovski izdelek pri GZS. »Kupci stavijo na kakovost, sicer pa se ponavadi bolje od povprečja prodajajo le izdelki v akciji, saj nižje cene bolj pripomorejo k prodaji, čeprav sta kvaliteta in dober okus tudi pomembna, « razloži Bajec. Že letos so uspeli pridobiti novega naročnika, to so kranjskogorski hoteli, z izdelki bi radi Ločani oskrbovali tudi blejske in bohinjske hotele.
Prodaja je odvisna od letnega časa ter aktualnih zapovedi, saj zadnja leta prodajo več 'zdravega' kruha, čeprav je vsak kruh zdrav. Ob pustu se je močno povečala proizvodnja krofov (samo v trgovskih centrih so jih spekli po tri tisoč kosov dnevno pred očmi kupcev, skupaj v dveh tednih kar 140 tisoč), na valentinovo se poveča proizvodnja slaščic v obliki srčkov, ob veliki noči so na vrsti potice …