![](/images/20121220/312209978-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Varnost se lahko poslabša
Po najbolj črnem scenariju bi lahko do konca aprila 2013 število mrtvih na cestah naraslo celo za sto odstotkov, precej več bi bilo tudi poškodovanih.
Kranj - Varnost cestnega prometa v Sloveniji se je letos izboljšala, zaradi zmanjšanja sredstev za preventivne dejavnosti pa se lahko v prihodnjih mesecih izrazito poslabša, so v petek opozorili na novinarski konferenci Agencije za varnost v prometu, Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) in policije.
Direktor Agencije za varnost v prometu Ljubo Zajc je povedal, da je bila varnost cestnega prometa zelo dobra v prvih petih mesecih letošnjega leta, ko je na slovenskih cestah umrla skoraj polovica manj ljudi kot leta 2011, manj je bilo poškodovanih. Varnostna slika se je poleti poslabšala, kljub vsemu pa na agenciji pričakujejo, da bo letos cestni promet terjal manj mrtvih in poškodovanih kot lani. »Z vidika družbene škode to izboljšanje pomeni, da smo oziroma bomo prihranili sredstva v višini približno 24 milijonov evrov. Ključen podatek je, da smo tudi letos tako kot v prejšnjih letih izboljšanje stanja uspeli vzpostaviti z nadaljevanjem trenda zmanjševanja števila kaznovanih udeležencev cestnega prometa,« je poudaril Zajc in dodal, da trendi represije upadajo že zadnjih pet let, na račun zmanjševanja števila kaznovanih pa so krepko povečali število preventivnih aktivnosti.
Napoved za prihodnje leto ni spodbudna, opozarja Zajc, saj v agenciji pričakujejo, da bi lahko po najbolj črnem scenariju do konca aprila število mrtvih naraslo celo za sto odstotkov, precej več bi bilo tudi poškodovanih, kar z vidika družbene škode pomeni 22 milijonov evrov. Da bi negativen trend preprečili, bi morali povečati preventivne aktivnosti v prvih osmih mesecih naslednjega leta, za katere pa bo v letu 2013 najverjetneje manj sredstev. Dodatna sredstva za zadovoljivo izvedbo preventivnih aktivnosti bi po Zajčevem mnenju lahko poiskali z racionalizacijo dela znotraj agencije za varnost prometa, z animiranjem vladnih organizacij in organov, da več denarja namenijo preventivi, s pridobivanjem evropskih sredstev (že zagotovili 200 tisoč evrov za naslednji dve leti) in naklonjenostjo družbeno odgovornih podjetij.
Tako kot Zajc tudi Robert Štaba iz AMZS ocenjuje, da bi se zaradi zmanjšanja sredstev lahko porušilo ravnovesje med preventivo in represijo. Na pristojne je zato apeliral, naj podprejo delovanje nevladnih organizacij, ki si prizadevajo za večjo prometno varnost, vlado in parlament pa je pozval tudi k sprejemu novega nacionalnega programa varnosti v cestnem prometu.