Small Faces postajajo zaščitni znak NK Triglav. (Foto: Matic Zorman)

Mali obrazi velikega Triglava

Športni klubi se med seboj najbolj ločijo po navijačih, čeprav številni niso takega mnenja. Pa vendar, vsi tisti, ki spremljajo zgodovino skozi cel razvoj kluba, vedno znova ugotavljajo, da je klub vreden toliko, kot so delovni njegovi navijači.

Slovenija je imela skozi celo svojo športno zgodovino probleme z navijači, ker je slovenski navijač specifično zahtevna oseba, pa naj gre za ženski ali moški spol. Slovenski navijač je viden zgolj, ko gre za zmage, ko gre za vrhunske rezultate, ko je klub ali posameznik na vrhu ali vsaj tik pod vrhom kateregakoli športa že. Slovenski navijač pa ne zna stati ob strani klubu ali posamezniku, ko temu ne gre vse po željah in načrtih. Razlog je seveda preprost. Tu ni vmešana nobena znanost in nobena filozofija. Slovenski navijač pač tak je in zelo težko ga bo spremeniti, ker je tak že po svoji naravi in biti.

Nogometni klub ima drugačne navijače. Tisti najbolj zagreti, ki so tudi najbolj organizirani, se imenujejo »Small Faces«!

Navijaška skupina se je letos spomladi reaktivirala in aktivirala na tribunah povsod, kjer je igral Triglav. »Ko je Triglav najavil aktivno bitko za obstanek, so želeli dodati svoj »kamenček v mozaik«. Ne glede na nekaj zelo slabih tekem so ekipo glasno vzpodbujali tudi ob težkih porazih, nazadnje v Mariboru, kjer se je vsak trenutek, ko so si Vijole vzele odmor, slišalo »Triglav, Triglav«, je povedal Pero, vodja Small Facesov.

Zgodovina kranjskega navijaštva se je začela nekje v drugi polovici osemdesetih, ko je skupinica navijačev pod imenom Three heads navijala za kranjski nogometni klub Triglav. V glavnem so bili to mlajši navijači, med katerim je bilo nekaj posameznikov, ki so imeli izkušnje z jugoslovanskih štadionov. Moram pa poudariti, da nekaj teh, sedaj že starejših, še kar hodi z nami na tekme. Zadnje kolo jesenskega dela prvenstva leta 1997 se je odigralo v Kopru. Kranjski nogometaši, ki so takrat igrali za Triglav, so povabili nekaj prijateljev na to tekmo. Rezultat pa je bil poln avtobus navijačev, ki so prišli navijat za svoj klub. To je bilo tudi rojstvo navijaške skupine Small Faces.

Triglav niso samo Kranjčani

Včasih je bil Triglav samo Kranj, danes skuša organizirana skupina povezanih navijačev na Triglavove tribune privabiti celo Gorenjsko. Domače tribune so majhne, trhle, stare in grde, vendar to ni razlog, da bi ne bile polne. Tržičani se že spogledujejo s Triglavom, prav tako Naklanci, kar je dodatna spodbuda, tudi za druge, ki ne živijo v kranjski občini, a si želijo gledati dober nogomet. Seveda je jasno, da bodo Gorenjci prišli takrat, ko bo Triglav zmagoval, tako da pridemo do spoznanega dejstva z začetka te zgodbe. Pa vendar, pravi navijač, ljubitelj nogometa je tisti, ki zaupa in verjame v svoje, izbrano, ljubljeno moštvo. Folklora navijača ni samo v patriotizmu. Globalizacija v nogometu je že tako globoko zakoreninjena, da je vseeno, ali je klub iz tvoje občine ali iz sosednje, bolj pomembno je, da se v ta klub navijaško zaljubiš. Triglavski navijači so se nekoč obveščali predvsem po navijaškem časopisu »Pride of Kranj«, poleg tega pa je bilo včasih potrebno navijaču potrkati na domača vrata, da smo se skupaj odpravili. Danes je to veliko bolj preprosto, saj se obveščajo preko elektronskih sporočil, družabnih omrežij in po telefonu. Radi pa se poslužujejo stare šole - lepljenja letakov in nalepk po Kranju.

Navijač je po izgredih znan?

»Do izgredov večinoma ne pride organizirano, ampak spontano. A bomo vedno delovali v dobro kluba in se trudili, da ne bo dodatnih težav. Skupina stremi k poštenemu navijanju in lepemu obnašanju na tribuni, vendar za obnašanje posameznikov celotna skupina ne more odgovarjati,« je dejal Pero in nadaljeval, da si skupina želi podporo kluba, ki jo sicer že ima, a se jo da še nadgraditi. »Veseli smo, da nas podpirajo, nas gledajo s ponosom in nam z veseljem tudi pomagajo. V nadaljnje si želimo enako podporo.«

Pravilo je, da navijači izginejo, ko klub izgine iz prve lige. Triglavu se to ne more zgoditi, ker je bila v ozadju ponovne združitve navijaške skupine podpora klubu. To zgodbo pa mislijo Small Facesi nadaljevati tudi v drugi, tretji ali četrti ligi, če bo do tega prišlo. Njihovo geslo se ne glasi zaman: 100 % Triglav, 100 % Kranj, 100% Small Faces.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / nedelja, 22. november 2020 / 18:39

Zdravnika želijo videti v živo

S sladkorno boleznijo živi po ocenah vsak deseti Slovenec. Ob svetovnem dnevu sladkorne bolezni so prvič pri nas predstavili rezultate raziskave, kako so epidemija covida-19 in z njo povezani ukrepi v...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / torek, 18. maj 2021 / 16:52

Poklukar: o lokaciji se dogovorite sami

Če se gorenjski župani ne bodo mogli dogovoriti o lokaciji regijske bolnišnice, bo država svoje investicijske namere uresničevala v drugih regijah.

Cerklje na Gorenjskem / torek, 18. maj 2021 / 16:51

Tržnica pod Jenkovo lipo dobro obiskana

Dvorje – Na parkirnem prostoru pred Gostilnico in picerijo Pod Jenkovo lipo v Dvorjah pri Cerkljah, kjer je stala Jenkova rojstna hiša, v kateri se je 9. novembra 1835. leta rodil slovenski skladat...

Šport / torek, 18. maj 2021 / 16:49

Marcel Rodman ni več športni direktor

Jesenice – Po zaključku domače hokejske sezone že prihaja do prvih sprememb v klubih. Kot so v soboto sporočili z Jesenic, član ekipe HDD SIJ Acroni Jesenice ne bo več Marcel Rodman, ki je bil špor...

Kronika / torek, 18. maj 2021 / 16:47

Za večjo varnost kolesarjev

Od včeraj pa do konca meseca poteka nacionalna preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev, na Agenciji za varnost prometa pa poudarjajo, da je bilo v prvih štirih mesecih letošnjega leta že 247 pr...

Gospodarstvo / torek, 18. maj 2021 / 16:10

Odkupne cene mleka

Kranj – Po podatkih Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja so mlekarne marca za mleko, dostavljeno v mlekarno ter s 3,7 odstotka maščobe in 3,15 odstotka beljakovin, plačale v povprečju...