Small Faces postajajo zaščitni znak NK Triglav. (Foto: Matic Zorman)

Mali obrazi velikega Triglava

Športni klubi se med seboj najbolj ločijo po navijačih, čeprav številni niso takega mnenja. Pa vendar, vsi tisti, ki spremljajo zgodovino skozi cel razvoj kluba, vedno znova ugotavljajo, da je klub vreden toliko, kot so delovni njegovi navijači.

Slovenija je imela skozi celo svojo športno zgodovino probleme z navijači, ker je slovenski navijač specifično zahtevna oseba, pa naj gre za ženski ali moški spol. Slovenski navijač je viden zgolj, ko gre za zmage, ko gre za vrhunske rezultate, ko je klub ali posameznik na vrhu ali vsaj tik pod vrhom kateregakoli športa že. Slovenski navijač pa ne zna stati ob strani klubu ali posamezniku, ko temu ne gre vse po željah in načrtih. Razlog je seveda preprost. Tu ni vmešana nobena znanost in nobena filozofija. Slovenski navijač pač tak je in zelo težko ga bo spremeniti, ker je tak že po svoji naravi in biti.

Nogometni klub ima drugačne navijače. Tisti najbolj zagreti, ki so tudi najbolj organizirani, se imenujejo »Small Faces«!

Navijaška skupina se je letos spomladi reaktivirala in aktivirala na tribunah povsod, kjer je igral Triglav. »Ko je Triglav najavil aktivno bitko za obstanek, so želeli dodati svoj »kamenček v mozaik«. Ne glede na nekaj zelo slabih tekem so ekipo glasno vzpodbujali tudi ob težkih porazih, nazadnje v Mariboru, kjer se je vsak trenutek, ko so si Vijole vzele odmor, slišalo »Triglav, Triglav«, je povedal Pero, vodja Small Facesov.

Zgodovina kranjskega navijaštva se je začela nekje v drugi polovici osemdesetih, ko je skupinica navijačev pod imenom Three heads navijala za kranjski nogometni klub Triglav. V glavnem so bili to mlajši navijači, med katerim je bilo nekaj posameznikov, ki so imeli izkušnje z jugoslovanskih štadionov. Moram pa poudariti, da nekaj teh, sedaj že starejših, še kar hodi z nami na tekme. Zadnje kolo jesenskega dela prvenstva leta 1997 se je odigralo v Kopru. Kranjski nogometaši, ki so takrat igrali za Triglav, so povabili nekaj prijateljev na to tekmo. Rezultat pa je bil poln avtobus navijačev, ki so prišli navijat za svoj klub. To je bilo tudi rojstvo navijaške skupine Small Faces.

Triglav niso samo Kranjčani

Včasih je bil Triglav samo Kranj, danes skuša organizirana skupina povezanih navijačev na Triglavove tribune privabiti celo Gorenjsko. Domače tribune so majhne, trhle, stare in grde, vendar to ni razlog, da bi ne bile polne. Tržičani se že spogledujejo s Triglavom, prav tako Naklanci, kar je dodatna spodbuda, tudi za druge, ki ne živijo v kranjski občini, a si želijo gledati dober nogomet. Seveda je jasno, da bodo Gorenjci prišli takrat, ko bo Triglav zmagoval, tako da pridemo do spoznanega dejstva z začetka te zgodbe. Pa vendar, pravi navijač, ljubitelj nogometa je tisti, ki zaupa in verjame v svoje, izbrano, ljubljeno moštvo. Folklora navijača ni samo v patriotizmu. Globalizacija v nogometu je že tako globoko zakoreninjena, da je vseeno, ali je klub iz tvoje občine ali iz sosednje, bolj pomembno je, da se v ta klub navijaško zaljubiš. Triglavski navijači so se nekoč obveščali predvsem po navijaškem časopisu »Pride of Kranj«, poleg tega pa je bilo včasih potrebno navijaču potrkati na domača vrata, da smo se skupaj odpravili. Danes je to veliko bolj preprosto, saj se obveščajo preko elektronskih sporočil, družabnih omrežij in po telefonu. Radi pa se poslužujejo stare šole - lepljenja letakov in nalepk po Kranju.

Navijač je po izgredih znan?

»Do izgredov večinoma ne pride organizirano, ampak spontano. A bomo vedno delovali v dobro kluba in se trudili, da ne bo dodatnih težav. Skupina stremi k poštenemu navijanju in lepemu obnašanju na tribuni, vendar za obnašanje posameznikov celotna skupina ne more odgovarjati,« je dejal Pero in nadaljeval, da si skupina želi podporo kluba, ki jo sicer že ima, a se jo da še nadgraditi. »Veseli smo, da nas podpirajo, nas gledajo s ponosom in nam z veseljem tudi pomagajo. V nadaljnje si želimo enako podporo.«

Pravilo je, da navijači izginejo, ko klub izgine iz prve lige. Triglavu se to ne more zgoditi, ker je bila v ozadju ponovne združitve navijaške skupine podpora klubu. To zgodbo pa mislijo Small Facesi nadaljevati tudi v drugi, tretji ali četrti ligi, če bo do tega prišlo. Njihovo geslo se ne glasi zaman: 100 % Triglav, 100 % Kranj, 100% Small Faces.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / ponedeljek, 19. avgust 2013 / 10:38

Do vozička s pomočjo dobrih ljudi

Humanitarna akcija za nakup novega invalidskega vozička za Kranjčana Ljubišo Vasilića je uspešno zaključena.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / nedelja, 17. januar 2016 / 21:26

Predlagajo plačila za pašo

Kmetijsko ministrstvo predlaga s spremembo programa razvoja podeželja tudi plačila za pašo goved in drobnice. Letos bo tudi leto razpisov, ministrstvo naj bi jih samo v prvem polletju objavilo devet.

Kultura / nedelja, 17. januar 2016 / 21:25

Basle ali basni za odrasle

Da basni niso le zgodbice, v katerih živalim dajemo človeške lastnosti in so namenjene otrokom, so prepričani v KUD Fofité.

Preddvor / nedelja, 17. januar 2016 / 21:23

V Vokah najprej nogometno igrišče

V Preddvoru je končana javna razprava o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za športni park Voke. Gradili naj bi ga dvofazno, najprej pa bo zgrajena dovozna cesta.

Bled / nedelja, 17. januar 2016 / 21:22

Še bolj se približati željam gostov

V Turizmu Bled so konec lanskega leta uspešno uvedli nov rezervacijsko-informacijski sistem Feratel, prek katerega gostom omogočajo ne samo rezervacije, ampak tudi dodatne storitve in pakete.

Gospodarstvo / nedelja, 17. januar 2016 / 21:21

Upokojeni podjetniki v dvomih

Upokojeni podjetniki imajo do konca januarja čas, da uskladijo dvojni status z lani spremenjenim zakonom.