![](/images/20121210/312109974-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Dve Marleni in še ...
V Prešernovem gledališču so pred dnevi predstavili že četrto letošnjo premiero Marlene Dietrich, avtorja Nebojše Pop-Tasića v režiji Primoža Ekarta.
Veter v polna jadra letošnje gledališke sezone v Prešernovem gledališču te dni dodaja že četrta igra, v soboto premierno in krstno uprizorjena Marlene Dietrich. Kranjčani tokrat sodelujejo z gledališčem ŠKUC in zavodom Imaginarni. Besedilo Nebojše Pop-Tasića je ob dramaturgiji Simone Hamer na oder postavil Primož Ekart. Zgodba gre o Marlene Dietrich, goreči nasprotnici Hitlerja, ki jo širša publika najbolj pozna skozi tako ali drugače predstavljene »slike« z njene razburkane življenjske in umetniške poti igralke in pevke. V prvi vrsti jo poznamo po njeni izvedbi kultne vojne pesmi Lili Marleen. Pred gledalce v mali dvorani stolpa Škrlovec stopi v garderobi, tik pred enim koncertov v njenih že zrelih letih.
Oder je v vlogi fanta za vse velike dive Bernarda odprl novi igralec kranjskega teatra Miha Rodman, ki je tako, kot je zastavil na začetku, skoraj do popolnosti tak služabnik, kakršnega si lahko predstavljamo, tudi v nadaljevanju izjemno natančno krmaril med obema Marlenama, izkušeno, razmišljujočo in samo sebe izprašujočo, ki jo igra Darja Reichman, in preprosto, radoživo na zabavljanje ljudi pripravljeno Marlenino različico Vesno Pernarčič. Obe Marleni sta hkrati predstavljali eno in neponovljivo divo, vsaka z natančno odmerjenimi besedami in podobo. Pravzaprav ima predstava dva dela, prvi je zgodba, o tem, kar je Marlene v življenju počela, drugi je koncert, torej tisto, zaradi česar je Marlene postala legenda. Če nas v prvem delu navdušuje igra vseh treh akterjev, smo v drugem očarani nad izjemno pevsko kondicijo Pernarčičeve, ki je tako kot pred leti Edith Piaf, znala postati tudi njena sodobnica in ljubimka Marlene Dietrich.
Popolni kostumi Alana Hranitelja so poudarjali Marlenino erotiko, tako v prvem delu kot ob koncertu, pa je čarnost dodala tudi prava osvetlitev. Pianist, ki igra v živo, tokrat Joži Šalej, je le še izpopolnil sliko predstave. Prijetne in v pravem okolju »nove dvoranice« Prešernovega gledališča, kjer tudi z novo predstavo potrjujejo to, kar sem zapisal ob prejšnji - da letos ustvarjajo sanjsko sezono.