Komentar: Kdo bo gradil poljansko obvoznico

V teh dneh je pričakovati odločitev, katero gradbeno podjetje bo nadaljevalo gradnjo druge in tretje etape poljanske obvoznice, ki zajema dokončanje predora pod Stenom in nadaljevanje od izvoza iz predora proti Zmincu. Saj veste, tiste obvoznice, katere gradnja se zapleta, odkar se je začela, pa naj gre za prvo fazo, kjer je na Suhi za nekatere krajane sporna gradnja tamkajšnjega krožišča, ali pa za preostali dve, kjer se je gradnja ustavila, potem ko je propadlo gradbeno podjetje Primorje. V zvezi z zapleti bi lahko segli še dlje v predzgodovino poljanske obvoznice, ki se začenja že pred tremi desetletji, a ne bomo, ker je že brez tega dovolj dolga jara kača.

Pred mesecem dni je Direkcija RS za ceste, ki je ob Občini Škofja Loka glavna naložbenica v obvoznico (ob evropskih evrih seveda, ki pa utegnejo biti zaradi zamud celo ogroženi), objavila ponudnike, ki so se javili na javni razpis za gradnjo druge in tretje faze. Če pustimo ob strani dejstvo, da stvari pri nas kasnijo tudi zaradi dolgotrajnih postopkov javnega naročanja, in se osredotočimo zgolj na ponudnike, vidimo, da jih je šest vodilnih, ob njih pa še sedem partnerskih. Najdražje je slovensko SŽ Železniško gradbeno podjetje iz Ljubljane s ponudbo več kot 33 milijonov, najcenejša Gorenjska gradbena družba s deset milijonov nižjo ponudbo. Med vodilnimi so tudi ponudniki iz Avstrije, Italije in Hrvaške, med podizvajalskimi podjetji pa najdemo češko, bosansko, srbsko, italijansko …

Pisana druščina, ni kaj, smo pač v globalnem svetu, kjer ima vsakdo možnost konkurirati na globalnem trgu, ne glede na to, od kod prihaja, odločijo naposled najboljše reference. Poleg tega je na Slovenskem v zadnjem času propadla cela vrsta gradbenih podjetij, izbiro med preostalimi pa oži tudi dejstvo, da je za gradnjo predora potrebna zahtevna mehanizacija, ki je vsakdo ne premore. Žalostno je ravno to, da je v Sloveniji propadlo toliko gradbenih podjetij, nastala je praznina, ki jo seveda z veseljem zapolnijo dovolj konkurenčna podjetja od drugod. V preteklosti pa je cela vrsta slovenskih podjetij gradila ne le domače, temveč tudi objekte na tujem. Tudi v Bosni, na Hrvaškem in v Srbiji, od koder se sedaj našim projektom ponujajo njihova podjetja. In slovenska so gradila še veliko dlje od nekdanje Jugoslavije, tudi v Iraku, Libiji, afriških državah … in to že davno pred globalizacijo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / četrtek, 30. oktober 2014 / 11:57

Pristov namesto Reklja

Pri jeseniškem hokejskem klubu so se odločili, da je čas za menjavo glavnega trenerja.

Objavljeno na isti dan


Kamnik / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Proti enosmernemu prometu na Medvedovi

Kamnik - Tisoč tristo občanov Kamnika, ki živijo v neposredni bližini nove enosmerne prometne ureditve v središču mesta, je županu Marjanu Šarcu predalo zahtevo za ukinitev nedav...

Kronika / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Korže izgubil prvo tožbo z Elanom

Višje sodišče v Ljubljani je razsodilo, da Uroš Korže ni upravičen do 2,1 milijona evrov nagrade za vodenje Elana od aprila do decembra 2000.

Zanimivosti / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Predstavitev filma o Komendi

Komenda - Člani Turističnega društva Komenda so ob finančni pomoči Občine Komenda posneli 23-minutni promocijski film o svoji občini. »S filmom želimo predstaviti zgodovino naših...

Gospodarstvo / petek, 10. maj 2013 / 07:00

V Peku zagnali proizvodnjo

Včeraj so v tržiškem Peku lastniki na skupščini potrdili dvomilijonsko dokapitalizacijo hrvaškega Osimpexa.

Kronika / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Objavili fotorobot roparja

Kranj - Policija je izdelala fotorobot enega od osumljencev ropa poštarja v Žabnici, ki se je zgodil zadnji aprilski dan. Poročali smo že, da roparja tedaj denarja nista dobila,...