Komentar: Kdo bo gradil poljansko obvoznico

V teh dneh je pričakovati odločitev, katero gradbeno podjetje bo nadaljevalo gradnjo druge in tretje etape poljanske obvoznice, ki zajema dokončanje predora pod Stenom in nadaljevanje od izvoza iz predora proti Zmincu. Saj veste, tiste obvoznice, katere gradnja se zapleta, odkar se je začela, pa naj gre za prvo fazo, kjer je na Suhi za nekatere krajane sporna gradnja tamkajšnjega krožišča, ali pa za preostali dve, kjer se je gradnja ustavila, potem ko je propadlo gradbeno podjetje Primorje. V zvezi z zapleti bi lahko segli še dlje v predzgodovino poljanske obvoznice, ki se začenja že pred tremi desetletji, a ne bomo, ker je že brez tega dovolj dolga jara kača.

Pred mesecem dni je Direkcija RS za ceste, ki je ob Občini Škofja Loka glavna naložbenica v obvoznico (ob evropskih evrih seveda, ki pa utegnejo biti zaradi zamud celo ogroženi), objavila ponudnike, ki so se javili na javni razpis za gradnjo druge in tretje faze. Če pustimo ob strani dejstvo, da stvari pri nas kasnijo tudi zaradi dolgotrajnih postopkov javnega naročanja, in se osredotočimo zgolj na ponudnike, vidimo, da jih je šest vodilnih, ob njih pa še sedem partnerskih. Najdražje je slovensko SŽ Železniško gradbeno podjetje iz Ljubljane s ponudbo več kot 33 milijonov, najcenejša Gorenjska gradbena družba s deset milijonov nižjo ponudbo. Med vodilnimi so tudi ponudniki iz Avstrije, Italije in Hrvaške, med podizvajalskimi podjetji pa najdemo češko, bosansko, srbsko, italijansko …

Pisana druščina, ni kaj, smo pač v globalnem svetu, kjer ima vsakdo možnost konkurirati na globalnem trgu, ne glede na to, od kod prihaja, odločijo naposled najboljše reference. Poleg tega je na Slovenskem v zadnjem času propadla cela vrsta gradbenih podjetij, izbiro med preostalimi pa oži tudi dejstvo, da je za gradnjo predora potrebna zahtevna mehanizacija, ki je vsakdo ne premore. Žalostno je ravno to, da je v Sloveniji propadlo toliko gradbenih podjetij, nastala je praznina, ki jo seveda z veseljem zapolnijo dovolj konkurenčna podjetja od drugod. V preteklosti pa je cela vrsta slovenskih podjetij gradila ne le domače, temveč tudi objekte na tujem. Tudi v Bosni, na Hrvaškem in v Srbiji, od koder se sedaj našim projektom ponujajo njihova podjetja. In slovenska so gradila še veliko dlje od nekdanje Jugoslavije, tudi v Iraku, Libiji, afriških državah … in to že davno pred globalizacijo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / četrtek, 22. november 2007 / 07:00

Vrtne posode pozimi

Moda zadnjih let je zasaditev okrasnih rastlin v posode in korita, predvsem če je poleg hiš dovolj prostora le za parkiranje avtomobila in majhno zelenico.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 21. november 2006 / 06:00

Nismo angeli, imamo se pa radi

Ljubljano je obiskala ekipa ustvarjalcev tretjega filma Mi nismo angeli, sredi oktobra so na RTV Slovenija začeli s predvajanem komedije zmešnjav Mi se mamo radi.

Prosti čas / torek, 21. november 2006 / 06:00

Evolucijska teorija

Test: Mercedes-Benz E320 CDI Avantgarde

Prosti čas / torek, 21. november 2006 / 06:00

Evropski avto leta je Ford S-max

Novi Ford S-MAX je osvojil prestižni naslov »Car of the Year 2007«, ki ga že vrsto let podeljuje 58-članska žirija specializiranih avtomobilskih revij. Fordovemu novincu je nagrada pripadla v ene...

Prosti čas / torek, 21. november 2006 / 06:00

Akcijski naboj

Actyon, SSangYongov terenski posebnež z Daljnega vzhoda

Prosti čas / torek, 21. november 2006 / 06:00

Otroci obiskali opero

Več kot sto otrok iz kranjskih vrtcev Janina, Čira čara, Čenča in Ježek si je pred kratkim v ljubljanski operi ogledalo otroško baletno predstavo Kdo je najmočnejši na svetu. Balet je Če...