Javnost je treba spoštovati
Na male ekrane se po dolgem času vrača Miša Molk.
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija bo z gledalci vsako prvo nedeljo v mesecu z oddajo Je res?, v kateri bodo uredniki, ustvarjalci programov in strokovnjaki z različnih področij posredovali javnosti konkretne odgovore in pojasnila na vprašanja in pritožbe občinstva. Največ pritožb, ki jih dobi varuhinja, se sicer nanaša na Televizijo Slovenija, sledi multimedijski center in nazadnje Radio Slovenija.
»Oddaja predstavlja nadgradnjo mojega dosedanjega dela varuhinje pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija, ki jo opravljam štiri leta. To pomeni, da se bodo z odgovori na vprašanja o RTV Slovenija srečali tudi tisti gledalci, poslušalci in uporabniki našega spletnega portala, ki so se s podobnimi težavami srečevali tudi sami, vendar se ob tem niso odločili, da poiščejo odgovore nanje. Pripravljanje nove oddaje predstavlja zame tudi odgovornost, da bom še naprej uspešno ohranjala most med javnim zavodom RTV Slovenija in njegovimi gledalci, poslušalci in uporabniki spletnega medija. Predvsem pa si želim, da bo oddaja odpirala številna dobronamerna vprašanja, ki bodo vodila v ploden in konstruktiven dialog,« pojasnjuje Molkova. Oddaje s tovrstno vsebino so že vzpostavile številne tuje televizije. »Odnos do javnosti mora postati spoštljiv, če so pritožbe argumentirane in množične, še toliko bolj. Zato bomo v oddaji skušali poiskati odgovore in rešitve,« obljublja Molkova. Prva oddaja Je res? bo na sporedu to nedeljo ob 21. uri na prvem programu TV Slovenija.
Po dolgem času se vračate na male ekrane. Ste pogrešali televizijske kamere in delo voditeljice?
»Prav nič. Zagrabim delo in se ga lotim.«
Z oddajo začenjate v času, ko na RTV napovedujejo krčenje programskih vsebin. Kako vam je to uspelo?
»Oddaja nastaja že nekaj let. Posneli smo že pilota, potem smo morali iti na virtualno sceno, da smo zmanjšali stroške in začeti od začetka. Virtualna scena pa zahteva povsem drugačne prijeme. To je za seboj potegnilo tudi novo grafiko, logotip, napovednik, špico ... Sem vam prav hvaležna za to vprašanje, ker se včasih zdi, da je vse tako prekleto enostavno. Pa žal ni, tehnika je sicer naše orodje, ni pa enostavno, če gradiš oddajo najprej na realni sceni, potem pa moraš vse spremeniti. Tudi pritožbe se iz meseca v mesec spreminjajo in je prvi scenarij že povsem spremenjen.«
Ali kot varuhinja dobite veliko pritožb? Se odzivnost občinstva povečuje?
»Procentualno gledano na število naših naročnikov je odzivnost povsem razumna, ki jo mora zavod sprejeti kot učinkovito kritiko, kot spodbuden regulativ.«
Kakšne pritožbe so najpogostejše? V zvezi s katerim medijem jih je največ – televizijo, radiom, multimedijskim centrom?
»Vedno se naslavljajo na konkretno oddajo ali tehnično pomanjkljivost. Kar se pritožb tiče, je na prvem mestu televizija, potem MMC in šele potem Radio Slovenija. Kar povsem razumem, televizija je namreč vedno najbolj pod drobnogledom javnosti.«
Na kakšne pritožbe se odzovete kot varuhinja?
»Pritožbe morajo biti podpisane s polnim imenom in naslovom in seveda argumentirane.«
Imate na voljo kakšne ukrepe?
»Varuh nima pooblastil za sankcije, saj pritožbe posreduje odgovornim skupaj s svojim stališčem. Ukrepati morata vodstvo in Programski svet, ki sta s pritožbami sproti seznanjena.«
Ste v teh letih kot varuhinja rešili kakšno res posebno pritožbo?
»Veliko njih. Najbolj odzivna je bila problematika premika risank v drug termin, letos pa prireditev Viktorji, ki je v ospredje postavila ostro politično satiro v času referenduma. Veliko pritožb nanašajoč se na tehnične zaplete smo rešili, sicer se pa o vsaki pomenimo in jo proučimo.«
Verjetno včasih kot varuhinja težko 'krmarite' med občinstvom na eni strani in sodelavci RTV na drugi. Kako vam to uspeva?
»Ni lahko biti vmes med javnostjo in zavodom, saj je bilo na začetku mandata čutiti odpor do pritožb. Zlasti na televiziji. Prepočasi se odpravljajo napake, pa vendar, vsaj prisluhne se jim zdaj in razpravlja o odgovornosti, ki je bila vse preveč kolektivna ali zamaskirana.«