Nova modna stalnica
Test: Subaru XV 2.0 CVT
Subaru spada med najbolj klene, tradicionalistične, na trenutke že kar konzervativne avtomobilske znamke. Takšni so po večini tudi kupci, zato je zanimivo, da so se poševnooki možje tokrat lotili razvoja nekoliko drugačnega avtomobila, ki naj bi s svojo zunanjostjo, široko uporabnostjo in ne nazadnje tudi s ceno privabil mlajše kupce. Novi subaru XV je torej posledica sprememb v miselnosti, ki se mora soočiti z izzivi sodobnega sveta.
Za XV se uporablja polno všečnih oznak, kot so urbani terenec, vsestranski križanec in podobno. Pravzaprav pa s tem avtomobilom japonska avtomobilska znamka, ki prisega na bokserske motorje in štirikolesni pogon, sledi modnim zapovedim in kar številnim tekmecem. XV je nekakšnem mešanec vsega, njegova karoserija je z 22 centimetri odmika od tal opazno dvignjena, silhueta pa je zaokrožena v nekakšen terenski kupe, če takšen avtomobil sploh obstaja. Ampak, pomembno je, da zna novi Subarujev model oblikovno ugajati tudi tistim, ki so se doslej ozirali po bližnjih tekmecih; ve se, da so to Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, Kia Sportage, Nissan Qashqai in podobni, tudi kakšnega Evropejca bi bilo mogoče postaviti zraven.
Voznik ima pred seboj sodobno oblikovano instrumentno ploščo, ki ji do popolne privlačnosti manjka le še nekaj podrobnosti, osrednji prikazovalnik pa je z nekaterimi grafi o delovanju avtomobila bolj moteč kot koristen. V potniški kabini ni prostorskih zadreg, udobno se sedi tako spredaj kot zadaj. Pač pa so snovalci rahlo zgrešili v prtljažniku, ki meri sorazmerno skromnih 380 litrov, s podiranjem sedežev pa se poveča na 1270 litrov. V tolažbo vsem, ki s seboj ne bodo mogli vzeti vse prtljage, je prtljažno dno, ki se zadaj lahko dvigne in olajša natovarjanje.
Močnejši 2,0-litrski bencinski motor s samodejnim menjalnikom je kombinacija za voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo vozne izjemnosti, in za tiste, ki se jim ne ljubi neprestano posegati po prestavni ročici. Samodejni menjalnik ni med najhitrejšimi in nekako ne sledi v celoti motorni energiji. Precej bolje se ta kombinacija izkaže v mestni vožnji.
Kot se za Subarujeve avtomobile spodobi, je pogon vselej speljan k vsem štirim kolesom, kar novincu zagotavlja dobre vozne lastnosti, ne samo na asfaltu, ampak tudi na brezpotjih. Vendar, treba je vedeti, da se s tem avtomobilom ne kaže podajati na ekstremna brezpotja, saj pogonski sklop kakšnim hujšim podvigom vseeno ni dorasel. Subaruja XV naj bi tako kot večino njegovih tekmecev namreč večkrat videli v mestnih središčih in na gladkih odprtih cestah kot v blatu ali na snegu. Za takšne namene pa štirikolesni pogon pravzaprav niti ni nujno potreben.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,450, š. 1,780, v. 1,570 m, medosje 2,635 m
Prostornina prtljažnika: 380/1270 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1405/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 6200
Največji navor pri v/min: 196 pri 4200
Najvišja hitrost: 187 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,6/5,5/6,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 153 (Euro V)
Maloprodajna cena: 31.010 EUR
Uvoznik: Interservice, Ljubljana