Učne težave (5)

Učenci, ki imajo težave pri učenju, potrebujejo več sprotnega preverjanja znanja kot drugi učenci. To je ključnega pomena, saj lahko določena učna snov hitro postane preobsežna in videti je nedosegljiva, predvsem kadar se navezuje na razumevanje. Številni učenci ne želijo povedati, da česa ne razumejo. Včasih jih je sram pred vrstniki ali pa si želijo prihraniti dodatno učenje. Ko se snov nabere, jo je kar naenkrat preveč. Zato je koristno uporabiti malo diplomatskega pristopa, ko učence povabimo k dopolnilnemu pouku. Ocenjevanje z znaki (plus, minus, krogec) je bila dobra ideja in škoda, ker so jo »brihtne« glave ukinile. Nikakor ne moremo reči, da so obsežni testi na štirih straneh priporočljivi za vse otroke, sploh pa ne za učence s težavami. Za potrebe dodatnih razlag in poučevanja ali za samo spreminjanje strategij bi potrebovali preverjanje znanja približno na vsakih deset učnih ur. Pri tem pa bi bilo potrebno učencem (lahko tudi staršem) predstaviti cilje posameznih učnih enot. Če ima človek cilj, se je bolj smiselno učiti. Osnova dobrega poučevanja je razvijanje spretnosti pri učencih – če želimo to doseči, je najboljše skupno delo. Skupaj podčrtamo, skupaj izpišemo, skupaj obnovimo. Saj vem, da to večina učiteljev tako dela in to me veseli. Problem nastane, ko večina učencev to že obvlada samostojno in pri manjšini pozabimo, da teh veščin še nima osvojenih. Namesto da bi šli znova in znova, dokler se jih učenec ne nauči, hitimo z novo snovjo naprej. Če verjamete ali ne, imajo učenci težave že s preklapljanjem navodil – poveži, dopolni, obkroži, podčrtaj. Kar je za nas samoumevno, je zanje težko. Najtežje naloge, pri katerih tarnajo, so naloge z dopolnjevanjem. Sama sem preizkusila vseh vrst nalog, da bi lažje razumela otroke. Ugotovila sem, da mogoče tudi sama spadam med učence z učnimi težavami, kajti dopolnjevanje je v obup spravilo tudi mene. Gre za to, da človek nima celotne slike in da ga »razbiti« stavki zbegajo. Zevajoča luknja sredi stavka je videti tako velika, da bi človek kar prenehal reševati test. Nekateri otroci pustijo takšne naloge nedotaknjene. Že vnaprej rečejo, da ne znajo. Sprašujem se, ali smo se polenili v razmišljanju ali pa gledamo preveč po koščkih, ne pa celotne slike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / ponedeljek, 10. november 2014 / 13:13

Panonska feratica

Ravna gora (660 m) - Kdo bi si mislil, da panonski svet premore kakšno feratico? Ampak jo. Luštno. Na vstopu direktno, strmo. Čelada obvezna. Edinstven pogled na Slovenijo.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / četrtek, 21. julij 2022 / 22:08

Pomoč kmetijam pri brzdanju stroškov

Vlada je zaradi rasti cen goriva, elektrike in kmetijskega reprodukcijskega materiala sprejela več ukrepov za brzdanje višjih stroškov v kmetijstvu, za katere bo namenila skupno 22,4 milijona evrov.

Železniki / četrtek, 21. julij 2022 / 22:03

Razvoj uspešnega kadra se začne že v osnovni šoli

Osnovna šola Železniki že leta sodeluje s podjetji v občini, saj se vsi zavedajo, da se uspešen kader začne spodbujati in razvijati že v osnovni šoli.

Razvedrilo / četrtek, 21. julij 2022 / 22:02

Glas in vibrafon – zanimivi glasbeni par

Četrti Glasbeni večer v Tržiškem muzeju sta oblikovala Ajda Stina Turek in Vid Jamnik, pevka in vibrafonist, oba diplomanta prestižne bostonske univerze Berklee College of Music.

Zanimivosti / četrtek, 21. julij 2022 / 21:58

Letos dvajset mladičev štorkelj

Bled – Kot je pojasnil Dušan Dimnik, zunanji sodelavec Prirodoslovnega muzeja Slovenije, ki štorklje obročka že vrsto let, so bili letos po štirje mladiči štorkelj v Lahovčah, Cerkljah in Komendi,...

Jesenice / četrtek, 21. julij 2022 / 21:44

Priseljenci so se učili tudi računalništva

Na Ljudski univerzi Jesenice so razvili program Digitalno-Lokalno, v sklopu katerega so se priseljenci učili slovenščine in računalništva.