Učne težave (5)

Učenci, ki imajo težave pri učenju, potrebujejo več sprotnega preverjanja znanja kot drugi učenci. To je ključnega pomena, saj lahko določena učna snov hitro postane preobsežna in videti je nedosegljiva, predvsem kadar se navezuje na razumevanje. Številni učenci ne želijo povedati, da česa ne razumejo. Včasih jih je sram pred vrstniki ali pa si želijo prihraniti dodatno učenje. Ko se snov nabere, jo je kar naenkrat preveč. Zato je koristno uporabiti malo diplomatskega pristopa, ko učence povabimo k dopolnilnemu pouku. Ocenjevanje z znaki (plus, minus, krogec) je bila dobra ideja in škoda, ker so jo »brihtne« glave ukinile. Nikakor ne moremo reči, da so obsežni testi na štirih straneh priporočljivi za vse otroke, sploh pa ne za učence s težavami. Za potrebe dodatnih razlag in poučevanja ali za samo spreminjanje strategij bi potrebovali preverjanje znanja približno na vsakih deset učnih ur. Pri tem pa bi bilo potrebno učencem (lahko tudi staršem) predstaviti cilje posameznih učnih enot. Če ima človek cilj, se je bolj smiselno učiti. Osnova dobrega poučevanja je razvijanje spretnosti pri učencih – če želimo to doseči, je najboljše skupno delo. Skupaj podčrtamo, skupaj izpišemo, skupaj obnovimo. Saj vem, da to večina učiteljev tako dela in to me veseli. Problem nastane, ko večina učencev to že obvlada samostojno in pri manjšini pozabimo, da teh veščin še nima osvojenih. Namesto da bi šli znova in znova, dokler se jih učenec ne nauči, hitimo z novo snovjo naprej. Če verjamete ali ne, imajo učenci težave že s preklapljanjem navodil – poveži, dopolni, obkroži, podčrtaj. Kar je za nas samoumevno, je zanje težko. Najtežje naloge, pri katerih tarnajo, so naloge z dopolnjevanjem. Sama sem preizkusila vseh vrst nalog, da bi lažje razumela otroke. Ugotovila sem, da mogoče tudi sama spadam med učence z učnimi težavami, kajti dopolnjevanje je v obup spravilo tudi mene. Gre za to, da človek nima celotne slike in da ga »razbiti« stavki zbegajo. Zevajoča luknja sredi stavka je videti tako velika, da bi človek kar prenehal reševati test. Nekateri otroci pustijo takšne naloge nedotaknjene. Že vnaprej rečejo, da ne znajo. Sprašujem se, ali smo se polenili v razmišljanju ali pa gledamo preveč po koščkih, ne pa celotne slike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / petek, 26. julij 2024 / 18:00

Mladoporočencema

Število sklenjenih zakonskih zvez v Sloveniji je bilo v letih od 1950 do 1980 med 14 in 16 tisoč na leto. Nato je do leta 2005 sledil strm padec in od takrat naprej se v Sloveniji poroči do­brih 60...

Objavljeno na isti dan


Žiri / sreda, 29. april 2009 / 07:00

Pozornost dediščini čipk

Klekljarsko društvo Cvetke Žiri, ki praznuje pet let delovanja, je v petek odprlo tretje slovenske klekljarske dneve.

Šport / sreda, 29. april 2009 / 07:00

Košarkaricam Triglava ni uspelo

Kranj - V finalu 1. SKL bomo videli pričakovan dvoboj za naslov državnih prvakinj. Pomerile se bodo košarkarice kranjskogorskega HIT-a in celjskega Merkurja. Gorenjke so se v fin...

Nasveti / sreda, 29. april 2009 / 07:00

Kura na opravku

Zdrav človek ima tisoč različnih želja, bolan eno samo: ozdraveti. Kdo je to misel prvi izrekel, ne vem, vsekakor drži.

Gospodarstvo / sreda, 29. april 2009 / 07:00

Kako občina deli pomoč kmetom

Bralec iz občine Škofja Loka nam je sporočil, da občina na nenavaden način deli pomoč kmetom.

Gospodarstvo / sreda, 29. april 2009 / 07:00

Ječmenov listni ožig

Ljubljana – Iz Kmetijskega inštituta Slovenije sporočajo, da je ozimni ječmen v fazi kolenčenja. Opazne so precejšnje razlike v zdravstvenem stanju posevkov. V nekaterih se pojav...