Učne težave (5)

Učenci, ki imajo težave pri učenju, potrebujejo več sprotnega preverjanja znanja kot drugi učenci. To je ključnega pomena, saj lahko določena učna snov hitro postane preobsežna in videti je nedosegljiva, predvsem kadar se navezuje na razumevanje. Številni učenci ne želijo povedati, da česa ne razumejo. Včasih jih je sram pred vrstniki ali pa si želijo prihraniti dodatno učenje. Ko se snov nabere, jo je kar naenkrat preveč. Zato je koristno uporabiti malo diplomatskega pristopa, ko učence povabimo k dopolnilnemu pouku. Ocenjevanje z znaki (plus, minus, krogec) je bila dobra ideja in škoda, ker so jo »brihtne« glave ukinile. Nikakor ne moremo reči, da so obsežni testi na štirih straneh priporočljivi za vse otroke, sploh pa ne za učence s težavami. Za potrebe dodatnih razlag in poučevanja ali za samo spreminjanje strategij bi potrebovali preverjanje znanja približno na vsakih deset učnih ur. Pri tem pa bi bilo potrebno učencem (lahko tudi staršem) predstaviti cilje posameznih učnih enot. Če ima človek cilj, se je bolj smiselno učiti. Osnova dobrega poučevanja je razvijanje spretnosti pri učencih – če želimo to doseči, je najboljše skupno delo. Skupaj podčrtamo, skupaj izpišemo, skupaj obnovimo. Saj vem, da to večina učiteljev tako dela in to me veseli. Problem nastane, ko večina učencev to že obvlada samostojno in pri manjšini pozabimo, da teh veščin še nima osvojenih. Namesto da bi šli znova in znova, dokler se jih učenec ne nauči, hitimo z novo snovjo naprej. Če verjamete ali ne, imajo učenci težave že s preklapljanjem navodil – poveži, dopolni, obkroži, podčrtaj. Kar je za nas samoumevno, je zanje težko. Najtežje naloge, pri katerih tarnajo, so naloge z dopolnjevanjem. Sama sem preizkusila vseh vrst nalog, da bi lažje razumela otroke. Ugotovila sem, da mogoče tudi sama spadam med učence z učnimi težavami, kajti dopolnjevanje je v obup spravilo tudi mene. Gre za to, da človek nima celotne slike in da ga »razbiti« stavki zbegajo. Zevajoča luknja sredi stavka je videti tako velika, da bi človek kar prenehal reševati test. Nekateri otroci pustijo takšne naloge nedotaknjene. Že vnaprej rečejo, da ne znajo. Sprašujem se, ali smo se polenili v razmišljanju ali pa gledamo preveč po koščkih, ne pa celotne slike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Brigita Avsenik,

nagrajenka radovljiške občine

Objavljeno na isti dan


Splošno / nedelja, 9. marec 2008 / 07:00

Častni občan bo Tomaž Ertl

Plakete Občine Jesenice bodo prejeli Branka Doberšek, Klemen Klemenc in Rado Mužan.

Splošno / nedelja, 9. marec 2008 / 07:00

Skozi Jesenice odslej počasneje

Na Cesti železarjev je omejitev hitrosti vožnje po novem 50 kilometrov na uro.

Splošno / nedelja, 9. marec 2008 / 07:00

Nadzorni odbor: dogovarjanje izvajalcev

Tudi na Jesenicah naj bi prihajalo do dogovarjanj izvajalcev pri prijavah na občinske razpise za investicije.

Splošno / nedelja, 9. marec 2008 / 07:00

Jeseničani počastili spomin na Janeza Drnovška

V žalno knjigo v avli Občine Jesenice se je vpisalo veliko Jeseničanov in okoličanov.

Splošno / nedelja, 9. marec 2008 / 07:00

Županove novičke

Župan Tomaž Tom Mencinger je na zadnji seji občinskega sveta povedal, da potekajo dogovori, da bi očistili in uredili Zoisov park in jezero na Pristavi v Javorniškem Rovtu. Kot je dejal, bodo to...