Učne težave (5)

Učenci, ki imajo težave pri učenju, potrebujejo več sprotnega preverjanja znanja kot drugi učenci. To je ključnega pomena, saj lahko določena učna snov hitro postane preobsežna in videti je nedosegljiva, predvsem kadar se navezuje na razumevanje. Številni učenci ne želijo povedati, da česa ne razumejo. Včasih jih je sram pred vrstniki ali pa si želijo prihraniti dodatno učenje. Ko se snov nabere, jo je kar naenkrat preveč. Zato je koristno uporabiti malo diplomatskega pristopa, ko učence povabimo k dopolnilnemu pouku. Ocenjevanje z znaki (plus, minus, krogec) je bila dobra ideja in škoda, ker so jo »brihtne« glave ukinile. Nikakor ne moremo reči, da so obsežni testi na štirih straneh priporočljivi za vse otroke, sploh pa ne za učence s težavami. Za potrebe dodatnih razlag in poučevanja ali za samo spreminjanje strategij bi potrebovali preverjanje znanja približno na vsakih deset učnih ur. Pri tem pa bi bilo potrebno učencem (lahko tudi staršem) predstaviti cilje posameznih učnih enot. Če ima človek cilj, se je bolj smiselno učiti. Osnova dobrega poučevanja je razvijanje spretnosti pri učencih – če želimo to doseči, je najboljše skupno delo. Skupaj podčrtamo, skupaj izpišemo, skupaj obnovimo. Saj vem, da to večina učiteljev tako dela in to me veseli. Problem nastane, ko večina učencev to že obvlada samostojno in pri manjšini pozabimo, da teh veščin še nima osvojenih. Namesto da bi šli znova in znova, dokler se jih učenec ne nauči, hitimo z novo snovjo naprej. Če verjamete ali ne, imajo učenci težave že s preklapljanjem navodil – poveži, dopolni, obkroži, podčrtaj. Kar je za nas samoumevno, je zanje težko. Najtežje naloge, pri katerih tarnajo, so naloge z dopolnjevanjem. Sama sem preizkusila vseh vrst nalog, da bi lažje razumela otroke. Ugotovila sem, da mogoče tudi sama spadam med učence z učnimi težavami, kajti dopolnjevanje je v obup spravilo tudi mene. Gre za to, da človek nima celotne slike in da ga »razbiti« stavki zbegajo. Zevajoča luknja sredi stavka je videti tako velika, da bi človek kar prenehal reševati test. Nekateri otroci pustijo takšne naloge nedotaknjene. Že vnaprej rečejo, da ne znajo. Sprašujem se, ali smo se polenili v razmišljanju ali pa gledamo preveč po koščkih, ne pa celotne slike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 17. november 2006 / 06:00

Tolarski drobiž na banko ali v dobrodelne namene

Kranj - V SKB banki priporočajo strankam, da pravočasno poskrbijo za tolarske kovance. Če jih bodo do 1. marca 2007 položile na katerikoli račun, jim ne bodo zaračunali provizije,...

Objavljeno na isti dan


Kronika / četrtek, 14. januar 2010 / 07:00

S ceste v jarek

Tenetiše - V četrtek popoldne se je na regionalni cesti Golnik–Tenetiše zgodila prometna nesreča, v kateri se je hudo ranil 25-letni voznik. Med vožnjo proti Tenetišam je nenadom...

Tržič / četrtek, 14. januar 2010 / 07:00

Želi več posluha za glasbo

Začetek leta je postal novi ravnatelj Glasbene šole Tržič Franci Podlipnik. Iskal bo možnosti za dodatne prostore in razširil ponudbo pri poučevanju instrumentov.

Šenčur / četrtek, 14. januar 2010 / 07:00

Prodali delnice cestnega podjetja

Šenčur - Občina Šenčur je prodala 1059 delnic Cestnega podjetja Kranj. Njihova nominalna vrednost je 4,17 evra za delnico, cestno podjetje pa jih odkupilo po ceni 41,71 evrov, ta...

Zanimivosti / četrtek, 14. januar 2010 / 07:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Marjan Hafner je po rodu Škofjeločan, ki od nekdaj rad zahaja v hribe.

Zanimivosti / četrtek, 14. januar 2010 / 07:00

Kranjska Gora potrebuje parkirišče

Z vodo so nekoliko bolj zadovoljni kot prej, skoraj vsi vprašani nasprotujejo gradnji in prodaji apartmajev v Jasni, želijo si boljšo trgovsko ponudbo.