Učne težave (5)

Učenci, ki imajo težave pri učenju, potrebujejo več sprotnega preverjanja znanja kot drugi učenci. To je ključnega pomena, saj lahko določena učna snov hitro postane preobsežna in videti je nedosegljiva, predvsem kadar se navezuje na razumevanje. Številni učenci ne želijo povedati, da česa ne razumejo. Včasih jih je sram pred vrstniki ali pa si želijo prihraniti dodatno učenje. Ko se snov nabere, jo je kar naenkrat preveč. Zato je koristno uporabiti malo diplomatskega pristopa, ko učence povabimo k dopolnilnemu pouku. Ocenjevanje z znaki (plus, minus, krogec) je bila dobra ideja in škoda, ker so jo »brihtne« glave ukinile. Nikakor ne moremo reči, da so obsežni testi na štirih straneh priporočljivi za vse otroke, sploh pa ne za učence s težavami. Za potrebe dodatnih razlag in poučevanja ali za samo spreminjanje strategij bi potrebovali preverjanje znanja približno na vsakih deset učnih ur. Pri tem pa bi bilo potrebno učencem (lahko tudi staršem) predstaviti cilje posameznih učnih enot. Če ima človek cilj, se je bolj smiselno učiti. Osnova dobrega poučevanja je razvijanje spretnosti pri učencih – če želimo to doseči, je najboljše skupno delo. Skupaj podčrtamo, skupaj izpišemo, skupaj obnovimo. Saj vem, da to večina učiteljev tako dela in to me veseli. Problem nastane, ko večina učencev to že obvlada samostojno in pri manjšini pozabimo, da teh veščin še nima osvojenih. Namesto da bi šli znova in znova, dokler se jih učenec ne nauči, hitimo z novo snovjo naprej. Če verjamete ali ne, imajo učenci težave že s preklapljanjem navodil – poveži, dopolni, obkroži, podčrtaj. Kar je za nas samoumevno, je zanje težko. Najtežje naloge, pri katerih tarnajo, so naloge z dopolnjevanjem. Sama sem preizkusila vseh vrst nalog, da bi lažje razumela otroke. Ugotovila sem, da mogoče tudi sama spadam med učence z učnimi težavami, kajti dopolnjevanje je v obup spravilo tudi mene. Gre za to, da človek nima celotne slike in da ga »razbiti« stavki zbegajo. Zevajoča luknja sredi stavka je videti tako velika, da bi človek kar prenehal reševati test. Nekateri otroci pustijo takšne naloge nedotaknjene. Že vnaprej rečejo, da ne znajo. Sprašujem se, ali smo se polenili v razmišljanju ali pa gledamo preveč po koščkih, ne pa celotne slike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / ponedeljek, 5. december 2016 / 12:44

Molk ni odgovor na laži

Odgovor na pismo B. Viranta, člana IO ZZB Kranj, Molk ni odgovor na laži, ki je bil v Gorenjskem glasu objavljen 21. oktobra 2016.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 6. oktober 2011 / 07:00

Spodbujali bodo k zdravemu življenju

V občinah Preddvor in Železniki bo jeseni in pozimi potekal program Živimo zdravo, ki ga vodi Zavod za zdravstveno varstvo Kranj.

Zanimivosti / četrtek, 6. oktober 2011 / 07:00

Srečanje Nemiljcev

Nemilje - Na pobudo Bernarde Rihtaršič je bilo pred kratkim prvo srečanje Nemiljcev, na katerega so povabili prek 170 prebivalcev in tudi tiste, ki so se v Nemiljah rodili, pa ji...

Zanimivosti / četrtek, 6. oktober 2011 / 07:00

Razvijali so nove izdelke iz lecta

Radovljica - Društvo za ohranjanje in razvoj Lectarije v teh dneh zaključuje leto dni trajajoči projekt Lect II. generacije, v okviru katerega so, kot je povedal vodja projekta J...

Zanimivosti / četrtek, 6. oktober 2011 / 07:00

Prešerni stoletnik Miha

Miha Švab je pred kratkim dopolnil sto let.

GG Plus / četrtek, 6. oktober 2011 / 07:00

Sirčeva zbirka podobic

Pred kratkim je bila v Adergasu razstava svetih podobic, ki so vsekakor svojevrstna kulturna dediščina. Avtor razstave Silvo Sirc je postavil na ogled več kot 2300 podobic iz lastne