Učne težave (5)

Učenci, ki imajo težave pri učenju, potrebujejo več sprotnega preverjanja znanja kot drugi učenci. To je ključnega pomena, saj lahko določena učna snov hitro postane preobsežna in videti je nedosegljiva, predvsem kadar se navezuje na razumevanje. Številni učenci ne želijo povedati, da česa ne razumejo. Včasih jih je sram pred vrstniki ali pa si želijo prihraniti dodatno učenje. Ko se snov nabere, jo je kar naenkrat preveč. Zato je koristno uporabiti malo diplomatskega pristopa, ko učence povabimo k dopolnilnemu pouku. Ocenjevanje z znaki (plus, minus, krogec) je bila dobra ideja in škoda, ker so jo »brihtne« glave ukinile. Nikakor ne moremo reči, da so obsežni testi na štirih straneh priporočljivi za vse otroke, sploh pa ne za učence s težavami. Za potrebe dodatnih razlag in poučevanja ali za samo spreminjanje strategij bi potrebovali preverjanje znanja približno na vsakih deset učnih ur. Pri tem pa bi bilo potrebno učencem (lahko tudi staršem) predstaviti cilje posameznih učnih enot. Če ima človek cilj, se je bolj smiselno učiti. Osnova dobrega poučevanja je razvijanje spretnosti pri učencih – če želimo to doseči, je najboljše skupno delo. Skupaj podčrtamo, skupaj izpišemo, skupaj obnovimo. Saj vem, da to večina učiteljev tako dela in to me veseli. Problem nastane, ko večina učencev to že obvlada samostojno in pri manjšini pozabimo, da teh veščin še nima osvojenih. Namesto da bi šli znova in znova, dokler se jih učenec ne nauči, hitimo z novo snovjo naprej. Če verjamete ali ne, imajo učenci težave že s preklapljanjem navodil – poveži, dopolni, obkroži, podčrtaj. Kar je za nas samoumevno, je zanje težko. Najtežje naloge, pri katerih tarnajo, so naloge z dopolnjevanjem. Sama sem preizkusila vseh vrst nalog, da bi lažje razumela otroke. Ugotovila sem, da mogoče tudi sama spadam med učence z učnimi težavami, kajti dopolnjevanje je v obup spravilo tudi mene. Gre za to, da človek nima celotne slike in da ga »razbiti« stavki zbegajo. Zevajoča luknja sredi stavka je videti tako velika, da bi človek kar prenehal reševati test. Nekateri otroci pustijo takšne naloge nedotaknjene. Že vnaprej rečejo, da ne znajo. Sprašujem se, ali smo se polenili v razmišljanju ali pa gledamo preveč po koščkih, ne pa celotne slike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 22. januar 2021 / 16:41

Prepoznate svoje orodje?

Ljubljana – Policisti so v začetku lanskega leta opravili hišno preiskavo pri 34-letnemu osumljencu iz Ljubljane, ki je osumljen več kaznivih dejanj vlomov. Pri tem so zasegli več kosov električneg...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 20. december 2016 / 14:34

Počivalšek v Iskraemecu

Kranj – Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek si je v petek ogledal proizvodne prostore in najnovejšo linijo za proizvodnjo pametnih števcev AM550 v kranjskem Iskraemecu....

Mularija / torek, 20. december 2016 / 14:33

Po mestu z laterno

Še danes se je mogoče v družbi škrata Krančka z laterno v roki podati na voden sprehod po praznično osvetljenem starem mestnem jedru Kranja.

Zanimivosti / torek, 20. december 2016 / 14:15

Kristina dopolnila sto sedem let

Najstarejša Gorenjka Kristina Tarman iz jeseniške Podmežakle je v petek praznovala stosedmi rojstni dan. Čila gospa še vedno živi doma, zanjo skrbi 81-letni sin Oton.

Kamnik / torek, 20. december 2016 / 13:26

Razstava o življenju na kamniških planinah

Kamnik – V medobčinskem muzeju Kamnik so pripravili na gradu Zaprice novo stalno razstavo o življenju na kamniških planinah z naslovom Na planincah luštno biti. Odprli jo bodo jutri, v sredo, ob 18...

Razvedrilo / torek, 20. december 2016 / 13:26

Praznični koncert

Učenke in učenci Glasbene šole Škofja Loka so v Sokolskem domu pripravili tradicionalni Božično-novoletni koncert.