Veter je še močnejši
Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Highline
Tri desetletja na avtomobilskem svetu, posebej v zadnji peti generaciji, so Volkswagnovega passata zaznamovala kot ikono v srednjem razredu in nič ne kaže, da bi se s šesto generacijo kaj spremenilo. O prepričljivih voznih lastnostih in udobju skoraj ne kaže izgubljati besed, voznikov delovni prostor premore tudi nekaj oblikovalskih atributov, ki se kažejo v vdolbenih merilnikih z zdaj že tradicionalno modro osvetlitvijo, na novo zasnovani sredinski konzoli in uporabljenih dekorativnih materialih. A ob tem je treba takoj dodati, da je plastika armaturne plošče vsaj na otip manj kakovostna od pričakovanj in tudi končna obdelava je manj pedantna, kot bi se spodobilo za germansko redoljubje. Ne tako dolgo nazaj je passat dobil izpopolnjeno izvedbo 2,0-litrskega turbodizelskega motorja, s katerim je avtomobil postal še bolj prepričljiv. S 125 kilovati (170 KM) dobro obvladuje težo, skrbi za lagodno vožnjo z nižjimi vrtljaji, zgledno pospešuje in je predvsem tišji od šibkejše izvedbe. K vozno potovalnemu udobju odločilno pripomore tudi samodejni menjalnik DSG, ki z »mehkim« pretikanjem preprečuje nezaželene sunke, hkrati pa se dovolj hitro odziva na voznikove ukaze s plinom, s čimer izniči občutek zamujanja pri izkoristku motorne energije. Dokaj dobro se izkaže tudi tempomat s funkcijo samodejnega zmanjšanja hitrosti in zaviranja ob približevanju spredaj vozečim vozilom, res pa je, da bi bili lahko pojemki bolj nežni in ponovno pospeševanje urnejše. Skratka, passat z dodatki le še utrjuje svoje dobro ime med konkurenco srednjega razreda; bistveno drugačen videz od predhodnika očitno ni več ovira.
Osnovni tehnični podatki:
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM
Najvišja hitrost: 220 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 7.692.385 SIT (32.099 EUR)
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana