![](/images/20120918/309189999-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Združevanje srednjih šol v Kranju
Tehniški šolski center (TŠC) in ESIC Kranj naj bi po novem delovala pod eno streho. Poleg Šolskega centra Kranj pa naj bi dobili še samostojno gimnazijo.
Kranj - »O reorganizaciji šol v Kranju se pogovarjamo z direktorjema obeh zavodov, ki se s predlaganimi spremembami strinjata. Obvestilo o nameravani reorganizaciji bodo šole prejele v prihodnjih dneh, dokončna odločitev pa bo zapisana šele v predlogu ustanovitvenega akta, ki ga bomo poslali na šoli v prihodnjih tednih,« so glede načrtovanega združevanja šol redkobesedni pri ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport.
Z ministrstva pa nismo dobili konkretnih odgovorov, na kakšen način naj bi združevali šole in kaj bi to pomenilo za zaposlene. Bolj konkretna je bila v. d. ravnateljice gimnazije ESIC Kranj Mirjam Bizjak, ki pravi, da so jim na ministrstvu predstavili najprej dve in nato še tretjo možnost reorganizacije. »V luči racionalizacije mreže šol v Kranju so na ministrstvu obudili predlog iz leta 2008, ko se je načrtovala združitev večine srednjih šol v en velik izobraževalni center, ki naj bi nastal iz sedanjega TŠC Kranj, ki velja za največjo tovrstno ustanovo v Kranju.« Po prvi različici naj bi se v nov center, ki bi se imenoval Šolski center Kranj, združile vse šole sedanjega centra ESIC Kranj. »To bi pomenilo veliko tehnoloških viškov in si te rešitve nihče od nas ni želel,« je poudarila Mirjam Bizjak. Kot drugo možnost so zato predvideli priključitev višje strokovne šole k prihodnjemu Šolskemu centru Kranj, gimnazija ter združeni ekonomsko-trgovska in gradbeno-storitvena šola pa bi bile organizirane pod eno streho in z enim ravnateljem v šolo, kjer bi ravnatelj gimnazije opravljal tudi vlogo direktorja.
»Ob velikem nasprotovanju taki rešitvi predvsem s strani ekonomsko-trgovske šole nam je ministrstvo ponudilo še tretjo možnost, in sicer združitev vseh poklicno strokovnih šol in višje šole v bodoči Šolski center Kranj, gimnazija kot največja enota pa naj bi postala samostojna šola,« je razložila Mirjam Bizjak in dodala, da sta se direktorja obeh sedanjih centrov in ona kot v. d. ravnateljice gimnazije, ki bo prevzela tudi vodenje samostojne šole, s predlogom v celoti strinjali. »Kranj bo tako dobil trdno in stabilno mrežo šol, ki si jo kot verjetno bodoče univerzitetno mesto tudi zasluži,« je še dejala Mirjam Bizjak. Na ministrstvu so jim razložili, je še dodala, da šole, združene v njihov center, skorajda vse ne dosegajo normativov. »Srednja šola naj bi štela najmanj 560 dijakov, višja šola pa 240 študentov. Razen gimnazije v našem centru nobena izmed šol žal ne dosega tega normativa.«
Tudi direktor Tehniškega šolskega centra Kranj Jože Drenovec meni, da je racionalizacija potrebna, saj je dijakov iz leta v leto manj. »V povprečju vsako leto vpišemo 30 dijakov manj,« je pojasnil Drenovec. Njihovo šolo sicer letos obiskuje 1030 dijakov in 450 študentov. Sprva, pravi Drenovec, naj bi bili prihranki predvsem pri vodstvenih kadrih, saj bo potem namesto dveh direktorjev oziroma ravnateljev potreben le eden. Pri učiteljih, dodaja, pa naj zaenkrat še ne bi bilo presežkov, saj naj bi šoli tudi po združitvi delovali vsaka v svojih okvirih. Vseh pa z načrtovano reorganizacijo obeh šolskih centrov pri ministrstvu očitno vendarle niso prepričali, kar daje slutiti anonimno pismo, ki smo ga v uredništvu prejeli pred dnevi. Neznani avtor oziroma avtorji so poudarili, da na nobenem od sestankov z direktorjema oziroma ravnatelji obeh šol doslej niso predstavili konkretnih ciljev in učinkov združitve oziroma strokovnih analiz, ki so botrovale taki odločitvi. V pismu ministrstvu očitajo, da niti ena od ta čas ponujenih možnosti ne temelji na primerjavi podatkov oziroma elaboratu in tako naj ne bi predvideli, kaj se bo ob združitvi zgodilo z zaposlenimi, izobraževalnimi in študijskimi programi ter dijaki in študenti.