![](/images/20120911/309119987-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Odpeljali po starem
Tradicionalni Hrastov memorial na Ljubelju, letos že šestnajsti v organizaciji Avto-mota društva Tržič, je v nedeljo privabil več tisoč gledalcev.
Ljubelj - Štiriinšestdeset jih je tekmovalo s starodobniki v osmih kategorijah na motociklih, motociklih s prikolicami in avtomobili. »Proga je bila dolga 2300 metrov s 330 metri višinske razlike, na najbolj strmem delu je bil vzpon celo triintridesetodstoten. Tekmovanje je potekalo brez problemov, skorajda vsi tekmovalci so tudi pripeljali do cilja,« je povzel direktor dirke Aleš Bešter. Zmagovalci posameznih kategorij na motociklih so postali Italijan Dante Zilli, Avstrijec Michael Novak, Slovenca Alen Sobočan in Jože Cerar, ki je slavil v dveh kategorijah. Na motociklu s prikolico do 500 ccm sta slavila Martina Munih in Niko Sodnikar, na motociklu s prikolico nad 500 ccm pa Edo Dolenc in Silvo Habat. Kot je povedal eden od organizatorjev dirke Miro Hrast, so progo pripravljali deset dni: »Progo smo zavarovali, očistili kanale, utrdili stezo, uredili bokse za tekmovalce ter prireditveni prostor.« Miro Hrast s soprogo Anko na motociklu s prikolico tekmuje že vsa leta, letos sta bila druga. Njegov oče Mirko Hrast je bil eden od ustanoviteljev AMD Tržič po vojni in pobudnik ljubeljskih dirk.
Ena od kategorij je bila povsem ženska, konkurenco je ugnala domačinka Janja Budič. Trofeja za najboljši čas 02:51.87 je šla v roke Jožetu Cerarju z motorjem NSU Max 300 letnik 1956. Pokala za originalnost vozila sta prejela predvojni motocikel BMW 5R51 letnik 1938 lastnika Mateja Mačka in povojni motocikel Lenke Chvojkove iz Češke, Jawa Ogar 350 letnik 1948. Plaketo za najstarejšega voznika, ki je dirko odpeljal na motorju Tomos SVS, je prejel Leon Pintar, rojen leta 1932. Pokal za najstarejši motocikel je prejel Jože Meglič, vožnjo je odpeljal na motorju DKW SB letnik 1937. Pokal za najstarejši avtomobil je šel v Veliko Britanijo Johnu Kennedyju in njegovemu Royce Roycu Silver Ghost letnik 1913. Plaketa za tekmovalca, ki se je na dirko pripeljal najdlje od prizorišča, pa je šla na Češko Janu Sochorju mlajšemu.
Ker organizator želi obuditi take dirke, kakršne so bile že pred štiridesetimi leti, tekme potekajo na makadamski progi, ki pelje od mejnega prehoda Ljubelj do vrha starega prelaza na Ljubelju. Vsa leta se udeležuje tekmovanj tudi domačin Jožko Meglič, običajno s sinom Boštjanom tekmujeta vsak na svojem motorju, letos pa je sin očetu posodil 175 ccm motor NSU - Maxi letnik 1961. Jožko Meglič je dosegel odlično tretje mesto v svoji kategoriji.