Starše zmotili "natrpani" razredi
V osnovni šoli Antona Tomaža Linharta Radovljica je pristojno ministrstvo zavrnilo oblikovanje dodatnega oddelka šestih razredov, čeprav ima kar 11 od 82 otrok odločbo, da so učenci s posebnimi potrebami.
Radovljica - Starši šestošolcev v osnovni šoli Antona Tomaža Linharta v Radovljici so ogorčeni nad odločitvijo ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, da naj bi oblikovali zgolj tri oddelke šestih razredov, čeprav jih ima med 82 učenci kar enajst odločbo, da so učenci s posebnimi potrebami in torej zahtevajo posebno pozornost. Zato se bojijo, da bodo v tako velikih oddelkih pozornosti deležni samo nekateri, posledica pa bodo vzgojni problemi in vse slabši učni uspeh vseh otrok. Na ministrstvu odgovarjajo, da se dosledno držijo normativov, ob tem pa imajo vsi otroci s posebnimi potrebami za dodatno strokovno pomoč in odpravo primanjkljajev, ovir in motenj odobrene dodatne ure strokovne pomoči, in sicer skupaj 32 dodatnih ur oziroma 1,45 strokovnega delavca.
»Dodatni učitelji se vključujejo v delo oddelka v skladu s potrebami učenca in vzgojno-izobraževalnega procesa. Razen tega ima šola odobrene še dodatne 0,5 ure na oddelek za individualno in skupinsko pomoč učencem, kakor tudi druge možnosti za kakovosten potek pouka v skladu z veljavnimi normativi,« so pojasnili pri ministrstvu in dodali, da lahko učitelji v okviru letne razporeditve delovnega časa nudijo dragoceno pomoč vsem učencem, še zlasti pa učencem s posebnimi potrebami. Starši omenjenih šestošolcev z njimi ne delijo enakega mnenja. »Enajst otrok nima odločb o usmeritvi brez razloga. Ti otroci potrebujejo večjo pozornost učitelja, zato naj bi se jih poučevalo v manjših razredih, saj je le v takšnih mogoče zagotoviti ustrezno obravnavo vseh učencev,« so poudarili v pismu, ki so ga naslovili na ministrstvo. Njihovi otroci pa bodo glede na odločitev ministrstva, so poudarili, v letošnjem šolskem letu v hudo natrpanih oddelkih. Oblikovali naj bi namreč tri oddelke, pri čemer naj bi bilo v enem po veljavnih normativih 28 otrok, v dveh oddelkih pa naj bi veljal znižan normativ, in ker bo v njih 27 otrok, po prepričanju ministrstva zadostijo temu normativu. V ta dva oddelka bosta vključena tudi otroka s posebnimi potrebami z odločbo o usmeritvi, na podlagi katere jima je potrebno zagotoviti vključitev v oddelek z manjšim številom učencev od predpisanega normativa. Po prepričanju staršev pa bi bilo glede na veliko število otrok z odločbo, da so otroci s posebnimi potrebami, bolj primerno oblikovati štiri oddelke, v katerih bi bilo 20 oziroma 21 otrok. Le tako bi bila po njihovem prepričanju pozornost učitelja pravično porazdeljena na vse učence.