Smerokazi usmerjajo kolesarje
V občini Radovljica so postavili prvih trideset tabel, ki označujejo smeri in težavnost najprimernejših kolesarskih poti. Skupaj jih bodo postavili skoraj sto in jih povezali v mrežo.
Radovljica - Prvih trideset drogov s tablami, ki kolesarje usmerjajo na najprimernejše poti po občini Radovljica in tudi zunaj njenih meja, že stoji. Občina jih je postavila na pobudo skupine prostovoljcev, ljubiteljskih kolesarjev, ki so pod imenom Prava smer pripravili projekt za mrežo smerokazov, s katerimi bodo kolesarje informirali o želeni smeri, težavnosti (ta je označena po vzoru smučarskih prog z modro, rdečo ali črno oziroma rjavo, če gre za makadamsko pot) ter o dolžini kolesarskih poti, o kulturnih in naravnih znamenitostih in drugih koristnih informacijah.
»Idejo, da tudi pri nas vzpostavimo tovrstno mrežo informacij o kolesarskih poteh, smo dobili na enem od naših kolesarskih popotovanj po Nizozemskem, po katerem nas je vodil Blaž Bole, Radovljičan, ki že štirideset let živi na Nizozemskem,« ozadje projekta pojasnjuje Srečo Pirih, skupaj s Petro Koblar, Srečkom Pirihom, Francijem Vovkom, Gregorjem Žnidarjem, Jožetom Hajnriharjem, Jakom Gnilšakom ter Primožem in Blažem Bolta član skupine prostovoljcem. »Na Nizozemskem samo skozi okno pogledaš, pa vidiš kolesarski smerokaz. Že ko sem leta 1974 prišel živet na Nizozemsko, je bilo tako. Tam je kolesarjenje način življenja, ne samo šport. Sam sem se trideset let v službo vozil s kolesom. Bilo je najhitreje in najudobneje … Spomnim se, kaj vse smo na biciklih pretovorili predvsem v prvih letih. Kar je bilo preveliko, da bi šlo v avto, smo dali na kolo, tudi stole in mize,« se spominja Blaž Bole in dodaja, da je na Nizozemskem zaradi dolgoletne kolesarske tradicije tudi kultura obnašanja v prometu drugačna kot pri nas.
»A gredo stvari na bolje. Vedno več ljudi za vsakodnevne opravke uporablja prav kolo. Verjamemo, da bo sistem smerokazov pri teh pozitivnih trendih pomagal; tako domačinom, ki bi jih radi usmerili na najprimernejše kolesarske poti, kot turistom na kolesih. In upamo, seveda, da se bo mreža, ki jo želimo nadgraditi z navadnimi in digitalnimi zemljevidi, širila tudi v sosednje občine in naprej po Sloveniji.«