Kriza vrednot ne obstaja
Test: Audi Q3 2.0 TDI S-Tronic
Manjši športni terenci so še naprej ena najbolj vročih avtomobilskih kategorij, seveda zgolj za tiste, ki tudi v kriznih časih ne jadikujejo za pomanjkanjem denarja, še manj pa imajo opravka s krizo vrednot. Oziranje za takšnimi avtomobili, ki jih neizprosna marketinška industrija razglaša za mestne terence, urbane vladarje, vsestranske bojevnike in podobne, se jim namreč nikakor ne zdi nespodobno. Pri Audiju imajo za tovrstno postavljaštvo v družini modelov že nekaj časa Q3, avtomobil, ki ga namenjajo dobro situiranim puncam in fantom mlajše generacije, pri čemer je vseeno, ali so jim ga za izdelano diplomsko nalogo kupili starši ali pa so odšteli denar iz svojega računa. Najmanjšega hišnega športnega terenca je v dolžino za ped več kot 4,30 metra, kar pomeni, da ga je še mogoče spraviti v povprečno veliko garažo ali parkirati na običajno odmerjena parkirna mesta. In tudi zato mu je gibanje v urbanih središčih dobro pisano na kožo, oziroma karoserijo.
Zunanja podoba Q3 se v večji meri zgleduje po večjem Q5 in pravzaprav, razen nekaterih podrobnosti, ne prinaša kakšnega posebnega presenečenja. A vseeno gre za simpatično in dinamično oblikovan avtomobil, za katerim se kaže ozreti z enako mero pozornosti kot za postavno mladenko, ki morda sedi za njegovim volanom.
Pri odmerjanju notranjosti prostornost seveda ni bila deležna prednostne obravnave, kajti zdi se, da se notranji arhitekti s tem niso kaj bistveno ukvarjali. Dostop v potniške kabine sicer skoraj zahteva nekaj gimnastične spretnosti, toda udobje je solidno.
Pri zasnovi voznikovega delovnega prostora prevladuje germansko redoljubje, torej ima voznik vse, kar potrebuje, na dostopnih mestih. Grafika merilnikov je pregledna, upravljanje z vsemi sistemi pa sorazmerno enostavno. Počutje tega športnega terenca je seveda boljše na asfaltu kot na slabih voznih podlagah, čeprav imata oba tudi štirikolesni pogon. Vozne lastnosti so prepričljive, le na kratkih grbinah podvozje pokaže za potniško udobje rahlo motečo čvrstost. Na papirju energičen in tudi v praksi zelo prepričljiv 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik se obnaša zelo kultivirano, skoraj prefinjeno, k temu pa svoje pripomore tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik. Zaloga motornega navora je več kot zadostna, pri naglih prehitevanjih pogonskemu stroju ne pohaja sapa in pri porabi goriva so hitro preseženi tovarniško obljubljeni okviri.
Kdor pravi, da Q3 ni postavljaški avtomobil, živi v zmoti. Če ne drugače, je postavljaški zaradi cene, ki v osnovi ne vključuje bolj ali manj potrebne opreme za udobje, zanjo pa je mogoče plačati tudi več tisočakov.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,385, š. 1,831, v. 1,590 m, medosje 2,603 m
Prostornina prtljažnika: 540/1560
Teža (prazno v./ dovoljena): 1560/2185 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 130 kW/177 KM pri 4200
Največji navor pri v/min: 380 pri 1750
Najvišja hitrost: 212 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,0/ 5,3/ 5,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 156 (Euro V)
Maloprodajna cena: 39.140 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana