Igre - velika priložnost za posel
Veliki športni dogodki, med njimi so seveda tudi olimpijske igre, so lahko velika priložnost za gospodarstvo. Tudi za slovenska podjetja, kot so šenčurski Mides ali prodajalci velikih televizorjev.
Kranj - Mides International že več kot dve desetletji deluje na področju sistemov za neprekinjeno napajanje ali naprav UPS. Zadnjih šestnajst let je pomemben poslovni partner podjetja General Electrics (GE) - ameriške multinacionalke. Zaradi profesionalnosti in zanesljivosti je GE šenčurske strokovnjake izbral v ekipo, ki bo na OI skrbela za neprekinjen dotok električne energije. »Mi zagotavljamo, da ne bi prišlo do električnega mrka, ko bi organizator prekinil prenos, rezultati ne bi bili zabeleženi, po svetu bi za nekaj minut zavladala tema,« vlogo Midesa opisuje Tomaž Štupar, vodja servisne ekipe in vodja odprave. Midesova strokovnjaka v Londonu skrbita predvsem za olimpijski park in novinarski center, kjer so postavljene naprave za neprekinjeno napajanje.
Tudi v Telekomu Slovenije so se pripravili na letošnje olimpijske igre. Skupaj z Olimpijskim komitejem Slovenije so pripravili akcijo Tvitajmo za naše. Namenjena je združevanju športnikov in navijačev, s ciljem spodbujanja slovenskih olimpijcev in paraolimpijcev. Poleg tega je TS pripravil tudi posebno olimpijsko ponudbo s popusti za naročnike.
Dober športni program na velikih zaslonih pritegne kupce v tehnične trgovine. V mimovrste so nam povedali, da veliki športni dogodki, kot so olimpijske igre ali Euro 2012, vplivajo na povečanje prodaje televizij in projektorjev. »Tudi za dvajset odstotkov,« pove Iva Marovt. »Športni dogodki so priložnost za dodatno prodajo izdelkov zabavne elektronike, zato tudi v M Tehniki pripravljamo posebne ponudbe ob velikih športnih dogodkih,« pravi Viktorija Kovač.
Ob letošnjem evropskem prvenstvu v nogometu so izdali specializirani katalog zabavne elektronike, v katerem so predstavili nove modele televizorjev. »Prodaja se je takrat zelo povečala, ne moremo pa je primerjati s preteklimi leti, ko je bila situacija na trgu drugačna,« pojasnjuje Viktorija Kovač. »Večji športni dogodki nedvomno vplivajo na prodajo televizorjev z večjo diagonalo. Ob nogometnem prvenstvu smo pripravili posebno akcijsko ponudbo, ki je bila uspešna, tudi sedaj ponujamo širok izbor po ugodnih cenah, samih olimpijskih iger pa v naših akcijah nismo uporabili,« pravi Nina Bandelj iz Big Banga.
Iva Marovt dodaja, da imajo za kupce skozi vse leto akcije, a je za slovenskega kupca značilno, da ga pritegnejo in napeljejo k nakupu popusti, znižanja, razprodaje in široka ponudba. Ob velikih športnih dogodkih si roke manejo tudi klasični trgovci. V Mercatorju so od sredine aprila do konca maja pripravili nagradno igro Navijajte z Mercatorjem in dva nagrajenca odpeljali na ogled finala nogometnega prvenstva ter tri pare nagradili s potovanjem na OI. »Opažamo, da se v času večjih športnih prireditev poveča prodaja piva in brezalkoholnih pijač in tudi slanih prigrizkov, vendar težko ocenimo, koliko gre na račun športa,« še povedo v Mercatorju.