Utrip mestnega življenja
Test: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 16V Platinum
Modne smernice v avtomobilski industriji narekujejo želje kupcev, tržni strategi v avtomobilskih tovarnah pa imajo nalogo, da jih spravijo v življenje in hkrati morajo znati predvideti, kakšni štirikolesniki bodo všeč kupcem čez dve ali tri leta. Zato tudi ni nič nenavadnega, da so enkrat moderni obli, drugič bolj oglati avtomobili, enkrat te, drugič drugačne barve, včasih pa so navade kupcev tudi čudne ali vsaj težje razumljive.
Tako imenovana nova urbana generacija si je na primer izmislila, da želi tudi v manjših avtomobilih imeti skoraj vse tisto, kar premorejo veliki in dražji. Zato mladenke v kratkih krilcih ali razvajene in dizajnersko oblečene punce in s primernim denarnim zaledjem pogosto sedijo za volani šminkerskih mestnih malčkov, ki so kot nalašč za paradiranje v mestih. Nekako v te vrste spada tudi Lanciin Ypsilon, za katero so v Italiji vedno želeli, da bi bila kaj več od sebi podobnih.
Ypsilon je namreč z dolžino krepko pod štirimi metri kot nalašč za mestne vožnje. Stilisti so mu ukrojili zanimivo zunanjost v slogu mešanja nostalgične preteklosti in urbane sedanjosti. To se kaže v maski hladilnika, v okroglasto prirezanem zadnjem delu, zadnjih lučeh v obliki školjke in v dodatnem paru bočnih vrat, ki so ga dobro prikrili s kljuko, odeto v črno plastiko. Pri tovrstnih avtomobilih zadnja sedežna klop seveda ni namenjena, da bi na njej prav pogosto sedeli sopotniki, saj je utesnjenost za kolena več kot očitna, je pa sorazmerno solidno odmerjen prtljažni prostor, ki meri 245 litrov. Tudi v notranjosti so oblikovalci skušali povezati nostalgijo nekdanjih slavnih časov s tistim, kar je tukaj in zdaj, zato so ploščo z analognimi merilniki potisnili pod sredino vetrobranskega stekla.
Ali je v mestnih avtomobilih, kakršen je Lancia Ypsilon, res potreben dizelski motor, je večno vprašanje brez pravega odgovora. Za tiste, ki se iz mestnih središč večkrat poženejo na odprte ceste, je izbira dizelskega pogonskega stroja vsekakor primerna. Velikost tega pogonskega stroja je prilagojena majhnosti avtomobila, pod motornim pokrovom je 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki popolnoma ustreza lastnostim avtomobila, je živahen in glasen, ne pa tudi vzorno varčen, kot obljublja tovarna.
Tudi pri nastavitvi podvozja se poraja občutek, da je Ypsilon bolj mestni avtomobil kot kaj drugega; pri višjih hitrostih ima voznik nekoliko več dela z volanom. Če je to zgolj zaradi zabavnosti vožnje, seveda ni nič narobe, bolj veščim voznikom in voznicam pa nihanje lahko postane moteče.
Ker pa je zunanji blišč pomembnejši od vsebine, je posledično zasoljena tudi cena, zaradi katere Ypsilon ne more v vrhove prodajnih lestvic.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,780, š. 1,675, v. 1,525 m, medosje 2,390 m
Prostornina prtljažnika: 245/-
Teža (prazno v./ dovoljena): 1125/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1248 ccm
Največja moč pri v/min: 70 kW/95 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 200 pri 1500
Najvišja hitrost: 183 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,7/ 3,2/ 3,8 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 99 (Euro V)
Maloprodajna cena: 17.000 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana