Utrip mestnega življenja

Test: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 16V Platinum

Modne smernice v avtomobilski industriji narekujejo želje kupcev, tržni strategi v avtomobilskih tovarnah pa imajo nalogo, da jih spravijo v življenje in hkrati morajo znati predvideti, kakšni štirikolesniki bodo všeč kupcem čez dve ali tri leta. Zato tudi ni nič nenavadnega, da so enkrat moderni obli, drugič bolj oglati avtomobili, enkrat te, drugič drugačne barve, včasih pa so navade kupcev tudi čudne ali vsaj težje razumljive.

Tako imenovana nova urbana generacija si je na primer izmislila, da želi tudi v manjših avtomobilih imeti skoraj vse tisto, kar premorejo veliki in dražji. Zato mladenke v kratkih krilcih ali razvajene in dizajnersko oblečene punce in s primernim denarnim zaledjem pogosto sedijo za volani šminkerskih mestnih malčkov, ki so kot nalašč za paradiranje v mestih. Nekako v te vrste spada tudi Lanciin Ypsilon, za katero so v Italiji vedno želeli, da bi bila kaj več od sebi podobnih.

Ypsilon je namreč z dolžino krepko pod štirimi metri kot nalašč za mestne vož­nje. Stilisti so mu ukrojili zanimivo zunanjost v slogu mešanja nostalgične preteklosti in urbane sedanjosti. To se kaže v maski hladilnika, v okroglasto prirezanem zad­njem delu, zadnjih lučeh v obliki školjke in v dodatnem paru bočnih vrat, ki so ga dobro prikrili s kljuko, odeto v črno plastiko. Pri tovrstnih avtomobilih zadnja sedežna klop seveda ni namenjena, da bi na njej prav pogosto sedeli sopotniki, saj je utesnjenost za kolena več kot očitna, je pa sorazmerno solidno odmerjen prtljažni prostor, ki meri 245 litrov. Tudi v notranjosti so oblikovalci skušali povezati nostalgijo nekdanjih slavnih časov s tistim, kar je tukaj in zdaj, zato so ploščo z analognimi merilniki potisnili pod sredino vetrobranskega stekla.

Ali je v mestnih avtomobilih, kakršen je Lancia Ypsilon, res potreben dizelski motor, je večno vprašanje brez pravega odgovora. Za tiste, ki se iz mestnih središč večkrat poženejo na odprte ceste, je izbira dizelskega pogonskega stroja vsekakor primerna. Velikost tega pogonskega stroja je prilagojena majhnosti avtomobila, pod motornim pokrovom je 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki popolnoma ustreza lastnostim avtomobila, je živahen in glasen, ne pa tudi vzorno varčen, kot obljublja tovarna.

Tudi pri nastavitvi podvozja se poraja občutek, da je Ypsilon bolj mestni avtomobil kot kaj drugega; pri višjih hitrostih ima voznik nekoliko več dela z volanom. Če je to zgolj zaradi zabavnosti vož­nje, seveda ni nič narobe, bolj veščim voznikom in voznicam pa nihanje lahko postane moteče.

Ker pa je zunanji blišč pomembnejši od vsebine, je posledično zasoljena tudi cena, zaradi katere Ypsilon ne more v vrhove prodajnih lestvic.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,780, š. 1,675, v. 1,525 m, medosje 2,390 m

Prostornina prtljažnika: 245/-

Teža (prazno v./ dovoljena): 1125/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 70 kW/95 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 200 pri 1500

Najvišja hitrost: 183 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 4,7/ 3,2/ 3,8 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 99 (Euro V)

Maloprodajna cena: 17.000 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 27. oktober 2022 / 13:27

Kostanj pekli tudi na Katarini

Topol – Kostanja je letošnjo jesen veliko, tako da organizatorji tradicionalnega dogodka Kostanjeva nedelja na Katarini s tem niso imeli skrbi. Pred Osnovno šolo Topol so pripravili pestro dogajanj...

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 11. julij 2007 / 07:00

Svetniška skupina SDS

Mag. Branko Grims: ves čas je zagovarjal ohranitev Gorenjske kot enotne pokrajine, za kar govorijo tako zgodovinski razlogi kot tudi geografija ter prometna in siceršnja povezanost regije. Samo vel...

Gorje / sreda, 11. julij 2007 / 07:00

Spet bodo imeli vaške odbore

Gorje - Župan občine Gorje Peter Torkar je dal pobudo za ustanovitev dvanajstih vaških odborov, na zadnji seji gorjanskega občinskega sveta pa so svetniki že sprejeli osnu...

Gorje / sreda, 11. julij 2007 / 07:00

Kritični do "drobljenja" pokrajin in TNP

Gorje - Na zadnji seji občinskega sveta so gorjanski svetniki kritično spregovorili o predlogu za oblikovanje pokrajin v Sloveniji. »Gorenjska je včasih segala do Vranskega in ne...

Radovljica / sreda, 11. julij 2007 / 07:00

Sedež Zgornje Gorenjske naj bo v Radovljici

Radovljica - Ko so župani občin Zgornje Gorenjske na junijski koordinaciji obravnavali prizadevanja osmih občin za ustanovitev pokrajine Zgornja Gorenjska, so se ukvarjali tudi v...

Tržič / sreda, 11. julij 2007 / 07:00

Kmalu koča na Zelenici

Planinsko društvo Tržič že ima material za novo kočo na Zelenici. Postavljati so jo začeli konec minulega tedna.