Lani je imel vsak četrti potrošnik, ki se je obrnil po pomoč na Evropski potrošniški center, težave s prevozi. (Foto: Gorazd Kavčič)

Pred letom se poučite o pravicah

Za letalske potnike je najpomembnejše, da poznajo svoje pravice, ko je let odpovedan, ima zamudo in ko prevoznik zavrne vkrcanje na letalo.

Zgornji Brnik - Letalski potniki postajajo vedno bolj ozaveščeni, a še vedno slabo poznajo svoje pravice, je v sredo na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana ugotavljal Blaž Možina, pravni svetovalec Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji. Na brniškem letališču in še 27 drugih evropskih letališčih je namreč potekala akcija ozaveščanja letalskih potnikov, saj težave s prevozi sodijo med najpogostejše težave potrošnikov. V letu 2011 jih je na primer imel vsak četrti potrošnik, ki se je obrnil po pomoč na mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net), ki ima svoj center v vsaki od držav članic Evropske unije.

»Za letalske potnike je najpomembnejše, da poznajo svoje pravice, ko je let odpovedan, ima zamudo in ko prevoznik zavrne vkrcanje na letalo. V vsakem primeru so upravičeni do primerne oskrbe, v nekaterih primerih, ko ne gre za izredne razmere, pa tudi do odškodnine. Med izredne razmere štejemo dogodke, kot so stavke na letališčih, nemiri v posamezni državi, vulkanski prah in podobno,« je razložil Možina in dodal, da je prvi problem letalskih potnikov, ko gre karkoli narobe, da ga prevoznik ne obvesti primerno o njegovih pravicah. V izogib takim zapletom je Evropski potrošniški center (EPC) izdal priročnik o pravicah letalskih potnikov (objavljen tudi na strani www.epc.si), brezplačno se lahko potrošniki obrnejo na pomoč tudi na EPC v Sloveniji. Lastniki pametnih telefonov pa imajo odslej možnost, da z brezplačno aplikacijo takoj preverijo svoje pravice.

Ko na letališču nastane problem, ga mora potnik začeti urejati takoj. »Pomembno je tudi, da shranimo račune, saj le tako lahko zahtevamo povrnitev stroškov in odškodnino. Prevozniki se radi avtomatično sklicujejo na izredne razmere, samo da jim ne bi bilo treba plačati odškodnine, zato potnikom svetujemo, naj dajo prijavo na letalsko inšpekcijo. Če se pokaže, da ni šlo za izredne razmere, prevoznika kaznujejo. Potrošnik s tem sicer nič ne pridobi, se pa je že zgodilo, ko smo prevozniku preposlali to odločitev, da so oškodovanemu potniku izplačali odškodnino,« je še povedal Možina.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Naklo / četrtek, 4. julij 2019 / 11:36

Nikoli ne odrečejo pomoči

Članice Društva upokojencev (DU) Naklo, ki delujejo v skupini Starejši za starejše in jih vodi Magda Slapar, postajajo vedno bolj prepoznavne v občini. Na prijateljskem srečanju v Pirčevem domu v P...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 4. februar 2011 / 07:00

Talenti kmalu na avdicije

V drugi polovici januarja so po večjih slovenskih mestih potekali predizbori za drugo sezono šova Slovenija ima talent. Na enajstih predizborih se je predstavilo 1.600 potencialnih talentov, 250 jih b...

Prosti čas / petek, 4. februar 2011 / 07:00

Po albumu še spot

Najstniški idol Peter Vode, ki ga je na glasbeno sceno izstrelil lanski šov Slovenija ima talent, je minuli teden predstavil svoj prvi videospot.

GG Plus / petek, 4. februar 2011 / 07:00

Čas je za kulturo

Kateri čas je najbolj primeren za kulturo? Na slovenskem podeželju še vedno velja, da je za kulturne prireditve najbolj primeren zimski čas. Z drugimi besedami: obdobje med obema premi...

GG Plus / petek, 4. februar 2011 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / petek, 4. februar 2011 / 07:00

Šepetalnica za veter (33)

Ko sta drvela proti letališču, je sprva molče naskrivaj pogledoval proti njej. Na hip mu je bilo žal, da je sprejel njeno ponudbo. Kako bo celo zadevo obrazložil Varji? Ne bo prvič, da...