Lani je imel vsak četrti potrošnik, ki se je obrnil po pomoč na Evropski potrošniški center, težave s prevozi. (Foto: Gorazd Kavčič)

Pred letom se poučite o pravicah

Za letalske potnike je najpomembnejše, da poznajo svoje pravice, ko je let odpovedan, ima zamudo in ko prevoznik zavrne vkrcanje na letalo.

Zgornji Brnik - Letalski potniki postajajo vedno bolj ozaveščeni, a še vedno slabo poznajo svoje pravice, je v sredo na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana ugotavljal Blaž Možina, pravni svetovalec Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji. Na brniškem letališču in še 27 drugih evropskih letališčih je namreč potekala akcija ozaveščanja letalskih potnikov, saj težave s prevozi sodijo med najpogostejše težave potrošnikov. V letu 2011 jih je na primer imel vsak četrti potrošnik, ki se je obrnil po pomoč na mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net), ki ima svoj center v vsaki od držav članic Evropske unije.

»Za letalske potnike je najpomembnejše, da poznajo svoje pravice, ko je let odpovedan, ima zamudo in ko prevoznik zavrne vkrcanje na letalo. V vsakem primeru so upravičeni do primerne oskrbe, v nekaterih primerih, ko ne gre za izredne razmere, pa tudi do odškodnine. Med izredne razmere štejemo dogodke, kot so stavke na letališčih, nemiri v posamezni državi, vulkanski prah in podobno,« je razložil Možina in dodal, da je prvi problem letalskih potnikov, ko gre karkoli narobe, da ga prevoznik ne obvesti primerno o njegovih pravicah. V izogib takim zapletom je Evropski potrošniški center (EPC) izdal priročnik o pravicah letalskih potnikov (objavljen tudi na strani www.epc.si), brezplačno se lahko potrošniki obrnejo na pomoč tudi na EPC v Sloveniji. Lastniki pametnih telefonov pa imajo odslej možnost, da z brezplačno aplikacijo takoj preverijo svoje pravice.

Ko na letališču nastane problem, ga mora potnik začeti urejati takoj. »Pomembno je tudi, da shranimo račune, saj le tako lahko zahtevamo povrnitev stroškov in odškodnino. Prevozniki se radi avtomatično sklicujejo na izredne razmere, samo da jim ne bi bilo treba plačati odškodnine, zato potnikom svetujemo, naj dajo prijavo na letalsko inšpekcijo. Če se pokaže, da ni šlo za izredne razmere, prevoznika kaznujejo. Potrošnik s tem sicer nič ne pridobi, se pa je že zgodilo, ko smo prevozniku preposlali to odločitev, da so oškodovanemu potniku izplačali odškodnino,« je še povedal Možina.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / sreda, 23. junij 2010 / 07:00

Še malo popra, prosim

Test: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1750 TBI Distinctive

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 21. marec 2008 / 07:00

Letošnji teden vseživljenjskega učenja že maja in junija

Bistvena novost letošnjega Tedna vse življenjskega učenja v Sloveniji (TVU) je zgodnejši termin. Iz oktobra se seli v maj in junij. V občini Jesenice, kjer se po številnih odmevnih dogodkih že ne...

Splošno / petek, 21. marec 2008 / 07:00

Odgovori na pobude

(Iz gradiva za sejo občinskega sveta)

Splošno / petek, 21. marec 2008 / 07:00

Županov kotiček

Župan Tomaž Tom Mencinger je za četrtek, 27. marca, sklical 16. redno sejo občinskega sveta. Na dnevnem redu je petnajst točk.

Splošno / petek, 21. marec 2008 / 07:00

Mladi parlamentarci o zabavi in prostem času

Zveza društev prijateljev Jesenice, ki povezuje člane v občinah Kranjska Gora, Jesenice in Žirovnica, je letos izvedbo 13. medšolskega otroškega parlamenta zaupala Osnovni šoli 16. decembra Mojst...

Splošno / petek, 21. marec 2008 / 07:00

Okolju prijazno spomladansko čiščenje

Spomladansko čiščenje je namenjeno temeljiti ureditvi in očiščenju stanovanja, kar lahko hitro prerase v kemično vojno z madeži, prahom in drugo umazanijo. Obstaja pa tudi drugačna možnost.