Pred letom se poučite o pravicah
Za letalske potnike je najpomembnejše, da poznajo svoje pravice, ko je let odpovedan, ima zamudo in ko prevoznik zavrne vkrcanje na letalo.
Zgornji Brnik - Letalski potniki postajajo vedno bolj ozaveščeni, a še vedno slabo poznajo svoje pravice, je v sredo na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana ugotavljal Blaž Možina, pravni svetovalec Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji. Na brniškem letališču in še 27 drugih evropskih letališčih je namreč potekala akcija ozaveščanja letalskih potnikov, saj težave s prevozi sodijo med najpogostejše težave potrošnikov. V letu 2011 jih je na primer imel vsak četrti potrošnik, ki se je obrnil po pomoč na mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net), ki ima svoj center v vsaki od držav članic Evropske unije.
»Za letalske potnike je najpomembnejše, da poznajo svoje pravice, ko je let odpovedan, ima zamudo in ko prevoznik zavrne vkrcanje na letalo. V vsakem primeru so upravičeni do primerne oskrbe, v nekaterih primerih, ko ne gre za izredne razmere, pa tudi do odškodnine. Med izredne razmere štejemo dogodke, kot so stavke na letališčih, nemiri v posamezni državi, vulkanski prah in podobno,« je razložil Možina in dodal, da je prvi problem letalskih potnikov, ko gre karkoli narobe, da ga prevoznik ne obvesti primerno o njegovih pravicah. V izogib takim zapletom je Evropski potrošniški center (EPC) izdal priročnik o pravicah letalskih potnikov (objavljen tudi na strani www.epc.si), brezplačno se lahko potrošniki obrnejo na pomoč tudi na EPC v Sloveniji. Lastniki pametnih telefonov pa imajo odslej možnost, da z brezplačno aplikacijo takoj preverijo svoje pravice.
Ko na letališču nastane problem, ga mora potnik začeti urejati takoj. »Pomembno je tudi, da shranimo račune, saj le tako lahko zahtevamo povrnitev stroškov in odškodnino. Prevozniki se radi avtomatično sklicujejo na izredne razmere, samo da jim ne bi bilo treba plačati odškodnine, zato potnikom svetujemo, naj dajo prijavo na letalsko inšpekcijo. Če se pokaže, da ni šlo za izredne razmere, prevoznika kaznujejo. Potrošnik s tem sicer nič ne pridobi, se pa je že zgodilo, ko smo prevozniku preposlali to odločitev, da so oškodovanemu potniku izplačali odškodnino,« je še povedal Možina.