Čakajo na čudež
Razvoj turizma v Žireh bo slonel na enodnevnih obiskovalcih, ki bi lahko aktivno raziskovali kraje, običaje in tradicijo. Za učinkovitost bodo morali razširiti in nadgraditi ponudbo.
Žiri - V prihodnjih petih letih naj bi v občini Žiri na področju turizma naredili velik korak naprej. Tako določa strategija turizma v občini Žiri do leta 2017, ki so jo sprejeli občinski svetniki in predstavila Andreja Križnar z oddelka za turizem Razvojne agencije Sora: »V občini imate izrazito krajino, ki je osnova za razvoj trajnostnega turizma, ki bi moral biti prilagojen manjšim skupinam in temeljiti na zgodbah in doživetjih.« Poudarila je, da občina na tem področju ne more nastopati samostojno, ampak kot del Poljanske doline in del Škofjeloškega območja, ki lahko privabi goste iz razvitejših turističnih krajev kot enodnevne izletnike.
»Žiri lahko turistu pri prikazovanju rokodelske dediščine s klekljarstvom in čevljarstvom ponudijo več kot Bled,« je prepričana. Danes je v Žireh uradno zgolj 36 ležišč pri treh ponudnikih, o kampu pri Pustotniku se zgolj razmišlja, uradno kmetij s turistično dejavnostjo ni. Nekatere prireditve so dobro znane, a bi z njimi morali prerasti lokalne okvire. »Zavedamo se, da je razvoj turizma tek na dolge proge. Bistveni pri tem pa bodo nosilci turizma pri nas,« pravi župan Janez Žakelj.
»Žal strategija ne opredeljuje natančno, kako konkretno bi lahko v Žireh služili s turizmom,« poudarja Ida Filipič Pečelin, še bolj kritičen je Martin Kopač: »O razvoju turizma govorimo že deset let. Kaj od tega, kar menite, da imamo v Žireh, drugje nimajo? V strategiji predlagate nadgraditev nastanitvenih kapacitet sedanjim ponudnikom, ki že sedaj niso zasedeni.« Predlaga, da občina denar raje nameni društvom za prireditve. Andreja Križnar pravi, da pravega interesa res ni, a je čas za projekte za razvoj turizma: »Nadgradnja namestitvenih kapacitet ne pomeni dvajset novih sob, ampak obnova sedanjih. Nekatere sobe so v tako slabem stanju, da podjetja svoje goste namestijo v sosednje občine.«
Vesna Kranjc meni, da je strategija korak v pravo smer, a bi morali društva vprašati, kako jim lahko občina pomaga k razvoju: »Motoristi so pred časom imeli ponudbo za vzpostavitev kampa, a smo jih zavrnili.« Podžupan Matjaž Oblak meni, da potrebujejo več akcije: »Potreben je čas. Na odprtju prvih Slovenskih klekljarskih dni je bilo štirideset obiskovalcev, pred kratkim veliko več. V Medjugorju se je Marija prikazala pred tridesetimi leti, šele zadnja leta uspešno tržijo ponudbo. Naj se Marija prikaže tudi nam.«