Z vsemi štirimi odločno naprej
Vsa Volkswagnova lahka gospodarska vozila tudi s štirikolesnim pogonom.
Nemški Volkswagen je edini evropski proizvajalec lahkih gospodarskih vozil, ki pri vseh svojih štirih modelih ponuja tudi štirikolesni pogon. Dostavnike s takšnim pogonskim sklopom potrebujejo. Potrebe po vozilih s štirikolesnim pogonskim sklopom se vse pogosteje pojavljajo pri uporabnikih, ki jih vsakodnevna opravila vodijo v odročnejše predele s slabšimi voznimi podlagami. Mednje sodijo gradbena podjetja, gasilske in reševalne službe, policija, komunalna podjetja.
Najmanjši Caddy je edini v svoji kategoriji s štirikolesnim pogonom. Za samodejno prilagodljivost oziroma porazdelitev navora na sprednji in zadnji kolesni par pri Caddyju skrbita kardanska gred in elektronsko uravnavana sklopka Haldex. Z njim Caddy lahko premaguje 31-stopinjski vzpon, 15-stopinjsko klančino in prevozni kot brežine spredaj 15 in zadaj 23 stopinj. Pogonu štirikolesno gnanega Caddyja 4Motion sta namenjeni dve izvedbi 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, šibkejša z 81 kilovati (110 KM) je serijsko opremljena z ročnim menjalnikom, medtem ko je pri močnejšem s 103 kilovati (140 KM) prenos moči urejen s samodejnim DSG menjalnikom z dvojno sklopko.
Pred nedavnim so pri Volkswagnu dopolnili ponudbo vozil s Transporterjem Rocktonom. Namenjen je vsem tistim, ki morajo ljudi in tovor prevažati po slabih cestah, brezpotjih in v drugih ekstremnih razmerah. Pri Volkswagnu so imeli v mislih predvsem gradbenike, gozdarje in podobne uporabnike s posebnimi potrebami. Vozilo je zasnovano na različici Transporter Kombi, opremljeno je s štirikolesnim pogonom, poleg tega pa je za dodatne tri centimetre dvignjeno od tal in opremljeno s posebej vzdržljivim vzmetenjem. Pogonu sta namenjena oba močnejša 2,0-litrska turbodizelska štirivaljnika, šibkejši s 103 kilovati (140 KM) in močnejši s 132 kilovati (180 KM). Motorni navor se v obeh primerih na kolesa prenaša s pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika.
Največje Volkswagnovo lahko gospodarsko vozilo Crafter je s štirikolesnim pogonom doraslo tudi zahtevnejšim voznim podlagam. Zasnova štirikolesnega pogona za Crafter, ki so ga razvili in izdelali pri avstrijskem specialistu Achnleitnerju, upošteva veliko težo vozila, pogonska sila pa je porazdeljena med sprednjo in zadnjo os v polovičnem razmerju. Pogonski sklop vključuje reduktor motorne moči ter sredinsko in zadnjo diferencialno zaporo, za doplačilo pa je na voljo še sprednja. Ko so vključene vse tri zapore, se lahko na posamezno kolo z najboljšim oprijemom prenese tudi celoten navor in do zdrsa pride lahko le na najšibkejši točki med tekalno plastjo pnevmatike in vozno podlago.
Različici s štirikolesnim pogonom je namenjen 2,0-litrski dizelski štirivaljnik z dvojnim turbinskim polnilnikom, ki razvije 120 kilovatov (163 KM) moči in 400 Nm navora pri 1800 vrtljajih. Tako oboroženi dostavnik je na voljo v vseh karoserijskih izvedbah od osnovne z zaprtim tovornim prostorom do potniških in z odprtim tovornim prostorom. Achnleitnerjeva predelava stane približno 19.950 evrov, kupci pa jo naročijo neposredno v Volkswagnovi pooblaščeni mreži za lahka gospodarska vozila.
Volkswagnov terenski poltovornjak Amarok je na voljo tudi v izvedbi z enojno kabino in podaljšanim tovornim prostorom. Slednji meri v dolžino 2,20 metra in je 65 centimetrov, daljši kot pri izvedbi z dvojno kabino. Amarok z enojno kabino poganjata dve izvedbi 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, osnovna razvije 90 kilovatov (122 KM), močnejša pa s pomočjo dvojnega turbinskega polnilnika 120 kilovatov (163 KM). Za Amaroka so razvili tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki ga v tem razredu ni predstavil še noben drug avtomobilski proizvajalec. Novi menjalnik je kombiniran z 2,0-litrskim dizelskim štirivaljnikom z dvojnim turbinskim polnilnikom, ki razvije 123 kilovatov (180 KM).