O pogrebni in pokopališki dejavnosti
Radovljiški občinski svet ni potrdil osnutka odloka, ki določa izvajanje pogrebne in pokopališke dejavnosti. Svetniki želijo, da se pred sprejemom uredijo razmerja z lastniki pokopališke infrastrukture.
Radovljica – Tudi radovljiški občinski svet je z obravnavo osnutkov treh odlokov začel na novo urejati pokopališko in pogrebno dejavnost v občini. Gre za sklop dokumentov, s katerimi bodo dejavnost uskladili z veljavno zakonodajo. Občinski svet je tako potrdil osnutek odloka o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe 24-urne dežurne pogrebne službe, za kar je predvidena podelitev koncesije enemu koncesionarju za območje celotne občine za obdobje petih let. Svetniki so sprejeli tudi osnutek odloka, ki določa pogoje za podelitev koncesije za opravljanje 24-urne dežurne pogrebne službe v občini Radovljica.
Osnutka odloka o pokopališkem redu v občini Radovljica, ki podrobneje določa izvajanje pogrebne in pokopališke dejavnosti, pa svetniki niso sprejeli. V razpravi je bilo poudarjeno, da je pred sprejemom odloka treba urediti pravna razmerja z lastniki pokopališke infrastrukture – pokopališč in mrliških vežic – ter se opredeliti do preteklih vlaganj občanov.
Trenutna ureditev tega področja v občini ni skladna z zakonodajo ne glede določitve upravljavca pokopališč ne glede določitve cene storitev, pojasnjujejo na občinski upravi. Bistveni spremembi, ki sta potrebni za odpravo neskladnosti, sta namreč, da upravljanja pokopališč ne izvajajo več krajevne skupnosti (predvideno je, da se za upravljavca vseh enajstih pokopališč v občini določi Komunala Radovljica, ki to dejavnost že izvaja v Radovljici) ter da za uporabo pokopališke infrastrukture uporabniki oziroma najemniki plačujejo enotne cene za vsa pokopališča v občini, ki jih po uveljavitvi odloka s sklepom potrdi občinski svet.
Rok za uskladitev občinskih predpisov z zakonom se je sicer iztekel že pred štirimi leti, oktobra 2017.