Policijski inšpektor Aljoša Jazbec (Foto: Simon Šubic)

Prvih sto dni brez smrtne prometne nesreče

Po letu 2000 se je prvič zgodilo, da v prvih stotih dneh gorenjske ceste niso terjale smrtne žrtve. Statistika marsikaj tudi prikrije, opozarjajo policisti.

Kranj - Do ponedeljka, ko se je iztekel stoti dan letošnjega leta, gorenjske ceste še niso terjale smrtne žrtve, kar se po podatkih Policijske uprave Kranj v tem tisočletju še ni zgodilo. A poudariti je treba, da je lahko statistika pogosto varljiva in da številke ne povedo vsega, s čimer bi se najbrž strinjal tudi Aljoša Jazbec s PU Kranj. »Letos se je na Gorenjskem zgodilo vsaj šest prometnih nesreč, katerih posledice so bile zelo hude, zato je bilo kar precej sreče, da jih danes v prometni statistiki ne vodimo pod smrtne prometne nesreče,« namreč ugotavlja policijski inšpektor za varnost cestnega prometa, ki izboljšanje prometne statistike pripisuje predvsem srečnim okoliščinam. Lani so sicer v prvem četrtletju na gorenjskih cestah umrle štiri osebe.

 

Iz policijske evidence tako lahko razberemo, da je že januarja na Jesenicah zaradi neprilagojene hitrosti s ceste v parkirano tovorno vozilo priletelo osebno vozilo, pri tem pa sta se posebno hudo ranila 21-letna voznik (bil je vinjen) in sopotnica. Februarja je prav tako na Jesenicah zaradi neprilagojene hitrosti z nadvoza zapeljalo osebno vozilo, 22-letna voznik in sovoznik sta bila prav tako zelo resno poškodovana. Med hujšimi letošnjimi nesrečami, v kateri so imeli udeleženci posebno srečo, omenimo še trčenje avtobusa in tovornega vozila v semaforiziranem križišču Stari dvor v Škofji Loki, zelo grd padec kolesarja v okolici Radovljice, čelno trčenje osebnega vozila in tovornjaka v Praprotnem, izredno srečo pa sta imela tudi pešca v Podlubniku v Škofji Loki, ki ju je na prehodu za pešce zbil nepreviden voznik osebnega vozila.

 

Znižati delež vinjenih povzročiteljev

»V prvih treh mesecih so policisti na Gorenjskem obravnavali nekaj več kot 350 prometnih nesreč, kar je osem odstotkov manj kot lani. Spodbudno je, da je bilo v njih manj lažje ali huje ranjenih,« razlaga Jazbec. Pri analizi vzrokov letošnjih nesreč ugotavlja, da so zelo problematični kolesarji, ki se predvsem vozijo brez uporabe rok in radi zapeljejo v nasprotno smer po enosmerni cesti. Tudi motoristi se premalo zavedajo nevarnosti peska, ki je na cestah ostal od zimskega posipanja.

 

Pešci, kolesarji in motoristi sicer sodijo med najbolj ranljive udeležence v cestnem prometu, samo lani jih je na območju PU Kranj življenje izgubilo enajst od skupno šestnajstih smrtnih žrtev. Prav zato bodo policisti letos večkrat poostrili nadzor nad vozniki enosmernih vozil in pešci, prvič že ta mesec. Med že napovedanimi akcijami bodo policisti maja izvedli poostreni nadzor nad hitrostmi, pri tem pa bodo preverjali tudi psihofizično stanje voznikov. »Prisotnost alkohola za volanom je še vedno eden največjih problemov na slovenskih cestah, na ravni države pa načrtujemo, da bi delež vinjenih povzročiteljev prometnih nesreč spravili pod deset odstotkov. Na Gorenjskem je trenutno ta delež malenkost pod desetimi odstotki,« razlaga Jazbec. Gorenjski policisti so v lanskem letu opravili več kot 40.300 preizkusov alkoholiziranosti in pri tem odkrili nekaj čez 1250 vinjenih voznikov, odrejenih je bilo tudi približno tristo strokovnih pregledov za prisotnost alkohola ali droge v organizmu, od tega je kratko potegnilo 126 voznikov.

 

Klasični poostreni nadzori nad alkoholom sicer niso več tako učinkoviti, kot so bili v preteklosti, saj se vozniki o njih med seboj obveščajo preko mobilnikov, zato so policisti letos spremenili taktiko in na alkotest sedaj povabijo prav vsakega voznika, ki krši cestnoprometne predpise, opozarja Jazbec. Del letošnjih poostrenih nadzorov policije na Gorenjskem bo usmerjen tudi v uporabo varnostnih pasov (tudi v avtobusih), mobilnih telefonov med vožnjo in vožnjo skozi rdečo luč, saj na tem področju ugotavljajo povečano število kršitev. »Problematični pa so tudi kmetje, ki orjejo preblizu roba ceste. Pri oranju vzdolžno s cesto je predpisan odmik tri metre od roba ceste, pri oranju pravokotno na cesto pa šest metrov, vendar se tega večina kmetov ne drži,« je kritičen Jazbec.

 

Število mrtvih na gorenjskih cestah

Leto

Mrtvi

1971

67

1977

73

1981

59

1987

62

1991

36

1997

37

2001

23

2007

27

2011

16

1970-2011

1699

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 3. julij 2020 / 16:45

Brezplačni prevoz za starejše

Za pridobitev brezplačne vozovnice za medkrajevni javni potniški prevoz z avtobusom ali vlakom morajo upravičenci oddati vlogo po pošti ali pri prevozniku.

Objavljeno na isti dan


Šenčur / četrtek, 12. marec 2009 / 07:00

Zapora še ni odpisana

Čeprav v zadnjih dneh semaforjev na regionalni cesti Škofja Loka-Gorenja vas ni več, nadaljnje zapore niso izključene.

Kranj / četrtek, 12. marec 2009 / 07:00

Hitrost vozil je problem ulice

Skupina stanovalcev Grmičeve ulice v Čirčah bi na svoje stroške postavila montažne talne ovire. Pravijo, da zaradi pogostega divjanja vozil, a za to ne dobijo soglasja.

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 12. marec 2009 / 07:00

Oživitev dvorca se nadaljuje

Podjetje Hosting ima pripravljen načrt za oživitev Tavčarjevega dvorca Visoko, ki ga morajo občine solastnice še potrditi.

Tržič / četrtek, 12. marec 2009 / 07:00

Skrb za kulturo

Tržič - Na letošnji razpis za sofinanciranje programov ljubiteljskih kulturnih dejavnosti se je prijavilo devet društev in Zveza kulturnih organizacij Tržič. Med prvimi so Mladin...

Vodice / četrtek, 12. marec 2009 / 07:00

Svetniki nasprotujejo zadolževanju občine

Vodice - Vodiški svetniki so pred dnevi obravnavali proračun občine za leto 2009, ki je visok dobrih 5,2 milijona evrov. Med največje načrtovane investicije sodi nadaljevanje obn...