Policijski inšpektor Aljoša Jazbec (Foto: Simon Šubic)

Prvih sto dni brez smrtne prometne nesreče

Po letu 2000 se je prvič zgodilo, da v prvih stotih dneh gorenjske ceste niso terjale smrtne žrtve. Statistika marsikaj tudi prikrije, opozarjajo policisti.

Kranj - Do ponedeljka, ko se je iztekel stoti dan letošnjega leta, gorenjske ceste še niso terjale smrtne žrtve, kar se po podatkih Policijske uprave Kranj v tem tisočletju še ni zgodilo. A poudariti je treba, da je lahko statistika pogosto varljiva in da številke ne povedo vsega, s čimer bi se najbrž strinjal tudi Aljoša Jazbec s PU Kranj. »Letos se je na Gorenjskem zgodilo vsaj šest prometnih nesreč, katerih posledice so bile zelo hude, zato je bilo kar precej sreče, da jih danes v prometni statistiki ne vodimo pod smrtne prometne nesreče,« namreč ugotavlja policijski inšpektor za varnost cestnega prometa, ki izboljšanje prometne statistike pripisuje predvsem srečnim okoliščinam. Lani so sicer v prvem četrtletju na gorenjskih cestah umrle štiri osebe.

 

Iz policijske evidence tako lahko razberemo, da je že januarja na Jesenicah zaradi neprilagojene hitrosti s ceste v parkirano tovorno vozilo priletelo osebno vozilo, pri tem pa sta se posebno hudo ranila 21-letna voznik (bil je vinjen) in sopotnica. Februarja je prav tako na Jesenicah zaradi neprilagojene hitrosti z nadvoza zapeljalo osebno vozilo, 22-letna voznik in sovoznik sta bila prav tako zelo resno poškodovana. Med hujšimi letošnjimi nesrečami, v kateri so imeli udeleženci posebno srečo, omenimo še trčenje avtobusa in tovornega vozila v semaforiziranem križišču Stari dvor v Škofji Loki, zelo grd padec kolesarja v okolici Radovljice, čelno trčenje osebnega vozila in tovornjaka v Praprotnem, izredno srečo pa sta imela tudi pešca v Podlubniku v Škofji Loki, ki ju je na prehodu za pešce zbil nepreviden voznik osebnega vozila.

 

Znižati delež vinjenih povzročiteljev

»V prvih treh mesecih so policisti na Gorenjskem obravnavali nekaj več kot 350 prometnih nesreč, kar je osem odstotkov manj kot lani. Spodbudno je, da je bilo v njih manj lažje ali huje ranjenih,« razlaga Jazbec. Pri analizi vzrokov letošnjih nesreč ugotavlja, da so zelo problematični kolesarji, ki se predvsem vozijo brez uporabe rok in radi zapeljejo v nasprotno smer po enosmerni cesti. Tudi motoristi se premalo zavedajo nevarnosti peska, ki je na cestah ostal od zimskega posipanja.

 

Pešci, kolesarji in motoristi sicer sodijo med najbolj ranljive udeležence v cestnem prometu, samo lani jih je na območju PU Kranj življenje izgubilo enajst od skupno šestnajstih smrtnih žrtev. Prav zato bodo policisti letos večkrat poostrili nadzor nad vozniki enosmernih vozil in pešci, prvič že ta mesec. Med že napovedanimi akcijami bodo policisti maja izvedli poostreni nadzor nad hitrostmi, pri tem pa bodo preverjali tudi psihofizično stanje voznikov. »Prisotnost alkohola za volanom je še vedno eden največjih problemov na slovenskih cestah, na ravni države pa načrtujemo, da bi delež vinjenih povzročiteljev prometnih nesreč spravili pod deset odstotkov. Na Gorenjskem je trenutno ta delež malenkost pod desetimi odstotki,« razlaga Jazbec. Gorenjski policisti so v lanskem letu opravili več kot 40.300 preizkusov alkoholiziranosti in pri tem odkrili nekaj čez 1250 vinjenih voznikov, odrejenih je bilo tudi približno tristo strokovnih pregledov za prisotnost alkohola ali droge v organizmu, od tega je kratko potegnilo 126 voznikov.

 

Klasični poostreni nadzori nad alkoholom sicer niso več tako učinkoviti, kot so bili v preteklosti, saj se vozniki o njih med seboj obveščajo preko mobilnikov, zato so policisti letos spremenili taktiko in na alkotest sedaj povabijo prav vsakega voznika, ki krši cestnoprometne predpise, opozarja Jazbec. Del letošnjih poostrenih nadzorov policije na Gorenjskem bo usmerjen tudi v uporabo varnostnih pasov (tudi v avtobusih), mobilnih telefonov med vožnjo in vožnjo skozi rdečo luč, saj na tem področju ugotavljajo povečano število kršitev. »Problematični pa so tudi kmetje, ki orjejo preblizu roba ceste. Pri oranju vzdolžno s cesto je predpisan odmik tri metre od roba ceste, pri oranju pravokotno na cesto pa šest metrov, vendar se tega večina kmetov ne drži,« je kritičen Jazbec.

 

Število mrtvih na gorenjskih cestah

Leto

Mrtvi

1971

67

1977

73

1981

59

1987

62

1991

36

1997

37

2001

23

2007

27

2011

16

1970-2011

1699

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / četrtek, 18. april 2019 / 10:27

Vlomili v sedemnajst vozil

Strahinj – Kranjski kriminalisti obravnavajo serijo vlomov na parkirišču pri Biotehniškem centru Naklo. Po do sedaj zbranih podatkih je neznani storilec v petek med 20. in 21. uro vlomili v skupno...

Objavljeno na isti dan


Rekreacija / četrtek, 16. marec 2017 / 22:07

Staro in mlado za dober namen

Letošnji Pokal Občine Naklo v veleslalomu so zaznamovali sončno vreme na Krvavcu, odlična udeležba in dobrodelnost. Udeleženci so namreč zbrali več kot tisoč evrov za sofinanciranje izgradnje skirojni...

Jezersko / četrtek, 16. marec 2017 / 22:04

Spet so tekmovali na Peci

Smučarji iz Železne Kaple in Jezerskega so pred kratkim priredili tradicionalno tekmovanje na smučišču Peca. Tokrat so ekipno zmagali Jezerjani.

Izleti GG / četrtek, 16. marec 2017 / 22:02

Čaroben in moderen

Kljub temu da turščina za Slovenca zveni popolnoma nerazumljivo, čeprav jo je pri nas pred leti spopularizirala ljubljenka televizijskega občinstva Hurem, ženski lik iz ene najbolj priljubljenih in...

Razvedrilo / četrtek, 16. marec 2017 / 18:25

Že več kot deset let razmišlja o motorju

Prav na prvega marca pred petdesetimi leti se je rodil Rudi Kopač iz Zapog. Dan pred rojstnim dnem so zapoškemu gostincu in zagnanemu gasilcu prijatelji, gasilci in sorodniki doma postavili mlaj, okol...

Kronika / četrtek, 16. marec 2017 / 18:23

Klikne naj tudi, ko vozimo po ulici

Varnostni pas najpogosteje uporabljamo na avtocestah, najmanj pa na ulicah znotraj naselij.