Komentar: Naše najljubše (začasno) krožišče

Naj najprej zapišem, da nisem ne prometni in ne gradbeni strokovnjak. Sem pa že dobrih trideset let voznica, skoraj toliko časa se vsak dan vsaj enkrat iz Škofje Loke peljem proti Kranju, večkrat tudi proti Ljubljani.

Zadnja leta, odkar smo tudi v Škofji Loki dobili številna semaforizirana križišča, se je pot skozi Škofjo Loko bistveno podaljšala. Vse nas skupaj je najbolj jezilo križišče Stari Dvor, ki je zadnje čase povzročalo zastoje ne le od Plevne, ampak se je kolona dostikrat začenjala celo pri Petrolu ali na avtobusni postaji. Skoraj ni bilo Ločana, ki ne bi (vsaj za šankom) predlagal, da bi križišče spremenili v krožišče. Ne le zaradi gneče, tudi zato ker je bilo nevarno, saj je iz Ljubljane proti mestu mnogokrat treba čakati tako dolgo, da večina nato zapelje v rdečo luč, prav tako pa ni mogoče zavijati iz mesta v Ljubljano, ker pač delajo gnečo tisti, ki čakajo na zeleno za Kranj.

In potem se je zgodila nesreča. K sreči brez smrtnih žrtev, a z ranjenimi in materialno škodo. Tudi škodo na križišču. In ker so me že zdavnaj naučili, da nobena stvar ni tako slaba, da za kaj vendarle ne bi bila dobra, smo tudi v Škofji Loki dobili (začasno) krožišče. Vrste so naenkrat izginile, promet poteka sorazmerno tekoče (če seveda ne štejemo tistih, ki ne gledajo oziroma ne upoštevajo prometnih znakov, in tistih, ki pravil v krožišču ne poznajo niti ne vedo, da je treba smernik vključiti pri izhodu iz krožišča, ne ko zapeljemo vanj).

Vse to so k sreči opazili tudi odgovorni na občini in direkciji za ceste predlagali, naj namesto križišča postavijo krožišče. Ločani se sedaj bojimo, koliko bo projekt stal, saj bo najbrž potrebna vrsta ekspertiz, kaj bo prinesel. Prav tako se bojimo, kaj bi se zgodilo, če bi kaj podobnega predlagali še glede drugih semaforiziranih križišč, ki so (vsaj sredi noči) sama sebi namen. Če bi kdo dal še pobudo, da namesto širokih in visokih pločnikov za kolesarje (mimogrede, skoraj nihče od njih jih ne uporablja, ker imajo menda preostre robnike in jih zračnice ne zdržijo) zarišejo le črto za pešce in kolesarje, bi morda Škofja Loka sčasoma postala prometno veliko prijaznejše mesto. Tako pa imamo zgolj eno (začasno) krožišče, ki smo ga vzljubili, še preden nam ga bodo spet zamenjali za križišče.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žiri / petek, 12. februar 2021 / 18:33

Žirovske novice, št. 1

Žirovske novice, 12. februar 2021, št. 1

Objavljeno na isti dan


Kronika / petek, 14. april 2017 / 21:28

Ni se držal omejitve

Tržič – Gorenjski prometni policisti so nekaj večerov nazaj obravnavali voznika, ki je po glavni cesti Podtabor–Tržič divjal s hitrostjo 170 kilometrov na uro, čeprav je hitrost tam omejena na 90 k...

Gospodarstvo / petek, 14. april 2017 / 21:27

Lubadar se letos še ne bo umiril

Kranj – V Zavodu za gozdove Slovenije ocenjujejo, da se bodo problemi, ki jih v gozdovih povzroča prekomerna razmnožitev lubadarja, nadaljevali tudi letos, pri tem pa bodo na obseg poškodb vplivale...

Kultura / petek, 14. april 2017 / 21:27

Jakopičevo priznanje Tomažu Furlanu

Že tretje leto zapored priznanje Riharda Jakopiča umetniku iz Škofje Loke.

GG Plus / petek, 14. april 2017 / 18:38

Nakljanci dobili svojo potico

Alojzija Murn je razmišljala o tem, kaj izvirnega bi lahko postregli obiskovalcem razstav Likovnega društva Naklo. Kranjska klobasa ji ni šla iz glave, a kako jo vplesti v imenitnejšo jed? Nastala je...

Slovenija / petek, 14. april 2017 / 18:38

Najbolj premožni

V katerih državah na svetu so ljudje najbolj premožni? Ko gre za finančno premoženje. Prve tri: Švica, ZDA, velika Britanija … Slovenija je na tem seznamu na 25. mestu, med srednje bogatimi državami …