Komentar: Naše najljubše (začasno) krožišče
Naj najprej zapišem, da nisem ne prometni in ne gradbeni strokovnjak. Sem pa že dobrih trideset let voznica, skoraj toliko časa se vsak dan vsaj enkrat iz Škofje Loke peljem proti Kranju, večkrat tudi proti Ljubljani.
Zadnja leta, odkar smo tudi v Škofji Loki dobili številna semaforizirana križišča, se je pot skozi Škofjo Loko bistveno podaljšala. Vse nas skupaj je najbolj jezilo križišče Stari Dvor, ki je zadnje čase povzročalo zastoje ne le od Plevne, ampak se je kolona dostikrat začenjala celo pri Petrolu ali na avtobusni postaji. Skoraj ni bilo Ločana, ki ne bi (vsaj za šankom) predlagal, da bi križišče spremenili v krožišče. Ne le zaradi gneče, tudi zato ker je bilo nevarno, saj je iz Ljubljane proti mestu mnogokrat treba čakati tako dolgo, da večina nato zapelje v rdečo luč, prav tako pa ni mogoče zavijati iz mesta v Ljubljano, ker pač delajo gnečo tisti, ki čakajo na zeleno za Kranj.
In potem se je zgodila nesreča. K sreči brez smrtnih žrtev, a z ranjenimi in materialno škodo. Tudi škodo na križišču. In ker so me že zdavnaj naučili, da nobena stvar ni tako slaba, da za kaj vendarle ne bi bila dobra, smo tudi v Škofji Loki dobili (začasno) krožišče. Vrste so naenkrat izginile, promet poteka sorazmerno tekoče (če seveda ne štejemo tistih, ki ne gledajo oziroma ne upoštevajo prometnih znakov, in tistih, ki pravil v krožišču ne poznajo niti ne vedo, da je treba smernik vključiti pri izhodu iz krožišča, ne ko zapeljemo vanj).
Vse to so k sreči opazili tudi odgovorni na občini in direkciji za ceste predlagali, naj namesto križišča postavijo krožišče. Ločani se sedaj bojimo, koliko bo projekt stal, saj bo najbrž potrebna vrsta ekspertiz, kaj bo prinesel. Prav tako se bojimo, kaj bi se zgodilo, če bi kaj podobnega predlagali še glede drugih semaforiziranih križišč, ki so (vsaj sredi noči) sama sebi namen. Če bi kdo dal še pobudo, da namesto širokih in visokih pločnikov za kolesarje (mimogrede, skoraj nihče od njih jih ne uporablja, ker imajo menda preostre robnike in jih zračnice ne zdržijo) zarišejo le črto za pešce in kolesarje, bi morda Škofja Loka sčasoma postala prometno veliko prijaznejše mesto. Tako pa imamo zgolj eno (začasno) krožišče, ki smo ga vzljubili, še preden nam ga bodo spet zamenjali za križišče.