Priprava na poletne razmere
Ob koncu zime je potrebno avtomobil vsaj preobuti v letne pnevmatike in temeljito oprati karoserijo.
Ker se bo letošnja zima kmalu poslovila, je prav, da sredi marca ali v začetku aprila pripravimo avtomobile na spomladanske in poletne vozne razmere. Malo verjetno je, da bo takrat na cestah kaj snega, saj se temperature običajno že dvignejo tudi do 15 ali celo več stopinj Celzija. Prometni zakon predvideva, da je s 15. marcem konec obdobja, ko je treba uporabljati zimske pnevmatike. Nekateri vozniki se odločijo, da spomladi ne bodo zamenjali pnevmatik in tudi v poletnem času uporabljajo zimske, kar pa ni najbolj priporočljivo. Zmes, iz katerih so zimske pnevmatike, namreč na segretem asfaltu ne more zagotavljati dovolj oprijemljivosti, poleg tega se pnevmatike lahko hitreje izrabijo, oziroma običajno kar uničijo, saj zaradi dodatkov, ki ohranjajo elastičnost pri nižjih temperaturah, poletnim voznim razmeram enostavno niso kos. So tudi glasnejše in zato manj udobne za vožnjo. Predvsem pri večjih in močnejših avtomobilih se vse bolj uveljavlja polnjenje s posebnim plinom, ki se ob naraščajočih temperaturah ne razteza, zato se v pnevmatikah ohranja enak tlak in njihove lastnosti se ne spreminjajo.
Novejši avtomobili sicer ne zahtevajo toliko servisnih posegov kot starejši, vseeno pa ni napak, če na začetku pomladi poskrbimo za nekoliko podrobnejši pregled, nenazadnje tudi zato, ker pred poletnimi počitnicami za pripravo avtomobila pogosto zmanjka časa. Običajno pozimi skoraj ne odpiramo pokrova motorja, razen ko je treba doliti tekočino za pranje stekel ali odpove akumulator. Priporočljivo je temeljito pranje karoserije in podvozja, morda tudi motornega prostora, saj so predvsem na skritih predelih ostanki soli in umazanije. Tisti, ki so bolj pozorni na zunanji videz, se pogosto odločajo tudi za poliranje, kar je dobro predvsem za zaščito laka, prav tako je priporočljivo namazati tesnila vrat in druge gumijaste dele, da obdržijo prožnost.
Med vitalnimi deli je vsekakor priporočljivo pregledati zavorne obloge, saj se med njimi in zavornim kolutom rad nabere pesek, kar lahko povzroči težave, na primer pokajoči zvok, ki prestraši voznike. Običajno ni nič hujšega, zavorne obloge je treba sprati in namazati gibljive dele zavornega sistema, seveda je najbolje sneti kolesa in to je najbolj enostavno ob menjavi pnevmatik.
Tudi brisalniki so imeli pozimi več dela kot običajno. Če so samo nekajkrat brisali po zaledeneli šipi, smo metlicam naredili veliko škode in lahko so tako izrabljene, da bodo kmalu začele puščati sledove. V prvem delu pomladi se nam morda obeta nekaj več deževnega vremena in dobra vidljivost je ključna za varno vožnjo. Enako velja tudi za luči, ob pregledu žarnic ni odveč, če pogled usmerimo tudi v notranjost svetlobnih teles in pogledamo, ali se je morda v katerem nabrala vlaga, ki sčasoma poskrbi za slabšo in neustrezno svetilnost.