Žemljica je spet vroča
Test: Fiat 500 1.4 16V Sport
Zgodba o vročih hrustljavih žemljicah, ki jih zmanjka, še preden jih pek dobro pripelje iz pekarne, povsem ustreza novemu Fiatu 500. Avtomobil še ni zapeljal na ceste, že so ga številni navdušenci tako rekoč razgrabili in kdor ga hoče imeti, mora nanj čakati celo več kot pol leta. In s čim si je malček prislužil tolikšno pozornost? Vsekakor s svojo simpatično, retro zunanjostjo, ki se navezuje na popularnega predhodnika, ki so ga pri Fiatu spravili na avtomobilski svet pred skoraj natanko pol stoletja. Prvotni Fiat 500 je bil tisto, kar so rabile mlade in manj mlade generacije Italijanov in vseh tistih, ki so iskali majhen mestni avtomobilček. In čeprav novi Fiat 500 ni nikakršen naslednik tudi pri nas čislanega fička, ki je bil v originalu Fiat 600, se ga je nehote oprijelo prav njegovo nasledstvo.
Fiat 500 enaindvajsetega stoletja je ob domiselni reinkarnaciji svojega predhodnika, pravzaprav skoraj povsem običajen štirikolesni malček s tremi in pol metra dolžine, tremi vrati, sorazmerno prostorno kabino in majhnim prtljažnikom. Zunanjost si lahko zasluži same pohvale in ob pogledu na Fiat 500 se lahko marsikaj naučijo tudi proslavljena imena avtomobilskega oblikovanja. Ob vsem tem pa si je malega Fiata mogoče še izdatno »personificirati«, z dekorativnimi elementi, različnimi oblikami in merami aluminijastih platišč, s številnimi dodatki, posebnimi vrstami oblazinjenja in tako naprej.
Notranjost je morda celo nekoliko prostornejša kot obeta jajčasta zunanjost. To velja predvsem spredaj, kjer je edina ovira široka sredinska konzola, ki moti voznikovo desno nogo pri dostopu do stopalke za plin. Zadaj je prostora pričakovano manj in tisti, ki mu je usojeno potovanje na zadnjem sedežu, najbrž ne bi zdržal daljše poti. Tudi prtljažnik s svojo prostorsko skromnostjo dokazuje, da je Fiat 500 avtomobil(ček) za enega ali kvečjemu dva. Armaturna plošča se slogovno prav tako navezuje na predhodnika, v ospredju je velik merilnik hitrosti in pod njegovim ostrešjem vse ostalo, razen stikal in radijskega sprejemnika, ki so jim odredili mesto na sredini. O preglednosti je škoda izgubljati besede, ker je prav vse v tem avtomobilu podrejeno estetskemu vtisu.
Bencinski 1,4-litrski štirivaljni motor kljub »papirnato« obetavnim zmogljivostim, ni prav nič posebnega, še manj petstopenjski ročni menjalnik. Za tekočo in spodobno dinamično vožnjo je treba kar precej priganjanja, to pa zadržano grgranje začne spreminjati v moteč in ne pretirano dobro zadušen hrup. Poraba goriva je v precejšnji meri odvisna od teže noge, ampak če predpostavimo, da so za volanom največkrat mladenke z visokimi petami, najbrž ni tako hudo, je pa res, da se je le težko približati tovarniškim obljubam. Sicer je najmanjši Fiat okreten, lahkotno vodljiv in dobro vzgojen glede stika koles s cestiščem, malce preglavic pa povzroča preglednost zaradi sorazmerno majhnega zadnjega stekla. Glede na vse, kar se v zvezi s Fiatom 500 dogaja v zadnjih mesecih, je seveda na dlani predvsem to, da bodo Italijani še nekaj časa lahko prodajali vroče žemljice. Tudi tiste, ki jih postrežejo pri zajtrku, so imenitne.
Tehnični podatki:
Mere: d. 3,546, š. 1,627, v. 1,488 m, medosje 2,300 m
Prostornina prtljažnika: 185/610 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1005/1370 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1368 ccm
Največja moč pri v/min: 74 kW/100 KM pri 6800
Največji navor pri v/min: 131 pri 4250
Najvišja hitrost: 182 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,2/ 5,2/ 6,3 l/100 km
Emisije CO2: 149 g/km
Maloprodajna cena: 14.500 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana