Cestni vlak prihodnosti

Prispevek k varnosti vožnje in nižji porabi goriva

Projekt tako imenovanih cestnih vlakov SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) je pred kratkim s prvim praktičnim preizkusom vstopil v zaključno razvojno fazo. Cilj projekta je razvoj in preizkus tehnologije za avtomobile, ki bodo lahko samostojno vozili v kolonah na avtocestah. V skupini, ki so jo prvič praktično preizkusili na cestah, so bili tovornjak, ki je vozil na čelu kolone, in trije avtomobili, ki so vozili popolnoma samostojno, brez pomoči voznika in z razmikom šestih metrov. Do letošnje jeseni naj bi bil razvoj cestnega vlaka v celoti končan in do takrat bodo štiri vozila na varnem razmiku za vodečim vozilom lahko vozila s hitrostjo 90 kilometrov na uro, pravijo pri švedskem Volvu, ki je edini proizvajalec vozil v projektu SARTRE. Pri projektu sicer sodeluje sedem evropskih partnerjev, delno pa ga financira Evropska unija. Uvajanje tehnologije cestnih vlakov na evropske avtoceste vključuje tudi študijo o potrebnih spremembah infrastrukture. Zato v razvoju sodelujejo tudi tehnični strokovnjaki, politiki, zakonodajalci in raziskovalci prometne varnosti, ki razpravljajo o zakonodaji, stroških in mnenjih voznikov o cestnih vlakih. Seveda je potrebno uskladiti tudi številne državne zakone ter terminologijo. Glavna prednost cestnih vlakov je v tem, da imajo vsi vozniki v koloni, razen vodečega, čas za druge aktivnosti namesto upravljanja vozila. Vodeče vozilo upravlja izkušen voznik in je podrobno seznanjen s potjo potovanja. Vodeče vozilo je lahko na primer taksi, avtobus ali tovornjak. Vsako vozilo v konvoju z vgrajeno elektroniko meri razdaljo, hitrost ter smer gibanja ter vse to usklajuje z vodečim vozilom. Cestni vlaki bodo prispevali k večji varnosti prometa in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Predvideno je namreč, da bo poraba goriva v cestnih konvojih kar za petino nižja, kar gre predvsem na račun manjšega razmika med vozili in posledično nižjega zračnega upora.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / ponedeljek, 21. julij 2008 / 07:00

Dobro jutro na kopališčih

Minuli teden smo ekipo oddaje Dobro jutro, Slovenija ujeli na kranjskem kopališču.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / torek, 13. marec 2012 / 07:00

Razlike so lahko precejšnje

Zavod za varstvo potrošnikov je pod drobnogled vzel avtomobilska zavarovanja.

GG Plus / torek, 13. marec 2012 / 07:00

Pravočasno dodajanje

Večina novejših avtomobilov z dizelskimi motorji je po vzoru tovornih vozil opremljena z ločenimi rezervoarji za tekočino AdBlue, ki je 32,5-odstotna raztopina sečnine, ki se dovaja v...

Nasveti / torek, 13. marec 2012 / 07:00

O skandinavskem šolskem sistemu (5)

Verjetno ste že slišali za šolski sistem, ki ga izvajajo skandinavske države. Nekoliko sem ga okusila tudi sama. Prvi vtis: zelo všeč. Gre za to, da je njihovo šolstvo veliko bolj spro...

Gospodarstvo / torek, 13. marec 2012 / 07:00

Neizkoriščene pravice v nacionalno rezervo

Ljubljana - Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja je do 20. februarja po uradni dolžnosti preverila izkoriščenost plačilnih pravic, na podlagi katerih kmetijska gospodar...

Gospodarstvo / torek, 13. marec 2012 / 07:00

SKB je lani poslovala z dobičkom

Skupina SKB je lani ustvarila 24 milijonov evrov čistega dobička.