Razlike so lahko precejšnje
Zavod za varstvo potrošnikov je pod drobnogled vzel avtomobilska zavarovanja.
Zavarovanje avtomobila je za številne lastnike avtomobilov kar globok poseg v njihovo denarnico, a nedvomno je to strošek, ki je vsako leto nujen v času registracije. V številnih gospodinjstvih imajo pogosto ne samo enega, ampak dva ali več avtomobilov, kar je razlog več za preverjanje konkurenčnosti med posameznimi zavarovalnicami.
V raziskavi, ki jo je med šestimi zavarovalnicami opravil Zavod za varstvo potrošnikov (ZPS), se je izkazalo, kako pomembno je dobro proučiti ponudbe. Primerjavo so opravili na primeru treh modelov avtomobilov, razlike pa so bile precejšnje. Razlika med ponudbo premij za paketno zavarovanje najdražje in najcenejše zavarovalnice je bila pri Renaultu Cliu 200 evrov, pri Volkswagnu Golfu 260 in pri Fordu C-Maxu 270 evrov.
Zavarovanje avtomobilske odgovornosti je po zakonu obvezno. Na ta način se lastnik avtomobila zavaruje za primer, ko bi nenamerno povzročil škodo tretjim osebam. Vendar s tem zavarovanjem ni krita škoda, ki jo utrpi kot voznik. Za to poskrbi zavarovanje AO plus. Vsi tisti, ki se želijo zavarovati pred morebitno škodo na svojem vozilu, se lahko odločijo še za zavarovanje avtomobilskega kaska. Kasko lahko sklenejo kot »polni« oz. »splošni« kasko, s katerim zavarujejo svoj avtomobil pred nekaterimi najpogostejšimi nevarnostmi, ki mu grozijo. Lahko pa izberejo le delne kombinacije, s katerim se zavarujejo proti posamičnim nevarnostim, za katere obstaja večja verjetnost, da bi se lahko zgodile. Zavarovanju lahko dodajo še zavarovanje avtomobilske asistence, zavarovanje pravne zaščite in nezgodno zavarovanje.
Na ZPS svetujejo, naj lastniki avtomobilov pred sklenitvijo preverijo, kaj zavarovanje vsebuje, in dodajajo, da negativna presenečenja niso tako redka!
Raziskava je pokazala kar nekaj presenečenj, ki so bila »skrita« v splošnih pogojih zavarovalnic. »Natančnejši pregled ponudbe torej nikakor ni odveč. Nekaterim presenečenjem se lahko izognete tako, da razširite kritje in plačate dodatne premije. Pri izključitvah, ki se jim nikakor ne morete izogniti, pa je bistveno, da ste z njimi vsaj dobro seznanjeni,« poudarja Mojca Štrucl, finančna svetovalka pri ZPS.
Sicer pa primerjava ponudb zavarovalnic še vedno ostaja detektivsko delo.
S primerjavo premij za zavarovalne pakete so pri ZPS preverjali, kakšne ponudbe so dobili kot običajen potrošnik in kakšno kot predstavniki potrošniške organizacije. »Znova nas je presenetilo, da so ponudbe na podlagi identičnih podatkov, ki jih je naš potrošnik zbiral neposredno v zavarovalnicah, pogosto manj ugodne. Očitno imajo zavarovalnice precej manevrskega prostora pri pripravi ponudbe, zato je nujno, da se potrošnik pogaja za ceno,« dodaja Štruclova. »Za avtomobilsko zavarovanje so popusti prej pravilo kot izjema. Zato naj se potrošniki ne zadovoljijo s prvo ponudbo. Najprej naj primerjajo ponudbe različnih zavarovalnic, da bodo dobili občutek, v kakšnem cenovnem krogu se vrtijo, nato naj se pogajajo in skušajo izposlovati čim ugodnejšo ceno.«
Pri zavarovanju motornega vozila je predmet zavarovanja zgolj vozilo s serijsko (tovarniško opremo), dodatne dele ali opremo pa je treba zavarovati s plačilom dodatne premije. Treba je tudi vedeti, da je število škodnih primerov, ki jih je mogoče v obdobju enega leta uveljavljati iz istega zavarovalnega kritja (na primer škode na parkirišču), omejeno. Škodo, ki nastane na parkiranem vozilu na parkirišču, je treba skoraj vedno dodatno zavarovati, saj je osnovne kasko kombinacije ne krijejo. Zavarovanje proti kraji je mogoče skleniti le hkrati z osnovnim kasko zavarovanjem. Pri ugotavljanju višine škode se upošteva novo nabavno vrednost zavarovanega predmeta, zmanjšano za izgubo vrednosti.