Avtoprevozniki sodijo med pogostejše kršitelje
Tudi gorenjski prometni policisti so okrepili nadzor nad tovornimi vozili.
Kranj - Čeprav nekateri slovenski avtoprevozniki menijo, da policisti domače tovornjake nadzirajo bolj kot tuje, to ne drži, res pa je, da so slovenski vozniki po policijski statistiki pogostejši kršilci prometnih predpisov. Pri prekoračitvah hitrosti tovornih vozil so policisti med vsemi zaznanimi ugotovili, da so jih v 65 odstotkih zagrešili slovenski vozniki, še precej več skrbi pa zbuja dejstvo, da so med tistimi, ki so za volan tovornjaka sedli pod vplivom alkohola, zabeležili kar 85 odstotkov domačih. Tudi s papirji imajo domači avtoprevozniki očitno več težav, saj je bilo pri njih odkritih osemdeset odstotkov nepravilnosti. Med kontrolami je bilo tudi 57 odstotkov slovenskih tovornjakov s tehničnimi pomanjkljivostmi.
Tudi gorenjski prometni policisti v zadnjem času opažajo naraščanje števila kršitev prometnih predpisov med vozniki tovornjakov. Največ prekrškov je glede pritrjevanja tovora, poleg tega so nekateri tovornjaki preveč naloženi. Pravilno pritrjevanje tovora opredeljuje pravilnik, ki se navezuje na štiri krovne zakone, ki urejajo prometno varnost. Pri prekrških sledi uporaba kartic za tahografe drugih voznikov oziroma nepravilno izpolnjeni tahografi in tudi uporaba magnetov, s katerimi tahografi namesto vožnje kažejo počitek, vozniki pa s tem prikrijejo prekoračitev časa vožnje.
»Tehnično neustrezni tovornjaki in prikolice so sicer dokaj redki, vendar se še vedno najdejo. Za vozila, pri katerih zaznamo tehnične pomanjkljivosti, odredimo izredni tehnični pregled, največkrat imajo izrabljene pnevmatike. V zimskem času opažamo tudi pogosto padanje kosov ledu s ponjav tovornih vozil in priklopnikov. Vozniki spregledajo, da je voda, ki je bila na ponjavi, ponoči zmrznila, padanje kosov ledu pa je nevarno za zadaj vozeča vozila,« pravi vodja izmene na kranjski Postaji prometne policije Sandi Kovač.
Za nepravilno pritrjen ali nepritrjen tovor policisti izrečejo globo 160 evrov za voznika in 1600 evrov za avtoprevoznika oziroma podjetje. Za prekoračen čas trajanja vožnje oziroma uporabo druge kartice ali magneta za tahograf je voznik kaznovan s 150 evri, globa za delodajalca pa znaša osemsto evrov. Globe so sicer odvisne od prekoračenega časa. Na Gorenjskem so policisti lani med drugim zasegli tudi dve tovorni vozili: eden od voznikov je sedel za volan tovornega vozila pod vplivom alkohola, drugi je bil brez veljavnega vozniškega dovoljenja.
Precejšen problem je tudi svoboden pretok delovne sile. Vozniki iz nekaterih držav, ki vozijo za slovenske avtoprevoznike, vozijo prek dovoljenega časa. Lastniki se dobesedno izživljajo nad njimi in tudi kazni, ki so izrečene podjetju, naprtijo voznikom. Gre za poceni delovno silo iz Srbije, Bosne in Hercegovine, Slovaške.