![](/images/20120119/301199998-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Uspešni pri pisanju apelov za človekove pravice
Učenci Osnovne šole Staneta Žagarja Lipnica so že drugič letos sodelovali na svetovnem maratonu pisanja apelov za človekove pravice. Tokrat so bili sedmošolci za uspešno pisanje nagrajeni s priznanjem Amnesty International.
Vsako leto ljudje 10. decembra zaznamujejo mednarodni dan človekovih pravic tako, da sodelujejo na Maratonu pisanja apelov. V njih od držav zahtevajo, naj spoštujejo, varujejo in izpolnjujejo pravice posameznikov. Tudi letos so na Maratonu sodelovale države od Islandije do Benina ter od Urugvaja do Japonske. Pridružili so se jim je tudi slovenski učenci, srednješolci, študentje iz več kot tridesetih osnovnih in srednjih šol, fakultet pa tudi knjižnic. Skupaj so zbrali več kot šest tisoč apelov za deset posameznikov oziroma skupin, ki so jim kršene osnovne človekove pravice.
Sedmošolci OŠ Staneta Žagarja Lipnica so na Maratonu sodelovali v okviru pouka geografije, kjer ob spoznavanju in razumevanju različnih kultur, socialnih skupin, njihovih predstavnikov ter družbenih odnosov učenci razvijajo pozitivna stališča do kulturne različnosti in razvijajo medkulturne odnose. »Spoznavanje vrednot, ljudi in družbe doma in po svetu prispeva k razumevanju med narodi in spoštovanju različnosti. Tako so učenci v svojih apelih zahtevali spoštovanje človekovih pravic posameznikov, katerih varnost in svoboda sta ogrožena zaradi izvajanja svobode izražanja. Med drugimi so se zavzeli za pravice žrtev nasilja, homofobije, oziroma za ranljive skupine ljudi, ki so jim kršene človekove pravice,« je pojasnil učitelj Boštjan Kališnik.
Sicer pa so učenci 7. a razreda najprej na spletni strani Amnesty International Slovenije prebrali, za koga pišejo apele in na kakšen način so ljudem kratene človekove pravice, nato pa so eno šolsko uro namenili pisanju. Vsak je en apel napisal na roke, druge pa so učenci podpisovali preko spletnih strani organizacije Amnesty International. »Učence sem vpeljal v akcijo z namenom, da se zavejo, da lahko s svojim aktivizmom dosežejo veliko. Proti nasilju in kršitvam človekovih pravic se ne borimo z nasiljem, pač pa na spoštljiv način z besedami. »Besede lahko razkrijejo zlorabe, prinesejo moč zagovornikom človekovih pravic in upanje pozabljenim zapornikom. Besede lahko rešujejo življenja.« Menim, da lahko tudi na takšen način pripravljamo in usposabljamo mladega človeka za aktivno in odgovorno državljanstvo na lokalni, nacionalni in planetarni ravni,« je še dodal učitelj geografije.