Fasada iz oranžnih cevi
Nenavadno okrašena hiša v središču Kamnika je inštalacija mladega umetnika Simona Podgorška.
Kamnik – Fasada stare meščanske hiše ob Trgu prijateljstva v Kamniku že nekaj dni privablja poglede radovednih mimoidočih. Prepletena je namreč z oranžnimi cevmi, kakršne v gradbeništvu uporabljajo za zaščito električnih in telekomunikacijskih napeljav.
A ne gre za kakšna gradbena dela, pač pa za poseben projekt mladega kamniškega umetnika in fotografa, ki je za svojo Inštalacijo, kakor je projekt poimenoval, uporabil kilometer plastičnih cevi. S tem je material, ki je očem navadno skrit v stenah zidov, postavil na ogled mimoidočim, hišo pa iz dela urbanega prostora postavil v kontekst umetniškega. Simon Podgoršek je diplomiral na varšavski Akademiji Fotografia, zaključuje pa tudi visokošolski študij fotografije na VIST-u v Ljubljani. »Vsem je jasno, da sodobna družba temelji na žicah. Internet, mobilni telefoni, bančno omrežje in ne nazadnje elektrika so tiste stvari, brez katerih si življenja več ne predstavljamo. V našo podzavest so se vpisali tako močno, da jih jemljemo skoraj za tako samoumevne kot dele lastnega telesa. Z Instalacijo postavljam na ogled povezave, ki so navadno skrite v stenah naših stanovanj in v zadnjem času postajajo vedno bolj nevidne (brezžične). Če smo klasično električno napeljavo že povsem sprejeli v in smo v zadnjem desetletju postali povsem odvisni od mobilnih telefonov, pa zadnje čase postajamo vse bolj odvisni tudi od socialnih napeljav. Čeprav so mobilniki prinesli obilico novih možnosti in so bistveno olajšali načrtovanje in izpeljavo vseh možnih situacij, so nam tudi dosti vzeli. Svoboda, za katero so se uspešno borile prejšnje generacije, v absolutnem smislu skorajda ne obstaja več. Zelo podobno se v zadnjem času dogaja s spletnimi socialnimi omrežji. Mlajše generacije si svojega življenja brez njih skoraj ne morejo več zamisliti. Možnosti in kvantiteta povezav, ki nam jih prinašajo, so odlične, spet pa jemljejo našo zasebnost. S svojo instalacijo simbolično prikazujem naravo teh navideznih povezav. Stavba je povsem normalno funkcionirala brez njih, zdaj pa predstavlja novo stanje. Skozi čas se bo instalacija rahlo spreminjala in bo na koncu izginila (verjetno bo postala nevidna),« je svoj projekt predstavil Simon Podgoršek.