Stare žičnice naj bi bile varne
Povprečna starost žičniških naprav v Sloveniji je približno 23 let, po novem pravilniku o tehničnih pregledih pa bodo poleg drugih strožjih pregledov v prihodnjem letu posebne pozornosti deležne žičnice, zgrajene pred letom 1976, in vlečnice, zgrajene pred letom 1971.
Ljubljana, Kranj – Po podatkih Direktorata za železnice in žičnice na Ministrstvu za promet, ki so jih pridobili na osnovi podeljevanja dovoljenj za obratovanje žičniških naprav, je v Sloveniji na 93 smučiščih 225 žičniških naprav. Od tega je 66 vzpenjač, nihalk, krožnih kabinskih žičnic in sedežnic ter 159 vlečnic. Edina nova naprava, štirisedežnica Pungart, se v letošnjem letu gradi na Kopah, večja investicija pa poteka tudi na Veliki planini, kjer se izvaja namestitev novega pogonskega sklopa in krmiljenja na nihajni kabinski žičnici.
»V letošnjem letu je ministrstvo podelilo že trideset dovoljenj za žičniške naprave, do konca prihajajoče zimske sezone pa naj bi jih podelili še petdeset do šestdeset. Poleg dovoljenj za obratovanje žičniških naprav je Ministrstvo za promet podelilo tudi štirinajst dovoljenj za obratovanje smučišč, pričakujem pa, da bi jih do konca sezone podelili še okoli deset, kar je odvisno tudi od vremenskih razmer,« pravi generalna direktorica Direktorata za železnice in žičnice pri Ministrstvu za promet Nina Mauhler in dodaja, da so pri ministrstvu uveljavili pravilnik o tehničnih pregledih žičniških naprav, za prihodnje leto pa pripravljajo zakon o spremembah za prevoz oseb.
Nov pravilnik o tehničnih pregledih žičniških naprav opredeljuje tudi izvajanje posebnih pregledov žičniških naprav glede na njihovo starost. »To pomeni, da se bodo prihodnje leto do 30. novembra najprej pregledovale žičnice, zgrajene pred letom 1976, in vlečnice, zgrajene pred letom 1971, do 30. novembra 2013 se bodo pregledovale žičnice, starejše od petnajst let, ki obratujejo tudi v poletni sezoni, do novembra leta 2014 pa še vse druge naprave, starejše od 15 let,« pravi inšpektor za žičniške naprave in smučišča pri Prometnem inšpektoratu Republike Slovenije Samo Tofant.
»Starost žičniških naprav ni merilo varnosti, merilo je, kako so vzdrževane in obnavljane. S pomočjo države in evropskih sredstev je bilo v Sloveniji v zadnjih letih zgrajenih kar nekaj novih modernih žičniških naprav. Tako na žičničarje mnogokrat leti neupravičen očitek, da so žičnice muzej,« pravi predsednik Združenja slovenskih žičničarjev Srečko Jesenšek in opozarja na pogoje poslovanja naših žičničarjev. »Če pogledamo v druge alpske države, tam država izdatno pomaga pri graditvi žičniške infrastrukture, ki je seveda pogoj za razvoj drugih gospodarskih dejavnosti na področju turizma. Na žalost je ta model v Sloveniji še premalo uporabljen, zato je tudi stanje takšno. Vendar pa poudarjam, da s tem ni ogrožena varnost prevoza na žičnicah, ampak predvsem udobje,« poudarja Jesenšek, Gorazd Berač s sektorja za žičnice pa dodaja, da se je povprečna starost žičniških naprav v Sloveniji v zadnjih letih s približno 28 znižala na okoli 23 let.