Štirje zmagovalci iz Slovenije
Med desetimi nagrajenci, ki bodo razvijali poslovne ideje na obeh straneh Karavank, so štirje iz Slovenije. Večina slovenskih idej je s področja turizma.
Kranj, Beljak/Villach – Prejšnji teden se je s slavnostno razglasitvijo desetih najbolj inovativnih in trajnostnih poslovnih idej zaključil čezmejni natečaj v sklopu projekta Future Ideas Karawanks. V izboru je sodelovalo 67 poslovnih idej, posredovali so jih lahko obstoječi ali potencialni podjetniki z obeh strani meje, v ožji izbor je bilo uvrščenih 25 idej, od tega 11 slovenskih. Med temi pa je posebna komisija, na slovenski strani so med drugimi sodelovali predsednik GZS Samo Hribar Milič, finančni direktor Riko Group Marko Plahuta in direktor Kovintrade Franc Planinc, izbrala deset najboljših, ki so najbolj zadostili kriterijem čezmejnosti, inovativnosti, ekološki ustreznosti, tržnemu potencialu in izvedljivosti.
Izbrane ideje s področja turizma, športa, živinoreje, informacijske tehnologije, kulture in drugega bodo po mnenju žirije prispevale k spodbujanju podjetništva na območju Karavank. Med najboljšimi so štiri slovenske poslovne ideje. Spletni poslovni most Best Offer Ambroža Jarca, s katerim želi povezati ponudnike storitev in izdelkov na obeh straneh meje, podjetje Skipass Travel želi obstoječo ponudbo razširiti na prodajo smučarskih vozovnic in namestitev prek spleta.
»Ustanovili bomo turistično agencijo, ki bo ponujala izključno zeleno obarvano ponudbo, od okolja prijaznih hotelov, kulinarike, transporta in varovanih območij narave,« nagrajeni projekt Feel Green opisuje Rok Teul in nadaljuje, da bodo z njim postavili standarde ekološkega turizma: »Prvi bomo ponudili turistični produkt zelene mobilnosti, saj ta ne obsega zgolj tradicionalnega pohodništva, kolesarstva in podobno, ampak tudi vožnjo z električnimi vozili. Na Gorenjskem imamo razvejano mrežo polnilnic, mi jo želimo le povezati.« Zagon ideje načrtuje v približno pol leta in močno verjame v uspeh: »Na Gorenjskem imamo le dva eko hotela, v Bohinju in Snoviku. Oba kažeta, da tovrstna ponudba ne sledi povpraševanju, to je ekološko zavednim turistom, ki se ne želijo odpovedati ugodju.«
Ekološko razmišljajo tudi pri Zavodnikovih z Brega pri Žirovnici, ki so pred enajstimi leti postavili kmetijo, desetletje ekološko kmetujejo, že osem let imajo pravico uporabljati mednarodno blagovno znamko Demeter za ekološke pridelke in izdelke. »Pred leti smo začeli razmišljati o razvoju in se odločili za postavitev turističnega objekta, začeli graditi, s krizo pa se je ustavilo. Osnovni koncept je seveda ekološki turizem, ki je v Avstriji zelo razvit, prek razpisa pa smo pričakovali njihovo pomoč,« razloži Franc Zavodnik.
Njihova ponudba bo, to sedaj že lahko trdimo, biodinamično kmetovanje, nadgradnja pa eko turizem – objekt je zgrajen iz naravnih materialov in bo tako tudi dokončan, imel bo pet apartmajev, restavracijo in predstavitveni prostor. »Gostje bodo bivali v naravnem okolju, v povezavi z našo kmetijo spoznavali ekološko pridelavo, v povezavi s še tremi okoliškimi kmetijami bomo ponujali le ekološko hrano,« pravi Zavodnik in spomni tudi na možnosti pohodništva, konjeništva, lepo naravo in podobno. Nagrada bo družini omogočila uresničitev ideje do prihodnjega decembra: financiranje prek avstrijskih bank in drugih vlagateljev iz Avstrije ter tudi prenos znanja, ki ga imajo na tem področju na drugi strani Karavank v izobilju.
Nagrada vseh nagrajencev je namreč strokovna pomoč pri izvedbi ideje, moto projekta pa podiranje meje in ovir za sodelovanje pri gospodarskem razvoju. Projekt Future Ideas Karawanks je vreden dobrih 520 tisoč evrov, sofinancira ga Evropski sklad za regionalni razvoj, slovenski partner je Regionalna razvojna agencija Gorenjske (BSC Kranj), vodilni partner pa Slovenska gospodarska zveza iz Celovca/Klagenfurt.