Prvi koraki v električno dobo

Test: Citroën C-Zero

Začetek dobe električnih avtomobilov se ne zdi več tako odmaknjen, kot se je zdel še pred kratkim. Tudi po slovenskih cestah sicer bolj poskusno kot zares že vozi nekaj električnih štirikolesnikov, med prvimi pa so tudi japonsko-francoski trojčki, pri Citroënu v obliki malčka z imenom C-Zero. Zunanjost je simpatična, s svojimi okroglinami sama zase govori, da gre za sodobno prevozno sredstvo, namenjeno predvsem vožnji po mestih in v bližnjem zaledju. Po zaslugi medosne razdalje so v notranjosti štirje udobni sedeži, za njimi pa skromen prtljažnik, ki ga je s podiranjem naslonjal mogoče tudi nekoliko povečati. Voznik s privajanjem nima večjih težav, klasični merilnik goriva nadomešča indikator napolnjenosti akumulatorske baterije, nekoliko moti le velik volanski obroč. Oprema za varnost in udobje je enotna in med drugim vključuje volanski servoojačevalnik, varnostne sisteme ABS, ASR in ESP, električni pomik stekel, šest varnostnih blazin, samostojno enoto telematskega sistema za klic v sili in klimatsko napravo.

 

C-Zera poganja izključno električna energija, ki oskrbuje sinhronski motor s trajnim magnetom. Pogonski stroj razvije moč 47 kilovatov (64 KM) v območju med 3000 in 6000 vrtljaji v minuti. Največji navor 180 Nm doseže v območju od 0 do 2000 vrtljajev v minuti, njegova moč se prenaša na kolesa prek enostopenjskega reduktorja. Napajanje motorja zagotavljajo litij-ionski akumulatorji zadnje generacije, nameščeni na sredini vozila. Sestavlja jih 88 celic z zmogljivostjo 50 amperskih ur in z močjo 16 kilovatnih ur, ki zagotavljajo napajanje z napetostjo 330 voltov. Po zaslugi litij-ionske tehnologije so akumulatorske baterije lažje kot pri klasični tehnologiji in niso občutljive za delna polnjenja, po predvidevanjih pa jih je mogoče napolniti vsaj deset tisočkrat.

 

Polnjenje akumulatorskih baterij je enostavno. Napajalni kabel je mogoče priključiti na običajno hišno 220-voltno električno omrežje. Za celovito polnjenje je potrebnih šest ur, v pol ure pa je mogoče baterije napolniti do 80 odstotkov prek zunanjega priključka z enofaznim tokom 125 amperov in napetostjo 400 voltov ter močjo do 50 kilovatov, kar pa v Sloveniji (še) ne pride v poštev.

 

Tudi uporaba malčka ni zahtevna. Ko je kontaktni ključ obrnjen v položaj za zagon, zvočni signal potrdi zagon motorja in na osrednjem merilniku se prižge zelena lučka, ki pove, da je avtomobil pripravljen. Vožnja se torej lahko začne. Upravljanje je enako kot pri drugih avtomobilih z avtomatskim menjalnikom, torej nobene sklopke, ampak zgolj stopalki za pogon in zavoro. C-Zero zaradi visokega navora električnega motorja potegne brez obotavljanja in zvezno pospešuje vse do najvišje hitrosti 130 kilometrov na uro. Z mesta do 100 kilometrov na uro se pospeši v približno 15 sekundah, od 60 do 90 kilometrov na uro pa v 6 sekundah. Z enim polnjenjem baterij bo mogoče prevoziti približno 130 kilometrov.

 

Kljub evforiji pa je treba ostati na realnih tleh, kajti z uporabo klimatske naprave, ali bolj naglim pospeševanjem se doseg s polnimi baterijami krepko zmanjša. Pomisleke vzbuja tudi cena, ki kljub napovedanim državnim subvencijam še vedno ostaja visoka. Zato je bolj ali manj jasno, da bodo avtomobili, kakršen je C-Zero, še nekaj časa precej redki gostje slovenskih cest.

 

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,475, š. 1,475, v. 1,608 m, medosje 2,550 m

Prostornina prtljažnika: 166/860 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1120/1450 kg

Vrsta motorja: električni, sinhronski

Največja moč pri v/min: 49 kW/67 KM 2500-8000

Največji navor pri v/min: 180 Nm 0-2500

Najvišja hitrost: 130 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,9 s

Poraba po EU norm.: 135 Wh/km

Emisija CO2: 0 g/km

Maloprodajna cena: 35.460 EUR

Uvoznik/zastopnik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjska Gora / sreda, 29. junij 2011 / 07:00

Začenja se obnova šole

V Kranjski Gori bodo prek poletja temeljito obnovili šolo, nova telovadnica pa naj bi bila zgrajena do junija prihodnje leto.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sobota, 26. junij 2021 / 23:56

Za povprečno plačo več dobrin

Kako smo v Sloveniji živeli pred tridesetimi leti in kako danes? Kako se je v tem obdobju gibal bruto domači proizvod, kaj se je dogajalo s cenami in inflacijo, koliko se je izboljšala kakovost življe...

Železniki / sobota, 26. junij 2021 / 23:55

Predvideli tudi investicijo v šolo

Z rebalansom občinskega proračuna so v Železnikih med drugim predvideli najem kredita za ureditev dodatnih prostorov osnovne šole, hkrati pa upajo, da bodo za to investicijo na voljo državna sredstva.

Šport / sobota, 26. junij 2021 / 23:54

Gorski kolesarji za naslov državnih prvakov

Kamnik – To nedeljo, 27. junija, bo Kamnik gostil državno prvenstvo za gorske kolesarje v olimpijskem krosu, dirka pa bo štela tudi za točke slovenskega pokala SloXcup. Kamnik in Calcit Bike Team s...

Gospodarstvo / sobota, 26. junij 2021 / 23:54

Inženirska iskra tudi v Kranj

Iniciativa Inženirke in inženirji bomo! je včeraj podelila priznanja inženirska iskra. Za !Nženirski izziv sta jo prejeli tudi Skupina Iskratel in Strokovna tehniška gimnazija Kranj.

Kronika / sobota, 26. junij 2021 / 23:54

Voznik zaspal za volanom

Bled – Blejski policisti so v torek popoldan obravnavali nesrečo voznika, ki je zaspal za volanom in zapeljal na nasprotno smerno vozišče, kjer je trčil v nasproti vozeče vozilo. V nesreči je nasta...