Sodoben v tradicionalnem
V Galeriji Mestne hiše in Stebriščni dvorani v Kranju je na ogled razstava fotografij priznanega slovenskega fotografa Janka Andreja Jelnikarja.
Gorenjski muzej v dveh osrednjih galerijskih prostorih tokrat gosti dela enega prodornejših slovenskih fotografov Janka Andreja Jelnikarja iz Maribora, ki ima za seboj več kot štiridesetletni ustvarjalni opus. »Jelnikarjev fotografski opus zajema medsebojno prepletene cikluse in skupine črno-belih in barvnih fotografij, ki se razlikujejo po motivni in izvedbeni plati in pričajo o močni avtorski osebnosti s prepoznavnim fotografskim rokopisom, v katerem lahko razberemo raziskovalno tendenco, premišljen in inovativen odnos do izbrane tematike, modernistično dojemanje fotografirane stvarnosti, preseganje ali namerno kršenje meja in zakonitosti fotografskega medija, pripovedno širino in sožitje med vizualnim in narativnim polom fotografskega posnetka,« je o izjemni Jelnikarjevi avtorski moči zapisal avtor tokratne postavitve in vodja Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju Damir Globočnik. Janko Andrej Jelnikar je bil v začetku sedemdesetih let eden vodilnih avtorjev tako imenovanega mariborskega kroga, fotografske skupine, ki se je oblikovala v Foto – kinoklubu Maribor in velja za enega ustvarjalnih vrhov tedanje slovenske fotografije.
Povod za tokratno obsežno predstavitev Jelnikarjevih fotografij v Kranju je nedvomno tudi njegova donacija Kabinetu slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju. »Kabinetu je podaril več kot 2000 barvnih diapozitivov, barvnih in črno-belih negativov, kar je zelo kvaliteten izbor iz njegovega še obsežnejšega fotografskega opusa,« je povedal Damir Globočnik, ki je za tokratno razstavo izbral 88 del iz osmih fotografskih ciklusov: Gore, Gozd, Listi, Voda, Križ, Smrt, Montaže in Neostro. »Gre za njegove najpomembnejše cikluse, še posebej to velja za Neostro, saj se noben slovenski fotograf ni tako temeljito ukvarjal s to tematiko, kot prav Jelnikar.« Omenjeni ciklus je tudi avtorju eden najljubših. »Intenzivno sem ga ustvarjal več kot dve leti. Prav tako pa so mi blizu fotografije gozda, vode, listov …, ki so prišli na vrsto, kadar sem imel čas, da sem si lahko privoščil moje fotografske izlete v samoto,« je povedal Janko Andrej Jelnikar, zadovoljen s tokratno na neki način za njegov opus kar reprezentativno zbirko. Na vprašanje, zakaj se je odločil del svoje fotografske zbirke podariti tudi Kabinetu slovenske fotografije, pa je povedal: »Celoten moj fotografski opus je zelo obsežen, ta pa ima pravo vrednost šele, če je na primeren način shranjen in urejen. V tej zbirki to nedvomno je.« Ob razstavi, ki bo na ogled do 3. oktobra, je izšel tudi ličen katalog.